با حضور امیر "حاتمی"

نخستين پهپاد مسلح به موشك‌های پدافند هوايی رونمایی شد

جانشین وزیر دفاع گفت: این پهپاد، قادر است انواع هواگرد‌ها نظیر هواپیماهای جنگنده، هواپیمای بدون سرنشین و بالگرد را منهدم کند.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در دومين روز از هفته دفاع مقدس با حضور امیر سرتيپ "امیر حاتمی"، جانشین وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح، نخستين پهپاد مسلح به موشك‌های پدافند هوايی رونمايی شد.

امیر حاتمی در مراسم رونمایی از این پهپاد جنگنده مجهز به موشک‌های هوا به هوا طی سخنانی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت یاد و خاطره شهدای عظیم‌الشأن این حماسه بزرگ گفت: در راستای تأمین نیاز نیروهای مسلح به همت متخصصان دو سازمان اقتدارآفرین وزارت دفاع، سازمان‌های صنایع هوایی و صنایع هوافضا، پهپادهای مسلح به موشک‌های پدافند هوایی تولید شده است. 
 
جانشین وزیر دفاع افزود: پروژه تجهیز پهپاد‌ها، پس از طی مراحل تحقیق و انواع آزمایش‌های میدانی با انهدام موفقیت‌آمیز اهداف مورد نظر، به حول و قوه الهی آماده ورود به یگان رزم نیروهای مسلح شده است. 
 
امیر حاتمی گفت: با این اقدام ارزشمند علاوه بر افزایش برد و حوزه عملیاتی پهپادهای نیروهای مسلح، قابلیت تعقیب و گریز، ردگیری و انهدام پهپادهای متجاوز افزایش می‌یابد. 
 
وی افزود: این پهپاد، قادر است انواع هواگرد‌ها نظیر هواپیماهای جنگنده، هواپیمای بدون سرنشین و بالگرد را منهدم کند. 
 
جانشین وزیر دفاع، این دستاورد ارزشمند و سایر دستاوردهای گران‌سنگ و افتخارآفرین صنایع دفاعی وزارت دفاع را محصول روحیه خودباوری و مدیریت جهادی ذکر کرد و اظهار داشت: این‌ها ناشی از فرهنگ و ارزش‌هایی است که در حماسه دفاع مقدس ظهور و بروز یافت و امروز پشتوانه حرکت ملت رشید ایران در همه عرصه‌ها است. 
 
امیر حاتمی با تأکید بر بهره‌گیری از تجارب ارزشمند دفاع مقدس در اداره و مدیریت کشور گفت: در دوران دفاع مقدس این مهم اثبات شد که با عزم ملی و مدیریت جهادی می‌توان بر غامض‌ترین بحران‌ها و چالش‌ها غلبه کرد، بزرگ‌ترین و مجهز‌ترین دشمنان را شکست داد و پیروزی‌های بزرگی به دست آورد. 
 
جانشین وزیر دفاع در پایان با تشکر و قدردانی از تلاش جهادی متخصصان وزارت دفاع در حوزه‌های هوایی و موشکی در خلق این دستاورد جدید خاطر نشان کرد: وزارت دفاع با الهام از حماسه جاودان دفاع مقدس و در تداوم راه مقدس شهیدان و پیروی از فرمانده معظم کل قوا و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مصمم است همچون آن ایام حماسی و شورانگیز با کار و مدیریت جهادی ضمن حفظ و نشر عملی ارزش‌های دفاع مقدس، تحقق بخش آرمان امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۲۳:۱۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۳
برای شروع خوبه
به امید رسیدن به تکنولوژی های برتر دنیا در کشور عزیزمان ایران .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
یه استینگر رو بستین به اون طیاره! همش همین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
دست خدا به همراهتان غیور مردان سرزمین ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۳
درود بر غیرتتون
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۶:۲۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۳
درود خداوند به سربازان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۳
درود و سپاس بر نیروهای مسلح کشورمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۳
ایول.
آخرین اخبار