تاری دید، اختلال در تکلم شایع‌ترین علت این سکته

سکته‌های مغزی ممکن است گذرا، خفیف و یا شدید باشد، اما علائمی دارد که فرد می‌تواند با مشاهده آن از خطر جلوگیری کند.

محمدرضا معتمد متخصص مغز و اعصاب در گفتگو. با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سکته مغزی انواع متفاوتی دارد و به همین دلیل علائم آن هم ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. 

وی افزود: سکته‌های مغزی ممکن است گذرا، خفیف و یا شدید و ماندگار باشد که با علائمی همچون بی‌حسی یک اندام یا بی‌حسی یک سمت از بدن، اختلال در تکلم و صحبت کردن شخص، تاری موقتی یک چشم به این صورت که بعد از چند لحظه به حالت عادی بر می‌گردد. 

این متخصص اعصاب اذعان داشت: سکته‌های مغزی در جوانان کمتر دیده می‌شود؛ شاید بی‌حسی اندام در یک فرد جوان به کم خونی‌های گذرا و یا کمبود کلسیم مربوط شود. 

وی در پایان گفت: بیمار پس از مراجعه به پزشک باید کاملا بررسی شود. رگ‌های مغزی وی باید تحت نظر و دقت قرار بگیرند؛ در مواردی وجود یک آزمایش خون الزامی است تا فرد از نظر قند، چربی و فشار خون کنترل شود. عروق مغز و گردن، تیروئید و قلب هم باید مورد بررسی قرار بگیرد. در بعضی از موارد با تشخیص پزشک سی تی اسکن و MRI (ام آر آی) هم می‌تواند به پزشک کمک کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا سیاری
۰۳:۴۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
سلام من حدود ۵ ماهه سکته مغزی کردم سنم ۳۹ ساله چشمم حالت ماتی داره حتی اشخاص رو از دور نمی شناسم چهره ها رو مات میبینم نوشته ها رو هم همینطور تو فاصله کم میتونم بخونم تلوزیون هم نگاه میکنیم آگهی درست واَضحاک میبینمبرای چند ثانیه ولی دوباره تار میشه آیا این تاری چشمم درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۱:۵۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۳
باسلام خدمت متخصص محترم
بنده سی و سه سال سن دارم یکسال پیش به علت خوردن قرض هورمونی (به گفته پزشک زنان)سکته مغزی کردم و عوارض این بیماری تکلم در صحبت کردن و فراموش کردن حروف و کم حافظگی شده حال به نزر شما آیا دوباره سلامتی خود را کاملا بدست خواهم آورد یا این عوارض همیشگی است
باتشکر
Germany
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
چه جالب توضيح اصطلاحات پزشكي رو هم مياريد تو اخبار. ممنون
آخرین اخبار