جان کربی: هیچ نیروی زمینی آمریکای وارد عراق و سوریه نمی‌شود

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بار دیگر تاکید کردیچ نیروی رزمی آمریکایی در عراق یا سوریه مستقر نمی‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ "ژنرال جان کربی"، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بار دیگر تاکید کرد: قرار نیست هیچ نیروی رزمی آمریکایی در عراق یا سوریه مستقر شود.

کربی درباره اتهام‌های وارده به فرماندهان عراقی در خصوص بی تجربه یا فاسد بودن گفت : یکی از مسائلی که تلاش می کنیم ارائه بدهیم، ماموریت مشاوره به نیروهای امنیتی عراقی است. جای شکی نیست که از سال 2011 که ما عراق را ترک کردیم، ارتش عراق به صورتی مناسب هدایت و تامین و آموزش ندیده است و نخست وزیر مالکی نیز پیشنهادهایی را که بعد از آن ارائه شده بود رد کرد. از این رو، تبدیل کردن ارتش عراق به نیرویی توانمند زمان خواهد برد. 

وی ادامه داد : این امر همچنین مستلزم وجود دولتی خوب در بغداد است و به باور من نخست وزیر العبادی نیز به خوبی از چالش‌هایی که پیش روی دارد، مطلع است. این عراقی ها هستند که باید برای جنگیدن به پا خیزند زیرا این جنگ آنان است و باید با این چالش واقعی که آن روبرو هستند، مقابله کنند. رئیس جمهور ما به روشنی گفته است که قرار نیست نیروهای زمینی آمریکایی بار دیگر به این کشور بازگردند. وقتی صحبت از نیروی زمینی می شود، منظور نیروهای ارتش عراق در این کشور و  معارضان در سوریه هستند که باید وارد عمل شوند. این مسئولیت آنان است.

وی ادامه داد ما می خواهیم به آنان کمک و مشاوره کنیم و این امکان را فراهم آوریم که بخشی از اطمینان و کارآمدی خود را که از 2011 به این سو از دست داده اند، باز یابند.

کربی درباره تردیدهایی که عده ای در خصوص العبادی مطرح می کنند گفت هر کاری که وی تا کنون کرده و هر حرفی که تا کنون زده است ما را قانع می کند که وی به واقع به دنبال دولتی فراگیر است که نماینده همه عراقی ها به شمار می آید. انتظار از وی نیز همین است و ما نیز به روشنی آن را گفته ایم. البته وی کار خود را به تازگی شروع کرده است و ما نیز می خواهیم به وی کمک کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار