تمام اخبار فناوری از شنبه گذشته تا دیروز

اگر هفته گذشته سرتان به قدری شلوغ بوده که نتوانسته‌اید به دریچه سری بزنید و ببینید که در دنیای آی تی چه خبر است، توصیه می‌کنیم حتما جمع بندی هفتگی را از دست ندهید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ کارهای روزمره و مشغله‌های کاری شاید باعث شود که نتوانیم هر روز سری به اینترنت بزنیم و ببینیم که در دنیای مجازی چه خبر است! چه محصولاتی معرفی شده و خبرهایی از این دست؛ به همین منظور از پس قصد داریم تا آخر هر هفته مهم‌ترین و جذب‌ترین اخبار، گزارشات و رویدادهای دنیای آی تی را در بسته خبری با نام جمع بندی هفتگی برای شما کاربران و خوانندگان محترم دریچه فناوری اطلاعات آماده کنیم. در واقع ما در این بسته سعی خواهیم کرد اخبار و گزارشات پرطرفدار دریچه را که در طول هفته در صفحه دریچه فناوری اطلاعات منتشر شده را در این بسته جمع آوری کنیم.






صحبت با آنجلا و جینجر؟ یا صحبت با یک هکر!

آیا می‌دانستید گربه‌های معروف سخن‌گو شما را می‌بینند و از اطلاعاتتان استفاده می‌کنند؟

قطعا اگر دنبال اپلیکشین‌های سرگرمی بوده‌اید، با سری اپلیکیشن‌های Talking آشنا هستید. اپلیکشن‌هایی که واقعا زیبا هستند و می‌توانند اوقات فراغت شما را به خوبی پر کنند. اما انگار اين سرگرمی خطر ساز شده است. با شروع سال 2014 شایعاتی در رابطه با ناامن بود اپلکیشن‌های Talking Angela و Talking Ginger به گوش رسید تا اینکه دقت و نظر کاربران شک و دلهره را در دل همه انداخت. همراه ما باشید تا ببینیم که قضیه از چه قرار است.




کنجکاوی کاربران همیشه باعث کشف مسائل بسیار جالبی بوده است. اما این بار مسئله زیادی جالب است. بیایید نگاهی به چشمان حال حاضر آنجلا و جینجر بیندازیم. ابندا چشم آنجلا برای این کار وارد اپلکیشن Talking Angela شوید و از صفحه اسکرین شاتی بگیرید و بعد بر روی چشم آنجلا زوم کنید. ما برای اینکه بهتر متوجه شوید تصویری واضح‌تر برایتان ایجاد کردیم.


نقش اپلیکیشن‌های تلفن همراه در زندگی امروزی

هر چه ارتباط مجازی انسان‌ها این روزها با یکدیگر بیشتر می‌شود، در کنار این که حس خوبی برای افرادی که از هم دور هستند ایجاد می‌کند، تبعاتی برای افرادی که در یک مکان زندگی می‌کنند هم به همراه می‌آورد. به عنوان نمونه شما ممکن است از زمانی که بعد از یک روز کاری به منزل باز می گردید، به جای این که در جمع خانواده بوده و از هم صحبتی با یکدیگر لذت ببرید، مستقیم به سراغ گوشی یا لپ تاپ خود رفته و از طریق اپلیکیشن های تلفن همراه خود یا شبکه های اجتماعی با دیگران در ارتباط خواهید بود. به نوعی شاید بتوان گفت که این احتمال به آسانی وجود دارد که شما بیشتر از این که با افرادی که در نزدیکی شما قرار دارند، ارتباط داشته باشید، با افرادی در ارتباط هستید که ممکن است مدت زمان زیادی آن ها را رو در رو ندیده باشید و تنها یک ارتباط مجازی روزمره با آن ها دارید. به هر حال تلفن های هوشمند و برنامه ها و اپلیکیشن هایی که برای این ابزارهای کاربردی نوشته می شود، تا حدود زیادی زندگی ما را دچار تحول کرده است.



