در گفتگو با واشنگتن‌پست مطرح شد

واکنش روحانی به بازداشت روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست در تهران/ ایران باید بتواند برنامه هسته‌ای خود را حفظ کند

رئیس‌جمهور در مصاحبه با واشنگتن‌پست تصریح کرد دستگیری خبرنگار این روزنامه به هیچ عنوان نشانه جنگ قدرت در ایران نیست و ضمن ابراز امیدواری برای توافق نهایی گفت: باید در هر توافقی برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حفظ شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "حسن روحانی" رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه با روزنامه آمریکایی "واشنگتن‌پست" با اشاره به دستگیری "جیسون رضائیان" خبرنگار واشنگتن‌پست و "یگانه‌ صالحی" همسر وی تصریح کرد که دستگاه قضایی ایران به شیوه‌ای منصفانه در این پرونده رفتار می‌کند.

وی ضمن تأکید بر اینکه دستگیری خبرنگار واشنگتن‌پست مبنی بر نزاع قدرت بین احزاب ایران نیست، تصریح کرد: من اعتقادی به این ندارم که این مسئله علیه دولت من برنامه‌ریزی شده باشد.

روحانی خواستار "مبارزه استوارانه" علیه داعش شد اما تأکید کرد که حملات هوایی آمریکا به سوریه نقض قوانین بین ‌المللی و دخالت غرب در امور خاورمیانه است.

وی همچنین برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای با 1+5 ابراز امیدواری کرد اما چشم‌انداز دستیابی به این توافق تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر را تیره توصیف کرد.

روحانی دیدار احتمالی‌اش با اوباما در حاشیه نشست سال جاری مجمع عمومی را منتفی خواند.

روحانی با تأکید بر اینکه ایران از هیچ تلاشی برای مقابله با تروریسم فروگذاری نمی‌کند، افزود: تروریسم و خشونت افراطی تهدیدی برای همه ماست و مبارزه‌ای قاطعانه با آن ضروری است.

 وی در ارتباط با ائتلاف ضد داعش گفت: چه کسی شایستگی هدایت چنین ائتلافی را دارد؟ آیا امکان دارد بدون شناخت کامل منطقه خاورمیانه چنین کاری را کرد؟

روحانی در ادامه در خصوص دستیابی به توافق هسته ای ابراز امیدواری کرد اما تأکید کرد ایران باید بتواند برنامه هسته‌ای خود را حفظ کند.

روحانی افزود: تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران فشار وارد کرد اما بار این فشار با ادامه مناسبات تجاری کشورهایی که مخالف تحریم‌های ضدایرانی بودند، کاهش یافته است. برای مثال چین و کشورهای آسیای میانه روابط خود را با ایران توسعه داده‌اند.

وی با غیرانسانی و برخلاف حقوق بشر خواندن تحریم‌ها، در پایان گفت: آیا این تحریم‌ها به سود اقتصاد آمریکا، مردم آمریکا و در سطح وسیع‌تر کل جهان است؟ 



انتهای پیام./
برچسب ها: روحانی ، گفتگو ، ایران ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار