در نشست خبری با رئیس جمهوری عراق؛

کری: حملات علیه داعش ادامه خواهد داشت/ فواد معصوم از همراهی کشورها در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد

رئیس جمهوری عراق و وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی خبری در نیویورک شرکت کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛جان کری گفت:من خرسندم در کنار فواد معصوم رئیس جمهور عراق و جعفری وزیر امور خارجه این کشور هستم که تاکنون ثابت کرده اند شریک مهمی در این تلاش هستند.
وی افزود:من از نشست سازنده تشکر می کنم و می خواهم چند کلمه ای درباره تصمیم ما برای حمله به اهداف داعش در سوریه و عاملان القاعده در این کشور با نام گروه خراسان بیان کنم.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما از همان اول کاملا روشن ساختیم که اجازه نخواهیم داد مرزهای جغرافیایی ما را ازاقدام علیه داعش بازدارد و به آنها اجازه نخواهیم داد پناهگاه امن داشته باشند و احساس کنند جایی برای فرار از مسئول شناخته شدن دارند. ما آنها را به خاطر شرارت های بسیار مسئول خواهیم شناخت و به این تروریست ها اجازه نخواهیم داد پناهگاه امن در هیچ جایی بیابند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در این زمینه مصمم است. درصورتی که جلوی داعش گرفته نشود،علاوه بر آن که تهدیدی بر ثبات عراق و منطقه است ،تهدیدی بر کشورها درجاهای دیگر از جمله اینجا (آمریکا) خواهد بود.

جان کری گفت: پرزیدنت اوباما از همان ابتدا کاملا روشن ساخت که این جنگ تنها برای آمریکا نیست. داعش فقط تهدیدی برای عراق وسوریه نیست بلکه تهدیدی برای سراسر منطقه است و این منطقه باید رهبری تلاش برای مبارزه علیه آنها را برعهده گیرد.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: من از فواد معصوم رئیس جمهور عراق و العبادی نخست وزیر این کشور به خاطر برداشتن گام بسیار مهم برای تشکیل دولت تمجید می کنم.مهم است آنها به این گام ها ادامه دهند و ما امروز درباره برخی از آنها صحبت کردیم.آنها متعهد به انجام این کار هستند.آنها به صورت قابل توجه با همسایگان خود در تعامل و در حال کمک به این ائتلاف هستند. بیش از پنجاه کشور با ملحق شدن به این تلاش، برای مبارزه با داعش موافقت کردند که از جمله آنها کشورهای عربی هستند که شب گذشته در اقدام نظامی در سوریه به ما ملحق شدند.

این تلاش زمان می برد. چالش هایی پیش رو است اما ما قصد داریم کار لازم را انجام دهیم و با داعش مقابله کنیم و روشن سازیم تروریسم و افراطی گری در ایجاد جامعه متمدن جایی ندارد. ما با دوستان خود در عراق همکاری خواهیم کرد تا اطمینان یابیم انتخاب آنها به شیوه دموکراتیک و پایدار پیش می رود و مورد حمایت جامعه بین المللی است.

فواد معصوم نیز در کنفرانس خبری گفت : دیدار ما با جناب وزیر خارجه آمریکا ، دیداری ثمر بخش و خوب بود . ما در این دیدار درباره مسائل مختلفی از جمله آنچه اکنون در عراق و منطقه در جریان است ؛ بحث و تبادل نظر کردیم .
ما به طور خاص درباره سازمان تروریستی موسوم به داعش صحبت کردیم و دیدگاههای مشترکی در این خصوص بایکدیگر داشتیم . طبیعتا ما تاکید می کنیم آنچه که در نشست اخیر شورای امنیت اتفاق افتاد، شگفت آور بود و در عین حال این آرامش و اطمینان را نزد همگان بوجود آورد که جامعه بین الملل مخالف اینگونه سازمانهای تروریستی است .
فواد معصوم گفت : ما از کشورهایی که به این درخواست و همراهی پاسخ گفتند و در مبارزه با تروریسم - که این پدیده در عصر ما به یک شیوه جدید تبدیل شده است - به یاری ملت عراق شتافتند و از آن حمایت کردند ؛ تقدیر می کنیم .



انتهای پیام//
برچسب ها: کری ، معصوم ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار