صادرات نفت عراق افزایش یافت

صادرات نفت عراق از پايانه‌های جنوب در حوزه خليج فارس که از منطقه درگيری‌ها در شمال اين کشور دور است، طی اين ماه افزايش يافت و به رکورد بی‌سابقه صادرات ماه مه رسيده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سه ماه پس از پيشروي ستيزه جويان داعش به داخل مناطق شمال عراق، بهاي نفت در بازارهاي جهاني هر بشکه 115 دلار افزايش يافت اما با اين حال اين درگيري ها هيچ تاثيري بر صادرات نفت از جنوب اين کشور نداشته است.

مناطق نفت خيز جنوب عراق به عنوان مهمترين شبکه صادرات نفت اين کشور به بازارهاي جهاني به شمار مي رود.

بر اساس آماري که در دوره 23 روزه در ماه سپتامبر توسط خبرگزاري رويترز منتشرشده است، صادرات نفت اين کشور در پايانه هاي جنوب به ميانگين دو ميليون و 580 هزار بشکه در روز افزايش يافته است.

دو مقام صنعتي عراق که بر صادرات نفت اين کشور نظارت دارند نيز آمار مشابهي را اعلام کرده اند.

منابع صنعت نفت عراق اعلام کردند به دليل بدي هوا و کاهش عمليات لجستيکي که باعث تاخير در صادرات نفت عراق در ماه اوت شده بود اما با اين حال دو عوامل مذکور تاثير کمي بر صادرات نفت اين کشور به بازارهاي جهاني در ماه سپتامبر داشته است.

يک منبع شرکت نفت عراق که در زمينه صادرات نفت خام اين کشور فعاليت دارد اعلام کرد :« هنوز هم تاخيرهايي در زمينه صادرات نفت اين کشور وجود دارد اما اين تاخيرها تا حدودي کاهش يافته است.»

وي افزود :« حوزه هاي نفت جنوب عراق در خارج از منطقه درگيري قرار دارد که اين موضوع به ما در صادرات نفت کمک خواهد کرد.»

از زماني که شرکت هاي غربي قرادادهايي را در سال 2010 ميلادي در زمينه توليد نفت با بغداد امضا کردند و حجم صادرات نفت اين کشور را افزايش دادند، دولت عراق، توليد نفت را در مناطق جنوب افزايش داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، نفت عراق ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار