فارس؛

وضعیت راه‌های جنوبی استان فارس مطلوب نیست

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت راه‌های جنوبی استان خوب نیست و باید رسیدگی به وضعیت راه‌های استان در اولویت باشد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، سید حسین ذوالانوار بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با گلایه و ابراز تأسف از عدم حضور و سفر برخی وزرا به استان فارس با گذشت بیش از یکسال از عمر دولت، اظهار کرد: استان فارس قطب کشاورزی کشور است و در حوزه صنعت، معدن و تجارت جایگاه مهمی در کشور دارد اما وزرای این دو وزارتخانه هنوز به شیراز سفر نکرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه نادیده گرفتن جایگاه استان فارس با ظرفیت‌های مختلف توسط برخی وزرا جای تأسف دارد، افزود: استان فارس با وجود تمام کاستی‌ها سهم مهمی در تولید محصولات کشاورزی دارد و وزیر کشاورزی باید با سفر به فارس از نزدیک با مشکلات کشاورزان استان آشنا شود.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت، معدن و تجارت نیز صنعت‌گران، بازرگانان و اصناف استان فارس سهم مهمی در اقتصاد کشور دارند، خاطرنشان کرد: وزیران ما باید به جایگاه این استان توجه ویژه داشته باشند.
 
ذوالانوار با بیان اینکه حوزه‌هایی مانند میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به جایگاه مهم و تاریخی استان فارس توجه بیشتر داشته باشند، تصریح کرد: سفر به فارس برای مدیریت ارشد این حوزه‌ها نباید منحصر به بزرگداشت روزهای سعدی و حافظ باشد بلکه مردم فارس انتظار دارند که مسئولان در صدد حل مشکلات آنها باشند.
 
وی بیان کرد: نمایندگان استان فارس انتظار دارند که دولت به این استان براساس ظرفیت‌های تاریخی و موجودش توجه داشته باشد و مدیران دستگاه‌های مختلف نیز باید در جذب اعتبارات بیشتر از مرکز و دعوت از وزرا و روسای سازمان‌ها برای حضور در استان بیشتر تلاش کنند.
 
به وضعیت راه‌های جنوب استان توجه بیشتری شود
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت راه‌های اتصالی استان فارس به جنوب کشور اظهار کرد: باید به راه‌های استان به ویژه در اتصال به جنوب کشور بیشتر توجه شود.
 
وی گفت: استان فارس به سه استان مهم بوشهر، هرمزگان و خوزستان از جنوب اتصال دارد و باید برای تبدیل این مسیرها به بزرگراه، آزادراه و خطوط ریلی آنها توجه بیشتری شود.
 
ذوالانوار گفت: در تمام این مسیرها طرح‌هایی وجود دارد، اما آنگونه که باید جدی گرفته نمی‌شود در حالی‌که حجم مهمی از مراودات اقتصادی و صنعتی کشور در این مسیرها قرار گرفته است.
 
وی افزود: احداث بزرگراه و خطوط ریلی در این مسیرها توجیه خوبی دارد و دولت می‌تواند با استفاده از سرمایه‌گذاران به مظلومیت تاریخی راه‌های جنوب کشور پایان دهد.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم چهار استان فارس ، خوزستان، بوشهر و هرمزگان به لحاظ اقتصادی و اجتماعی مراودات خوبی دارند و داشتن زیر ساخت‌های اولیه حق طبیعی آنها است.
 
انتهای پیام/ز
منبع:تسنيم
برچسب ها: فارس ، نماینده ، مجلس ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.