برنامه هایی نظیر وایبر، وی چت، لاین و... اپلیکیشن هایی هستند که ارتباطات را به سادگی امکان پذیر می کنند و شما می توانید با وجود آن ها با همه افرادی که از این برنامه ها استفاده می کنند، در هر لحظه ارتباط داشته باشید. این ماجرا حس بسیار خوبی را ایجاد می کند زیرا باید گفت درجهان امروزی با این طیف وسیع از ابزارهای ارتباطی دیگر چیزی به نام دوری یا فاصله معنا نخواهد داشت و مسلما از کنار این نکته هم نمی توان به راحتی گذشت که هر کدام از فناوری های امروزه در کنار مزایایی که در اختیار ما می گذارند، معایبی را هم به همراه دارند و باعث ایجاد رفتارهای خاص در ما می شوند که گذر زمان باعث می شود ما خودمان متوجه این تغییرات نشویم. به هر حال چیزی که در این میان غیر قابل انکار است، این است که مردم جهان علاقه بسیار زیادی به تلفن های هوشمند و برنامه ها و اپلیکیشن های آن ها دارند. این موضوع باعث شده است که درآمد بسیار زیادی در بازار تلفن همراه، برای فعالان این بازار وجود داشته باشد.
ادامه مطلب...


سیب زبان باز می‌کند

هر کدام از شرکت‌های بزرگی که در جهان فناوری‌ها فعالیت دارند، سعی می‌کنند که در حوزه‌های متفاوتی کار کنند. ابداعات و اختراعات آن‌ها به یک زمینه خاص محدود نمی‌شود و گستردگی دامنه فعالیت‌هایشان گاهی اوقات باعث می‌شود که کاربران گیج شوند و دقیقا نفهمند که زمینه فعالیت آن‌ها در چه راستایی است. مثلا شرکتی به بزرگی و اعتبار اپل هم در زمینه سخت افزار و هم در زمینه نرم افزار فعالیت های ویژه ای دارد. محصولات تولید شده توسط این کمپانی هم به یک یا چند مورد خاص محدود نمی شود. این شرکت لپ تاپ، تلفن همراه هوشمند، پخش کننده موسیقی، تبلت، مرورگر و سیستم‌عامل تولید می کند.




گستردگی تنوع محصولاتش در هر دو زمینه سخت افزار و نرم افزار باعث شده است که در هر شاخه ای رقیب قدرتمندی برای افرادی باشد که به صورت اختصاصی به تولید یک محصول خاص دست می زنند. این ها را گفتیم تا به این جا برسیم که با این که اپل همه فعالیت هایش تحت نظر کارشناسان و مردم است اما باز هم هر چند وقت یک بار برگ برنده ای را رو می کند و تحسین بسیاری از طرفدارانش را برمی انگیزد. این بار صحبت از یکی از بزرگ ترین اتفاق های چند ساله کنفرانس توسعه دهندگان اپل در سال 2014 است که به معرفی زبان برنامه نویسی جدید این شرکت با نام SWIFT ختم شد. این زبان در کنار این که امکانات جدید و متنوعی برای سیستم شرکت اپل یعنی iOS به ارمغان آورده است، دست برنامه نویسان و توسعه دهندگان بزرگ و کوچک را هم برای ایجاد اپلیکیشن های کاربردی و متفاوت باز گذاشته است.
ادامه مطلب...


اینجا تبلیغات ممنوع است!

درست است که اینترنت در بسیاری از جهات باعث سهولت در انجام کارها می‌شود اما در بسیاری از مواقع هم به دلیل گستردگی زیاد از حد باعث ایجاد فضایی می‌شود که در آن میزان امنیت برای کاربران بسیار پایین‌تر از آن میزانی است که انتظار دارند. به دلیل بالا بودن تعداد کاربران اینترنتی، در حال حاضر بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌ها ترجیح می‌دهند در فضای مجازی سرمایه‌گذاری کرده و حتی از طریق این رسانه خودشان را به مردم معرفی کرده و خدمات‌شان را در اختیارشان قرار دهند.




اما نکته‌ای در این میان وجود دارد که ممکن است در بعضی از شرایط کاربران را دلزده کرده یا میزان اعتماد و اطمینان آن‌ها را به جهان مجازی پایین بیاورد. شاید شما هم جزو آن دسته از کاربرانی باشید که از تبلیغات اینترنتی دل خوشی نداشته و همیشه با آن‌ها مشکل دارند. ممکن است حق با شما باشد، چون خیلی بد است که به عنوان نمونه وارد یک پایگاه اینترنتی برای انجام کاری شوید و با صحنه‌ای روبه‌رو شوید که در آن تمامی بخش‌های جانبی آن سایت پر از تبلیغات اینترنتی نامربوط باشد. در چنین فضایی قبل از هر موضوع، برای کاربر حس ناخوشایندی به وجود خواهد آمد و شاید در مواردی هم باعث شود میزان بیننده آن سایت کاهش پیدا کرده و دیگر کسی حاضر به بازدید دوباره از آن نشود.
ادامه مطلب...


قابلیت‌های جدید وایبر برای راحتی بیشتر یا جاسوسی بهتر؟!

با گسترش روز افزون تکنولوژی و فناوری‌های نوین شاید فاصله‌های فیزیکی معنای چندانی نداشته باشد، نسخه جدید اپلیکیشن وایبر یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیغام رسان با قابلیت تماس تصویری و رابط کاربری فارسی منتشر شد. وایبر در تلاش است تا همه را به سمت خود جذب کند به همین منظور در پنجمین نسخه از به‌روز رسانی این اپلیکیشن قابلیت تماس تصویری و واسط کاربری فارسی را در کنار تماس صوتی و  اضافه کرده است تا کاربران دیگر برنامه‌های پیغام رسان را ترک کرده و روی به وایبر بیاورند.




تا به امروز هر موقع حرف و حدیثی از تماس تصویری می‌شد دیدگان همه روی اپلیکیشن اسکایپ خیره می‌شد. چرا که اسکایپ به گونه‌ای طراحی شده که حتی کاربرانی با سرعت‌های پایین‌تر نیز می‌توانند به راحتی از آن بهره ببرند، همانطور که پیشتر هم در دریچه خوانده بودید وایبر با هدف رقابت جدی با اسکایپ وارد گود رقابت شده است. از این رو وایبر امکان برقراری تماس تصویری را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است تا رقابت جدی‌تر شود.
ادامه مطلب...


گذر از محدودیت‌ها در اندروید؛

یک راه مطمئن برای روت کردن تلفن‌های اندرویدی

روت‌کردن دستگاه‌های اندرویدی کار بسیار خطرناک و حساسی است که نه‌تنها گارانتی دستگاه‌ شما را باطل می‌کند، بلکه می‌تواند موجب آسیب رساندن به تلفن‌همراه یا رایانه لوحه‌ای شما شود. بنابراین اگر در دنیای دیجیتال تازه‌کار هستید به هیچ‌وجه دستگاه خود را روت نکنید و فقط از خواندن این مقاله لذت ببرید! روت (Root) به معنای ریشه است و روت کردن در سیستم‌عامل اندروید نیز به معنای دسترسی یافتن به ریشه یا همان فایل‌های سیستمی است.




در شماره‌های قبل بارها درباره‌ روت، مزایا و معایب آن مقالاتی را برای شما چاپ کرده‌ایم و مطمئنا بسیاری از شما با روت آشنایی دارید، اما اگر بتازگی این واژه به گوشتان خورده یا تابه‌حال دستگاه مجهز به سیستم‌عامل اندروید نداشته‌اید و اکنون قصد دارید بدانید روت چیست و برای چه کارهایی مفید است، با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با روت، با یکی از بهترین روش‌های روت کردن دستگاه نیز آشنا شوید.
ادامه مطلب...


تازه‌های فناوری؛

اپلیکیشن نایک پلاس، تجربه‌ای متفاوت برای دوندگان

سامسونگ الکترونیکس با مشارکت شرکت نایک، اپلیکیشن دویدن نایک پلاس (Nike+ Running App) را برای دستبند هوشمند جدید Gear S معرفی کرد. این اپلیکیشن برای اولین بار با استفاده از امکانات ارتباطی بلوتوث و 3G موجود در این دستبندهای هوشمند، تجربه ای عالی را برای دوندگان و علاقه مندان به ورزش فراهم می آورد. چان وو پارک معاون تیم راهبردی محصول در بخش موبایل سامسونگ الکترونیکس، در این رابطه گفت: «ما از ورود اپلیکیشن Nike+ (نایک پلاس) به مجموعه Gear سامسونگ بسیار هیجان زده هستیم.




دستبند هوشمند Gear S سامسونگ، با طراحی ارگونومیک مناسب و با بهره مندی از حسگرهای متعدد، GPS (جی پی اس) و استاندارد IP67،در خدمت سلامت و تناسب اندام کاربران است. این دستبند با اپلیکیشن Nike+ به کاربران این امکان را می دهد تا با ثبت رکوردها، موفقیت ها و به اشتراک گذاردن آن ها، تجربه جذاب تر و شادتری را از ورزشِ دو داشته باشند. کاربران دستبند Gear S با اپلیکیشندویدن Nike+ که از قبل روی دستبند نصب شده، می توانند گوشی خود را در خانه بگذارند و از مسیر دو و میزان پیشرفت خود مطلع بمانند.
ادامه مطلب...


برگزاری تور معرفی لوازم خانگی سامسونگ؛

با فناوری‌های جدید لوازم خانگی همگام شویم!

فناوری‌های نوین به عرصه تولیدات لوازم خانگی هم وارد شده و حالا مردم می‌توانند زندگی به شیوه هوشمند را بیش از پیش تجربه کنند. معرفی فناوری‌ها و محصولات تازه‌ در مکان‌های عمومی، از جمله اقداماتی است که برندهای پیشرو برای اطلاع‌رسانی درباره فناوری‌های نوین اتخاذ کرده‌اند. این محصولات که معمولاً نسبت به نسل‌های پیشین خود از امتیازات ویژه‌ای برخوردار هستند، متناسب و همگام با نیاز انسان مدرن و زندگی امروزی طراحی شده‌اند ولی معمولاً مردم از این امکانات مطلع نیستند.




سامسونگ الکترونیکس اواخر تابستان امسال با برپایی یک تور معرفی محصولات لوازم خانگی در تهران و در بسیاری از شهرهای کشور سعی کرده است فناوری‌های جالب و تازه خود در این حوزه را به مردم معرفی کند. به گفته مدیر بازاریابی سامسونگ الکترونیکس، این شرکت از فناوری‌های جدیدی در لوازم خانگی خود بهره گرفته است و برگزاری چنین تورهایی کمک می‌کند تا خانواده‌ها از نزدیک با این لوازم هوشمند آشنا شوند. به این ترتیب درک بهتری از فناوری‌های روز و کاربرد آن‌ها در زندگی پیدا می‌کنند و درمی‌یابند که چه‌طور می‌توان از دانش و تکنولوژی برای راحت‌ کردن کارهای روزمره بهره گرفت.
ادامه مطلب...


از هک شدن Wi Fi خود جلوگیری کنید! (بخش پایانی)

نکات اساسی در تامین امنیت مودم اینترنت شما!

یک موضوع مشترک مسائل امنیت این است که مکانیسم های تکنولوژیکی برای بسیاری از رخنه های مشاهده شده وجود دارد و به خوبی درک می شوند، اما باید به منظور محافظت از شبکه فعال شوند. اقدامات پیشگیرانه معقول می توانند شبکه های بی سیم را برای هر سازمانی امن کنند. یک موضوع مشترک مسائل امنیت این است که مکانیسم های تکنولوژیکی برای بسیاری از رخنه های مشاهده شده وجود دارد و به خوبی درک می شوند، اما  باید به منظور محافظت از شبکه فعال شوند.


اقدامات پیشگیرانه معقول می توانند شبکه های بی سیم را برای هر سازمانی که می خواهد فوائد سیار بودن و انعطاف پذیری را در کنار هم گرد آورد، امن کنند. همراه با به کارگیری بسیاری از تکنولوژی های شبکه، ایده اصلی و کلیدی، طراحی شبکه با در نظر داشتن امنیت در ذهن است. بعلاوه انجام نظارت های منظم را برای تضمین اینکه طراحی انجام شده اساس پیاده سازی است، باید در نظر داشت.



بررسی Acer V3-572G

خواسته های کاربران از موجودی به نام لپ تاپ‌، به ‌اندازه خودش است. یعنی به تعداد نیازهای هر کدام از ما یک مدل وجود دارد. برخی از ما برتری می‌ دهیم که برای انجام بازی ‌های رایانه ای به جای یک Pc یا بهتر بگیم رایانه روی میزی از همکاران سبک‌تر آن‌ ها یعنی لپ تاپ ‌ها بهره ببریم. گروهی برای انجام کارهای برخط و رسانشی با همکاران، دوستان و تیره‌ های خود از این ابزارهای خوش رنگ و سیما بهره می‌ گیرند.

۰۲

هرچند دوستانی هم هستند که تنها برای خودنمایی و گمانم واپس نماندن از گروه « لپتاپ ‌داران» دست به خرید چنین دستگاهی می زنند. (این گروه شباهت بسیاری با راحت ما دارند البته). با این ‌حال می‌توان گفت یکی از بزرگ ‌ترین گروه کاربران لپ تاپ ‌ها، افرادی هستند که برای انجام کارهای اداری یا تحصیلی خود از این سیستم ‌ها استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب...


نقش آموزش در جوامع امروزی

در دنیای فناوری امروز و با توجه به سرعت مهار نشدی رشد تکنولوژی، آموزش نقش مهمی را بر عهده دارد. اگر با هم نگاهی به محیط اطراف مان داشته باشیم متوجه می شویم که هنوز برخی از وسایل در زندگی روزمره برایمان نا آشنا هستند چرا که طرز کار صحیح آن ها را نمی دانید و گاهی ناچار می شویم آن ها را به گوشه ای تبعید کنیم تا مزه خاک را تجربه کنند . اما آیا این کار صحیح است؟!

۰۲

برخی از ما نیز که کمی حوصله بیشتری داریم تجارب فنی مان را به یک باره به دور کمر می بندیم و به کشف نا شناخته ها می شتابیم، اما نکته اینجاست که تنها تعداد محدودی از این وسیله ها از زیر دستمان جان سالم به در می برند که خب مقصر ما نیستیم بلکه این اجناس چینی هستند که زود خراب می شوند.
ادامه مطلب...


پروانه بازی‌ای جذاب و با داستانی پر از استعاره؛

وقتی جوانان ایرانی در بازی سازی هم خط را می‌شکنند!

پروانه، بزرگترین و با کیفیت‌ترین پروژه ساخت بازی در ایران در حالی از روزهای گذشته به بازار عرضه شده که تیمی 35 نفره از جوانان ایرانی در حدود 2 سال برای تولید آن تلاش شبانه روزی کرده‌اند. در روزگای که اعتماد و اعتقاد به توانایی‌های جوانان این مرز و بوم روز به روز پر رنگ‌تر شده و شعار  ما میتوانیم ورد زبان علاقه‌مندان به ایران عزیز است، عده ای از جوانان پر انرژی و کوشا در عرصه سخت و پیچیده بازی‌سازی  مرزهای دانش و فناوری در ایران و منطقه را در هم شکسته و اثری جدید و جذاب خلق کرده‌اند. بازی رایانه‌ای پروانه که لقب با کیفیت‌ترین و بزرگترین پروژه ساخت بازی در ایران و خاورمیانه را به خود اختصاص داده توسط اعضای استودیو beardedbird و با تهیه کنندگی موسسه کاظمیون تولید و به بازار عرضه شده است.



این بازی ساخت ایران، از ویژگی های منحصر به فردی در گرافیک و داستان برخوردار است. فضاسازی‌های پر نشاط و جذاب و داستانی پر از استعاره و ایهام که متناسب با ذائقه مخاطب بومی طراحی شده از ویژگی‌های مهم این بازی است که علاوه بر ایجاد سرگرمی، اثرات تربیتی و فرهنگی متعددی در حوزه های مربوط به سبک زندگی و توجه و احترام به خانواده بر روی مخاطب کودک و نوجوان خواهد داشت.
ادامه مطلب...


تازه‌های بازار فناوری؛

آيا قرار است لپ تاپ گران شود؟!

یكی از فعالان صنفی از افزایش قیمت 100 الی 110 هزار تومانی لپ تاپ‌ها خبر داد. حال برای اینکه بدانید دلیل افزایش قیمت چه بوده همراه دریچه فناوری اطلاعات باشید. محمد حسن محمدی به عنوان یكی از اعضای عضو صنفی، از گرانی‌های، قیمت لپ تاپ گفت:
یكی از دلایل گرانی لپ تاپ‌ها معمولاً، قیمت حمل بار است،‌ در واقع یعنی قیمت تمام شده حمل هر عدد لپ تاپ از دوبی به داخل كشور و اعمال هزینه گمركی، را قیمت حمل بار گویند، كه در طی دو سال گذشته این مبلغ 40 هزار تومان بوده و با نوسانات قیمت دلار و در هم به 120 هزار تومان رسید و در حال حاضر این عدد با افزایش 60 الی 70 هزارتومانی به مبلغ 190 هزار تومان خواهد رسید.


این عضو صنفی تاكید كرد:‌ متقاضیان خرید لپ تاپ، خریدهای خود را هر چه زودتر انجام دهند، چرا كه با توجه به ایام بازگشایی مدارس و خرید لپ تاپ و تبلت‌های مخصوص دانش آموزی تقاضای خرید این محصولات بیشتر خواهد شد.
ادامه مطلب...


شکنجه آیفون ۶ همچنان ادامه دارد!

شلیک گلوله با اسنایپر به پیشانی آیفون ۶ پلاس + فیلم

بعد از عرضه آیفون ۶، این تلفن هوشمند تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار گرفته، از آزمون مقاومت با نیتروژن مایع گرفته تا قرار گرفتن در مخلوط کن و این بار شلیک گلوگه با اسنایپر! اما این بار تستی که قرار است از آیفون ۶ گرفته شود کمی متفاوت است، شلیک گلوله با اسنایپر Barrett M82A1 50-caliber!



پیشتر از این نیز شاهد این اتفاق برای دیگر تلفن‌های هوشمند بوده‌ایم که تلفن همراه در مقابل شلیک گلوله از پای در می‌آید، بگذریم حال نوبت برای تلفن هوشمند اپل رسیده است که ببینیم چقدر می‌تواند دوام بیاورد.
دریچه توجه شما را به دیدن این ویدئو جلب می‌کند.

ادامه مطلب...


گزارش دريچه از يك تورنومنت شهري؛

مسابقات گيم اين بار توسط شهرداری تهران

گيمر هاي حرفه اي fifa و PES اواخر شهريور ماه در تورنومنتي با حمايت شهرداري شركت كردند. مجموعه ورزشي آرش مير اسماعيلي در محله مجيديه ميزبان مسابقات بازي هاي رايانه اي در بخش FIFA و PES با حضور گيمر هاي حرفه اي از سراسر كشور بود.اين مسابقات در 6 روز ، 3روز FIFA و 3 روز PES برگزار شد. گيمرهاي حرفه اي fifa و PES اواخر شهريور ماه در تورنمنتي با حمايت شهرداري شركت كردند. ثبت نام اين مسابقات براي گيمرها رايگان بود و اين خود بر حضور هر چه بهتر و بيشتر گيمرها افزود. اين مسابقات در مجموعه ورزشي آرش مير اسماعيلي در محله مجيديه تهران در منطقه 4 برگزار شد. اين مجموعه تنها مجموعه ورزشي شهرداري تهران، مجهز به گيم نت بازي هاي رايانه اي است.



اين گيم نت داراي 60 PC با بالاترين امكانات است كه فروردين ماه 92 افتتاح شده است. آقاي شريف، مدير ورزش هاي مجازي و بازي هاي رايانه اي سازمان ورزش شهرداري تهران در گفتگو با خبرنگار دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران، درباره اين مجموعه و مسابقات برگزار شده در آن توضيح مي دهد.
ادامه مطلب...

اخبار و گزارشات این هفته دریچه را چطور ارزیابی می‌کنید، شما کدام مطلب را بیشتر دوست دارید؟

جمع بندی از: سالار واعظی






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
حسین
۱۳:۲۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۳
با سلام ببخشید اگه میشه چندتا از نرم افزارهای چت ایرانی معرفی کنید
Germany
علی
۱۲:۲۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۳
سلام. گزارش‌های خوبی داشتید این هفته. من گزارش‌های سیب زبان باز می‌کند، روت کردن گوشی و بررسی لپ تاپ رو دوست داشتم.
آخرین اخبار