امیرسرتیپ حاتمی در سخنرانی پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه:

موشک‌های ساخت صنایع دفاع قادرند هر نقطه تهدید کننده در دریا و خشکی را منهدم کنند

جانشین وزیر دفاع گفت: امروز نیروهای مسلح ما قادر هستند با موشک‌های ساخت صنایع دفاع کشور هر نقطه‌ تهدید کننده‌ای را در دریا یا خشکی منهدم کنند و در آینده نه چندان دور آینده جنگ اقتصادی که به کشور تحمیل شده به مدیریت مسئولین ما همانند مسئله دفاعی رفع خواهد شد و در آن حوزه‌ها هم سربلند خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران امیرسرتیپ امیرحاتمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران در خصوص حماسه 8 سال دفاع مقدس و دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی گفت: این حماسه عظیم و حادثه بزرگ راهی درخشان و نورانی فراروی ماست و می‌توانیم با اتکا به درس‌های آن در همیشه تاریخ سرافراز زندگی کنیم.
 
وی با اشاره به نام شهدای عزیزمان که زینت بخش کوچه‌ها و خیابان‌ها در ایران است تاکید کرد: این موضوع این پیام را دارد که ای مردم اگر امروز در امنیت و آسایش و در فضایی آکنده از خوبی‌ها زندگی می‌کنید بدانید که مردانی از این کوچه‌ها جان خود را در تبع اخلاص گذاشتند تا ما امروز این آبرو را داشته باشیم.
 
وی افزود: اگر امروز وزیر خارجه و رئیس‌جمهور ما می‌توانند با قدرت در عرصه بین‌الملل از حقوق ما دفاع کنند به برکت همین خون‌هاست.
 
جانشین وزیر دفاع با به جا آوردن شکر خدا برای این که ملت ایران تاریخ‌ساز شد و حماسه دفاع مقدس را برای تاریخ ایران آفرید اظهار داشت: همه جهانیان می‌دانند که مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران صدها برابر بیشتر از دوران دفاع مقدس ارزش ایستادگی را می‌دانند و اگر کسی حماقتی کرده و قصد تعرض کند پرشورتر از آن دوران دفاع می‌کنند و ما امروز می‌توانیم قدرتمندانه‌تر از دوران دفاع مقدس دفاع کنیم.  
 
امیرحاتمی با بیان به هم ریختگی‌هایی که در ابتدای انقلاب بود آن را طبیعی خواند و اظهار داشت: در آن دوره با یک مسئله جدی روبه رو بودیم از یک طرف با کسانی که می‌خواستند برای مصادره انقلاب ارتش را تضعیف کنند اما نهادهای انقلاب به ویژه سپاه که بعدها یک بازوی مهم و معتبر برای کشور شد مانع آن شدند و از طرف دیگر عناصر فریب خورده‌ای که در گوشه و کنار کشور با تحریک دشمنان نظام به دنبال ضربه به انقلاب بودند و در همین حال صدام با پشتیبانی شرق و غرب به ایران حمله کرد و این حمایت‌ها در طول جنگ بیشتر شد تا برای جمهوری اسلامی موانع ایجاد کنند غافل از این که ملت ایران یک عمر مشق خون بر شمشیر نوشته است.
 
امیر حاتمی تاکید کرد: با این فرهنگ بود که ما پیروز شدیم و امروز نسلی در ایران زندگی می‌کند که پیروزی خون بر شمشیر را در دوران دفاع مقدس با چشم خود دید.
 
وی با طرح دو پرسش ادامه داد: امروز می‌توان پرسید صدام بی‌آبرو و کسانی که می‌گفتند وجود پنج ایران کوچک‌تر بهتر از یک ایران بزرگ است کجا هستند و ما می‌پرسیم شهیدان ما کجا هستند و صدام کجاست؟ امروز شهیدان ما "عند ربهم یرزقون" هستند و ایران سرافراز است.
 
سرتیپ حاتمی افزود: امروز ما بسیار قدرتمندتر هستیم و بهتر می‌توانیم از ارزش‌هایمان دفاع کنیم و با بصیرت و هوشیاری که در مردم ایجاد شده به خوبی مسائل کلان دنیا را درک می‌کنیم.
 
وی با تاکید بر شکست نقشه‌های استعمارگران گفت: اگر آن روز استعمارگران می‌توانستند با فریب در گوشه‌ای از کشور آشوب ایجاد کنند امروز با رهبری معظم انقلاب مردم تحت تاثیر هیچ دروغ و فریبی قرار نمی‌گیرند.
 
امیرحاتمی ضرب المثل قدیمی ایرانی‌ها را می‌گوید "هر شری زیر سرانگلیسی‌هاست" مصداق امروز خواند و تاکید کرد: این ضرب المثل امروز در مورد همه استعمارگران و آمریکا عملی شده است.
 
وی با بیان سناریوی ساخت و انهدام داعش توسط قدرت‌های غربی خاطر نشان کرد: این که دیروز یک گروه خود ساخته به نام داعش را علیه عراق تجهیز کرده‌اند و امروز علیه آن ائتلاف انجام می‌دهند ناشی از همین نگاه استعماری است و امروز ملت ایران بهتر از بسیاری از تحلیلگران سیاسی جهان این موضوعات را درک می‌کند.  
 
جانشین وزیر دفاع با اشاره به رفتارهای خلاف حقوق بشری غرب و تصویب تحریم‌های دارویی علیه مردم ایران تصریح کرد: مردم متوجه شدند دشمن اگر بتواند، نه علم و نه ثروت و نه فناوری بلکه آن‌چنان قوی است که قوت لایموت را هم به ما نمی‌دهد آن چنان که در دوران دفاع مقدس به ما سیم خاردار ندادند ولی امروز به رهبری انقلاب به سمت قله‌های دانش در حال حرکتیم و امروز کشور از قدرت علمی بالایی برخوردار است و ما در رتبه پانزده رتبه علمی جهان هستیم.
 
وی خاطر نشان کرد: در بخش‌های مختلف کشور قدرت علمی و فناوری موجب خوداتکایی بیشتر شده و در هر نقطه‌ای که تحریم‌ شده‌ایم در آن نقطه بهتر رشد کردیم.
 
وی در ادامه رشد نیروهای مسلح و صنایع دفاعی را مصداق بارز این موضوع خواند و افزود: امروز در سپاه، ارتش و وزارت دفاع می‌توانیم هر آن چه که مورد نیاز کشور است به صورت بومی ایجاد کرده و این به سبب فرصتی است که با وضع تحریم‌ها به دست آمد.
 
امیرحاتمی افزود: امروز ارتش ایران تحت رهبری انقلاب شریف‌ترین و مخلص‌ترین انسان‌ها را در خود جای داده است.
 
جانشین وزیر دفاع اظهار داشت: قدرت علمی کشور در کنار قدرت ژئوپولوتیک ایران و ایدئولوژیک اسلام ناب محمدی باعث شده جمهوری اسلامی به یک قدرت موثر در جهان تبدیل شود و اساسا کسی جرات تهدید آن را ندارد.
 
وی تاکید کرد: ترکیب هنرمندانه مثلث سه گانه قدرت علمی، ژئوپولوتیک ایران و ایدئولوژی اسلامی به رهبری ایران اثر و برد آن را چند برابر کرده است.  
 
وی با اظهار افتخار از قدرت دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت: امروز نیروهای مسلح ما قادر هستند با موشک‌های ساخت صنایع دفاع کشور هر نقطه‌ تهدید کننده‌ای را در دریا یا خشکی منهدم کنند و در آینده نه چندان دور آینده جنگ اقتصادی که به کشور تحمیل شده به مدیریت مسئولین ما همانند مسئله دفاعی رفع خواهد شد و در آن حوزه‌ها هم سربلند خواهیم شد.  

انتهای پیام/
برچسب ها: جانشین ، وزیر ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار