طیب‌نیا:

صندوق بین‌المللی پول موفقیت اقتصادی ایران را شبیه معجزه می‌داند

وزير امور اقتصاد و دارایی با اشاره به هدف قرار گرفتن نظام تامين مالی کشور در تحريم‌ها گفت: با وجود اينكه در شرايط تحريم امكان بروز برخی رفتارها و تاثير منفی بر روی صورت‌های مالی وجود دارد، اما صورت‌های مالی بانك توسعه صادرات خيلی خوب است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي بانك توسعه صادرات ايران ، علي طيب نيا در مجمع عمومي اين بانك ادامه داد: به اذعان مسئولان صندوق بين المللي پول، كاري که ايران در يكسال گذشته انجام داده بيشتر به يك معجزه شبيه است كه بخش عمده اي از اين امر ناشي از تلاش شما در نظام بانكي است.

وي گفت: بخش زيادي از نرمش طرف غربي در مذاكرات هسته اي به دليل آگاهي آنان از بي تاثيري تحريم هاي اعمال شده و توان روز افزون كشورمان براي مقابله با اين فشارها بوده است.

وزير اقتصاد با اعلام اينکه هنوز بسياري از مشكلات مانند مسدود بودن بخشي از منابع در خارج از كشور برطرف نشده است، تاكيد كرد : بررسي ها نشان مي دهد تورم به صورت محسوس مهار و عدد مربوط به نرخ رشد نيز مثبت شده است.

طيب نيا با اشاره به رشد توليد در بعضي حوزه ها چون خودرو سازي و كشاورزي تصريح كرد: اينكه درشرايط تحريم توانسته ايم ضمن مهار تورم، از ركود به اين مفهوم كه رشد اقتصادي مثبت شود، خارج شويم ، توفيق مهمي کسب كرده ايم.

طيب نيا با تاكيد بر لزوم درك شرايط حساس در ميان كاركنان بانك ها به عنوان يك سرباز اقتصادي يادآور شد: در يك پيچ تاريخي قرار گرفته ايم كه با عبور از آن هديه بزرگي به ملت ايران تقديم كرده ايم و همه با هم با مديريت جهادي از شرايط بحران گذر كنيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار