سید حسن نصرالله: ما با دخالت نظامی آمریکا در سوریه مخالفیم/ تبریک به انقلابیون یمنی/حزب الله قدردان ایثارگری ارتش و نیروهای امنیتی لبنان است

دبیرکل حزب الله لبنان در نطقی تلویزیونی به تشریح مواضع خود در مورد آخرین تحولات این کشور و منطقه پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"سید حسن نصرالله" در آغاز سخنان خود که آن را شبکه المنار لبنان پخش کرد با اشاره به گروگان‎گیری سربازان ارتش لبنان توسط گروه‎های مسلح، گفت: ما همواره برای آزادی نظامیان لبنانی بدون جنجال رسانه‎ای تلاش کردیم،

وی در ادامه با بیان اینکه امروز ناچار شدم که در مورد نظامیان به گروگان گرفته شده به رغم تعهد ما به سکوت در قبال اینگونه پرونده‎ها سخن بگویم، افزود: موضوع گروگان‎گیری سربازان لبنانی اقدامی مشوش کننده است و ما به خانواده‎های این قربانیان تسلیت می‎گوییم.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد حزب الله قدردان ایثارگری ارتش و نیروهای امنیتی به خصوص ارتش به خاطر مقاومت فرماندهان و نیروهایش است.

"سید حسن نصرالله" با اشاره به اینکه ارتش لبنان شجاعانه با گروه‎های مسلح مقابله کرده و شهدایی را در این راه داده است، افزود: ظرف دو ماه گذشته گروه‎های مسلح در منطقه "جرود عرسال" به بهانه بازداشت "عماد جمعه" دست به حمله به مراکز ایست بازرسی ارتش لبنان زدند.

وی با بیان اینکه گروه‎های سیاسی و تمامی گروه‎های موثر در صحنه لبنان باید با این موضوع در سطوح خود برخورد کنند، اضافه کرد: هدف تمامی گروه‎ها باید بازگرداندن نظامیان به آغوش لبنان باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: برخی از افراد این موضوع ملی را دستمایه درگیری، تحریک مذهبی روزانه و دامن زدن به آن کردند.

"سید حسن نصرالله" گفت: اگر در صدد بازگرداندن نظامیان به لبنان هستیم پس باید از موضع قدرت و نه موضع ضعف به مذاکره بپردازیم، در هر مذاکره‎ای طرفین خواسته‎هایی را مطرح می‎کنند و آنچه که می‎توان به آن در پایان دست یافت، بررسی می‌شود اما با این وجود کشور هم اکنون در حالت بحرانی قرار گرفته است. همه آنچه که در مورد مخالفت حزب الله با مذاکره گفته می‌شود دروغی بیش نیست و ما از طریق وزیران خود موضع‎مان را ابراز می‎داریم، طرف مذاکره‎کننده دولت است.

وی همچنین خواستار خروج پرونده نظامیان گروگان‎ گرفته شده از رقابت‎های سیاسی لبنان شد و افزود: ما خواستار بروز هیچ‎گونه جنگی در خاک لبنان نیستیم و بر این تعهد خود بسیار صبر پیشه می‎کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تحولات منطقه پرداخت و گفت: موضوع دوم در این مورد آن است که چه کسی ائتلاف جهانی بر ضد داعش را نامگذاری کرده و ما باید موضع خود را در این باره مشخص کنیم به دلیل اینکه در لحظه‎ای تاریخی و سرنوشت‎ساز قرار گرفتیم.

"سید حسن نصرالله" تاکید کرد: ما ضد داعش هستیم و برای مقابله با این گروه که خطری برای ملت‎های منطقه است، اقدام می‎کنیم. در موضوع تشکیل ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا، ما اصولا بر ضد دخالت نظامی آمریکا تحت پوشش هر بهانه‎ای بر ضد نظام سوریه و یا داعش هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ما با این موضوع که لبنان جزئی از ائتلاف جهانی ضد داعش باشد موافق نیستیم و این را در نشست شورای وزیران اعلام کردیم، گفت: اولا آمریکا منبع تروریسم است و ثانیا اصل تروریسم را در منطقه یعنی اسرائیل حمایت می‎کند و ثالثا از تشکیل گروه‎های افراطی پشتیبانی کرده و فضا را برای آنها ایجاد می‎کند و رابعا آمریکا هیچ وقت خود را به تنهایی وارد عملیات مقابله با تروریسم نمی‎کند و تاریخ بهترین گواه برای این موضوع است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: رئیس جمهوری آمریکا چندین بار اعلام کرده که این موضوع به منافع آمریکا ارتباط دارد پس ارتباط ما با آن چیست؟ آمریکا فرصتی برای تحمیل گزینه‎های خود به منطقه یافته است؛ روی هم رفته ما می‎گوییم که جزئی از ائتلافی که آمریکا آن را رهبری می‎کند نبوده و آن را رد می‎کنیم، لبنان نیازی به اینکه جزئی از این ائتلاف باشد، ندارد. ما توانایی این را که با خطر تروریسم مقابله کنیم، داریم و به رغم تنش سیاسی از طریق نهادهای امنیتی و ارتش این موضوع را به اثبات رساندیم.

وی همچنین بر تسریع تجهیز ارتش لبنان و حل و فصل پرونده پناهندگان سوری از طریق کمک‎‎های بشردوستانه تاکید کرد و اظهار داشت: تمامی مناطق لبنان باید تحت حمایت قرار بگیرد؛ تمامی لبنانی‎ها پشت دولت و ارتش قرار دارند. لبنانی‎ها می‎توانند که تاوان هر نوع تجاوز، اشغالگری و تروریسم را بدهند به دلیل اینکه ما قدرتمند بوده و همواره مسئولیت خود را برعهده می‎گیریم.

"سید حسن نصرالله" افزود: منطقه ظرف هفته‎های آینده به سمت تحولات مهمی پیش می‌رود و ما در این باره خواستار هوشیاری و آمادگی هستیم.

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان سخنرانی خود توافق و آشتی ملی در یمن را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که بحرینی‎ها به مطالبات خود دست یابند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
حسن
۲۲:۱۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۳
خداوند رهبر عزیزمان آقای خامنه ای و همچنین سید حسن نصراله را حفظ بفرماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۳
تجاوز به کشور سوریه به بهانه مبارزه با داعش غیر قانونی و نقض قوانین بین المللی است . مصوبات کنگره و سنای مسخره و صهیونیستی آمریکا فقط در آن کشور قابل اجراست .
خوب است آمریکائی ها از گذشته عبرت بگیرند و یک اشتباه تاریخی را چندین بار مرتکب نشوند .
چگ.نه ممکن است کشورهای به وجود آورنده داعش ، با داعش مبارزه کنند و ائتلاف مسخره ای هم تشکیل بدهند و با هواپیماهای جنگی اشان به خاک یک کشور حمله کنند .
آخرین اخبار