"امیر سرتیپ پوردستان "در مراسم رونمایی از هفت عنوان کتاب حوزه‌ی دفاع مقدس:

انقلاب ما ادبیات جدیدی را با خود به همراه آورد/ما در برابر دنیای استکبار ایستادیم

فرمانده نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انقلاب ما ادبیات جدیدی را با خود به همراه آورد و این ادبیات از مرزهای ما خارج شد که به همین دلیل صدام در صدد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران برخواست.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ در مراسم رونمایی از هفت عنوان تازه‌های نشر که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد از هفت نویسنده‌ی این آثار تقدیر و تشکر شد.

این مراسم با حضور امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده‌ی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و نیز شخصیت‌های کشوری، فرماندهان و پرسنل ستاد کل و نیروی زمینی ارتش، بعد از ظهر امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، امیر پور دستان، فرمانده نیروی ارتش جمهوری اسلامی از همه‌ی کسانی که صمیمانه این دعوت را پذیرفتند تشکر کرد و به حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم خیر مقدم گفت و با اشاره به هفته‌ی دفاع مقدس که یادآور ایثار و از خود گذشتگی جوانان ما بود، این ایام را به مهمانان حاضر و نیز مردم تبریک گفت و از خداوند بزرگ علو درجات را برای شهدا آرزو کرد.

در ادامه پور دستان با اشاره به دفاع مقدس که ریشه در فرهنگ عاشورایی دارد، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آمادگی داشتند تا از کشور دفاع کنند، اما از نظر عده‌ای در شرایط مناسبی نبودند. در زمان جنگ یک آمادگی وجود داشت، در نیروی زمینی و در زمان انقلاب ارتش مانده بود با افسران جوان؛ و نظم درستی که نداشت، سپاه انقلاب اسلامی به فرمان امام (ره) تشکیل شد، اما ماموریت‌های سپاه اطلاعاتی بود و در همان موقع اشاره شد و اولین حرکت استکبارکه موج وسیعی از ترور را در کشور به وجود آورد و وظیفه ی سپاه پاکسازی این شرایط بود.

وی ادامه داد: با به وجود آمدن واقعه‌ی کردستان،‌ ارتش وارد کار شد که این امر برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سبب خیر شد؛ یعنی وقتی ارتش وارد کردستان شد، سازماندهی درستی پیدا کرد و توانست فرماندهان خود را پیدا کند. دفاع مقدس ما چنین دفاعی بود و هنوز اثرات خوب معنوی آن را در جامعه می‌بینیم و از آن بهره‌مند می‌شویم.

امیر سرتیپ پوردستان  افزود: انقلاب ما ادبیات جدیدی را با خود به همراه آورد و این ادبیات از مرزهای ما خارج شد که به همین دلیل صدام در صدد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران برخواست.

فرمانده نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران  تصریح کرد: ما در این جنگ برای رسیدن به هدف از هر وسیله‌ای استفاده نکردیم ولی عراقی‌ها به زنان و کودکان بسیاری تجاوز کردند و سلاح‌های شیمیایی را به کار بردند. ما در برابر دنیای استکبار ایستادیم و بر خلاف عراقی‌ها اسرای آنها را نکشتیم. سه چیز ما را در این جنگ پیروز کرد؛ اعتقاد، حمایت و پشتیبانی بی دریغ مردم و درایت‌های پیامبر گونه‌ی حضرت امام (ره) ما را در این جنگ پیروز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی گفت: تشکر می کنم از عزیزانی که در این مراسم رونمایی از هفت جلد کتاب به مناسبت هفته دفاع مقدس حضور بهم رساندند. این انقلاب بدون شک یک معجزه‌ی تاریخی است. با نگاهی به پشت سر و نگاه به تاریخ انقلاب، که جزء یک اعجاز الهی و یک امر غیر متعارف است، هیچ چیز دیگر قابل توضیح نیست.

وی افزود: انقلاب اسلامی علی‌رغم خواسته‌ی ابر قدرت‌ها به پیروزی رسید؛ ارتش قدرتمندی که دیگران در گرو آن نهاده بودند که برای منافع آن‌ها در منطقه و حفظ تخت و تاج باشد، در لحظه نیاز استکبار مردم اسلام و انقلاب و امام (ره) را انتخاب کردند و توازن قدرت‌ها را بهم ریختند.

حسینیان تصریح کرد: به محض پیروزی انقلاب عده‌ای وابسته به بیگانگان در غرب کشور به نام خلق کُرد آمدند و بعضی از پادگان‌ها را گرفتند و در جنوب غربی ایران عده‌ای به نام خلق عرب دست به مبارزه‌ی مسلحانه زدند. در شمال شرقی خلق ترکمن به دنبال استقلال بودند و تا جایی که امکان داشت، در جنوب شرقی ایران ایجاد ناامنی کردند.

وی ادامه داد: از لحاظ سیاسی گروه‌های مختلفی در داخل ایران  به وجود آمدند و شروع به ایجاد ناامنی کردند. عده‌ای مسلحانه با مبارزات متعدد و منافقان که یک سازمان قدرتمند آموزش دیده بودند، در زمان کوتاه با ترور و بمب گذاری سعی در ایجاد ناامنی کردند و افراد بسیاری را کشتند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: گروه‌های چپ مانند "پیکار" و "ستاره سرخ" با ایدئولوژی مارکسیستی ظهور پیدا کرده و شروع به ایجاد ناامنی کردند. گروه‌های خلق مسلمان با امید به دست آوردن قدرت، شهرهایی مثل تبریز و قم را شلوغ کردند. حال با این اتفاق‌ها از خود می‌پرسیم که این انقلاب چگونه حفظ شد. با وجود همه‌ی مشکلات، صدام به مرزهای ایران حمله کرد و ارتش که در حال پاکسازی بود، به واسطه چند مسئله‌ی دیگر باعث شد که این انقلاب ثبات پیدا کند.

حسینیان تصریح کرد: مردم در هر مکانی که لازم بود با در دست گرفتن جانشان به میدان‌ها آمدند و با هدایت‌های شخص امام (ره) و با رهبری ایشان و با اعتقاد به امام حسین و ولایت و امامت و ایدئولوژی تشییع، این انقلاب به ثمر نشست. برای برپا ماندن انقلاب اسلامی،‌ ارتش جمهوری اسلامی که خیلی‌ها معتقد بودند که باید منحل شود و به امام (ره) می گفتند که نباید باشد، توانست با پیدا کردن نظمی جزء بدنه‌ی انقلاب شود. بدنه‌ی ارتش همراه با انقلاب و مردم هستند؛ این ارتش با همه‌ی وجود و با تمام قدرت در مقابل دشمن ایستادند و به طور کلی ارتش، سپاه و بسیج همگی در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردند و جنگ را به پیروزی رساندند. در کنار آن نیروی دریایی با همه‌ی مشکلات توانست در مقابل آمریکا و قدرت‌های جهانی مقاومت کند تا از آب‌های ایران دفاع کنند و در سخت ترین شرایط، این انقلاب بماند.

وی ادامه داد: اگر مسئولان ما نیروهای مسلح و ایدئولوژی تشییع را باور کنند، می‌توانند جلوی قدرت‌های جهانی بایستند. ما کمی آرام‌تر با کشورهای دیگر برخورد کردیم و متاسفانه آن‌ها تحریم‌هایشان را بیشتر کردند. ما باید توجه بیشتری به آرمان‌های امام (ره) داشته باشیم؛ ما در شرایطی ایستادگی کردیم که دشمنی چون صدام داشتیم؛ امروز قدرت‌های منطقه به نام جمهوری اسلامی به حرکت درآمدند امیدوارم مسئولان ما به خود بیایند و با توکل بر خدا پیش روند.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، در این مراسم از هفت عنوان کتاب حوزه‌ی دفاع مقدس و نویسندگان آن‌ها به ترتیب زیر تقدیر و تشکر شد:

مجید نجف پور، نویسنده کتاب "پرستوی دهلاویه" (تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات شهید چمران)

محمدرضا تمری نوسینده کتاب "گیلان غرب در جنگ"

ریحانه خوش طینت نویسنده کتاب "گوهرهای خفته در خاک"

امیر سرتیپ نبی کریمی نویسنده "تقویم تاریخ دفاع مقدس" جلد 24 (و هنوز رمضان)

امیر سرتیپ فرهاد بهروزی نویسنده کتاب‌های "تقویم تاریخ دفاع مقدس" جلد 25 (حماسه‌ی 2 سال حضور) ، "تقویم تاریخ دفاع مقدس" جلد 26 (مسلم ابن عقیل)

امیر سرتیپ سعید پور داراب نویسنده کتاب "تقویت تاریخ دفاع مقدس" جلد 27 (پیروزی خون بر شمشیر در محرم).

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار