آیت‌الله صدیقی در خطبه اول نماز جمعه:

سخنان رئیس‌جمهور پیام مقاومت را به جهان عرضه کرد/توصیه امام جمعه تهران درباره غفلت از مهدکودک‌ها

خطیب نماز جمعه موقت تهران درباره سخنان رئیس‌جمهور در سازمان ملل گفت: شعور سیاسی مردم اقتداری به رئیس‌جمهوری می‌دهد که وقتی به نمایندگی از آنان سخن می‌گوید، ظلمی را که مستکبران به دنیا می‌کنند افشاگری کرده و پیام مقاومت را آن گونه که باید در عرصه جهان منتشر می‌کند و سخنان رئیس‌جمهور تاکنون دفاع خوبی بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران،  آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) قصد احیای دین را داشت و این بزرگوار در همه برداشت‌هایی که از دین دارد، نور الهی که در کلماتش بود زوایای جان را روشن می‌کرد، اظهارداشت: اسامی فانی است  و انسان زمانی که نام ولیعصر (عج) را می‌برد دیگر به الف و میم توجهی ندارد، بلکه هوای آن حضرت را در سر پیدا می‌کند.  
 
وی تصری کرد: این عالم، عالم اسماءست و هر یک از پدیده‌های عالم خدا را نشان می‌دهد چون هر چه از اوست نشانه است و انسان در همه آن‌ها جمیل و زیبایی می‌بیند که از خدا صادر شده است و انسان در مقام ستایش از او الحمدالله رب العالمین را می‌گوید.  
 
آیت‌الله صدیقی در ادامه افزود: آیت‌الله علامه طباطبایی و دیگر مفسران بزرگ نکته‌ای را که مطرح می‌کنند آن است که بسم الله الرحمن الرحیم و الحمدالله رب العالمین تکرار نیست زیرا این رحمانیت در ذات حق تعالی است و خدای بزرگ ربوبیتش اقتضا کرده تا سفره رحمانیت را گسترده کند و آن را برای مومنین استمرار ببخشد.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به هفته دفاع مقدس نیز بیان داشت: جنگ؛ ویرانی، اسارت، معلولیت و بحران‌های اقتصادی به همراه داشت، اما نتایج زیادی نیز برای ما به همراه آورد.
 
وی در ادامه افزود: جنگ برای ما آبرو، آبادانی و زندگی به همراه داشت و هم چنین موجب اتحاد مردم شد.
 
آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: جنگ نقش ولایت و امامت را در پیروزی‌ها و حفظ نعمت‌ها روشن کرد.  
 
وی خاطر نشان کرد: هر شخصی که خدا را باور داشته باشد و رحمانیت و رحمت او را شناخته باشد می‌داند که هر چه از او بر ما ارزانی داشته می‌شود جلوه رحمانیت و رحمت است.  
 
خطیب امروز نماز جمعه تهران همچنین در خطبه‌های دوم با شکر گزاری به درگاه خداوند به پاس بهبودی حال مقام معظم رهبری، گفت: ایشان محبوب‌ترین چهره بعد از امام زمان (عج) در عصر ماست و خدا که درد و درمان هر دو به دست اوست بر ما منت گذاشت و چه شیرینی‌هایی در این درد بود که خدا جهانیان را متوجه امر امامت کرد.  
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به مدل‌های حاکمیتی در دنیا تصریح کرد: همه جوامع بشری رئیس‌جمهور و یا پادشاه دارند، ولی امامت و رهبری یک امر قراردادی و متکی به صندوق آرا نیست، بلکه امامت یک امر عاطفی و قلبی است.  
 
وی با اشاره به عیادت قشرهای مختلف مردمی اعم از هنرمندان و ورزشکاران از مقام معظم رهبری اظهار داشت: قشرهای مختلف که از هر گروهی به زیارت این عزیز الهی نایل شدند، توفیق دیدار ایشان نصیبشان بود و آن‌ها که توفیق نداشتند قلبشان مستحکم‌تر شد و خدا را شاکریم که رهبر ما نور خدا دارد و حاکمیت او بر ما حاکمیتی تحمیلی نیست و خود ایشان در برابر این محبت‌ها فرمودند من از این ابراز عواطف و احساسات احساس سنگینی می‌کنم و خود را بدهکار می‌دانم و باید خدا را شکر کنیم که در سایه چنین رهبری هستیم.  
 
آیت‌الله صدیقی با تبریک هفته دفاع مقدس به امام زمان(عج)، شهدا و ایثارگران که در این هشت سال دفاع کردند موضوع بعدی خطبه‌ دوم نماز جمعه را به هفته دفاع مقدس اختصاص داد و گفت: معجزه دین و پیروزی خون، مقاومت، ولایت‌مداری بر اهریمن و مادیت و سلاح‌های ویران‌گر در دست اهریمنان را این عزیزان نشان دادند و ثابت کردند با اتحاد می‌توان هر مانعی را از سر راه برداشت.  
 
وی افزود: من در آغاز سال تحصیلی متقاضی و هشدار دهنده هستم که غفلت از مهدکودک‌ها آسیب‌های بزرگی دارد و آن چه که در دوران کودکی برذهن کودک حک می‌شود مانند حکاکی بر روی سنگ است که هرگز پاک نمی‌شود.
 
امام جمعه موقت تهران با گله‌مندی از برخی آثار هنرمندان خاطر نشان کرد: باید جریان جبهه و دفاع مقدس را به زبان کودکی، دبستانی و دانشگاهی در متون درسی قرار دهیم و هنرمندان به جای اینکه لجن غرب را به نمایش بگذارند باید هنر شهدا و امثال بهنام محمدی و فهمیده‌ها را به عنوان آموزگار تماشا کنند و در تئاترها و سینماها جبهه‌ها را احیا کنند.
 
وی تاکید کرد: در مقطعی که عده‌ای دست به قلم بردند آن چه که مربوط به شهدا بوده بیشترین مشتری را داشته و پرفروش‌ترین کالا بوده و هیچ چیز به اندازه آن پرجاذبه نبوده است و این مسئله باید برای توسعه مقاومت و روحیه استکبارستیزی به سایر کشورها صادر شود و تا وقتی که امام زمان(عج) نیامده‌اند پرچم ولایت فقیه موجب نجات از اسارت‌هاست و امیدواریم هنرمندان ما بیش از سابق قدر این چشمه جوشان را بدانند مهندسی کنند تا جهان، جهان دیگری شود.  
 
امام جمعه موقت تهران مسئله بعدی خطبه خود را در خصوص سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل عنوان و اظهار داشت: با شعور بالای مردم هر نابه‌سامانی تبدیل به سامان می‌شود و آنچنان اقتداری به رئیس‌جمهوری می‌دهد که وقتی به نمایندگی از مردم در آن‌جا می‌رود ظلمی را که مستکبران به دنیا می‌کنند افشاگری کرده و پیام مقاومت را آن گونه که باید در عرصه جهان منتشر می‌کند و سخنان رئیس‌جمهور تاکنون دفاع خوبی بوده است.
 
آیت‌الله صدیقی در ادامه مسئله هسته‌ای را مطرح و عنوان کرد: ملت ایران چه کوچک، چه بزرگ، چه پیر، چه جوان، چه شهری و چه روستایی شعار داده است که انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست.
 
وی در ادامه تاکید کرد: باید در اوج اقتدار و صلابت کامل نشان دهیم ضمن این که مذاکره نشانه منطقی بودن و اتمام حجت ماست می‌خواهیم دنیا بدانند ما حرف برای گفتن داریم و از مذاکره وحشت نداریم و همان طور که رهبری گفتند ما به طرف مقابل اطمینان نداریم و طرف مقابل عهدشکن و بدقول است زیرا نه خدا را قبول دارد و نه به قوانین بین‌المللی پای‌بند است.
 
وی با تاکید براینکه ملت رعایت خطوط قرمز را می‌خواهد خاطر نشان کرد: آب سنگین اراک و غنی ‌سازی قابل تغییر نیست و این مسائل را نباید دشمن تعیین کند، زیرا که ما خودمان در چارچوب قوانین دینی و بین‌المللی حدود آن را تعیین می‌کنیم و این که دشمن نیاز ما را تعیین کند خلاف عزت و کیان انقلابی ماست.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: آینده در از آن ملت ایران است و امروز در یمن پیروزی برای شماست و من به مردم انقلابی یمن تبریک می‌گویم و پیام ملت ایران این است که شما در اول راه هستید.
 
آیت‌الله صدیقی خطاب به مردم انقلابی یمن که به صف جبهه مقاومت پیوسته و گام اول پیروزی را برداشته‌اند گفت: برای برخی کشورهای منطقه سخت بود که دولت شرایط شما را بپذیرد و حالا که در نقطه اوج هستید مدیریت کنید که فریب نخورید و غافلگیر نشوید.
 
وی در ادامه شهادت امام محمد تقی(ع) را تسلیت گفت و این دهه را دهه مظلومیت امام محمدتقی(ع) عنوان کرد و با اشاره به شب‌های ارزشمند ماه ذی‌الحجه توصیه کرد: این دهه را غنیمت شمارید و سحرها را بیدار شوید و آه جانسوزی به عرش سردهید که نجات و توبه در سحرهاست.
 
خطیب نماز جمعه تهران در پایان از وضعیت موجود کم آبی که برخی از روستاها را با خود درگیر کرده و به چالش کشانده ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه برخی روستاهای ما آب ندارند و با تانکر به آنجا آب می‌برند و خوشحال نیستیم که وزیر نیرو هشدار می‌دهد سدهای ما در معرض فروکشی هستند و در کشوری که این همه شهید دارد نباید شاهد بسته شدن درهای آسمان باشیم و در هر کجا که هستید در روز عرفه با امام حسین(ع) هم نوا شوید و امیدواریم صاحب دلان از خدا طلب باران کنند و در خلوت‌های خود از خدا باران بخواهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: خطیب ، نماز ، جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار