پنتاگون: جنگ با داعش چندین سال طول می‌کشد

"جان کربی"، سخنگوی پنتاگون گفت: شکست نظامی داعش و متحدان آن به سال ها وقت نیاز دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، "جان کربی"، سخنگوی پنتاگون(وزارت دفاع آمریکا) در یک نشست خبری گفت که حملات ائتلاف به رهبری آمریکا به مواضع داعش در سوریه به توانایی رزمی این گروه آسیب رسانده اما قطعا امکانات عملیاتی آن را از میان نبرده است.

کربی گفت که هدف از حمله هوایی "تضعیف" رزمی طرف مقابل بوده و افزود "ما به این هدف خود دست یافتیم."

سخنگوی پنتاگون در عین حال تاکید کرد که نباید انتظار داشت این حملات باعث توقف عملیات نظامی داعش شود و افزود که این گروه از توانایی انطباق خود با شرایط جدید به خوبی برخوردار است و همچنان یک "تهدید جدی" برای امنیت منطقه و جهان محسوب می‌شود.

به گفته جان کربی، حذف این تهدید "کار چند روز یا چند ماه نیست بلکه مستلزم تلاش مستمر همگانی است و به اعتقاد ما، باید به مبارزه‌ای چند سال فکر کنیم."

پیشتر، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، از دولت‌های عرب متحد این کشور در جنگ علیه داعش تشکر کرد و گفت که این جنگ، جنگ آمریکا به تنهایی نیست.

پیشتر، مقامات سوریه هشدار داده بودند که حمله هوایی به هر نقطه‌ای در داخل خاک سوریه بدون دریافت مجوز از دولت این کشور به منزله تجاوز نظامی است و در پی عملیات شامگاه دوشنبه نیز، وزارت خارجه روسیه گفت که این حمله بدون کسب موافقت دولت سوریه انجام گرفته و در نتیجه، مغایر اصل حاکمیت ملی در حقوق بین‌المللی است.

عملیات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در عراق از چند هفته پیش و با موافقت دولت مرکزی و دولت اقلیم خودگردان کردستان عراق آغاز شد اما ایالات متحده در صدد کسب حمایت بین‌المللی برای گسترش این عملیات به خاک سوریه بوده است. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار