لیبرمن: عباس یک "تروریست دیپلمات" است

سخنان "محمود عباس" در مجمع عمومی سازمان ملل واکنش‌های متعددی را در پی داشته به حدی که وزير امور خارجه رژيم صهيونيستی، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين را "تروريست ديپلمات" توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه جروزالم پست روز شنبه در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت "آویگدور لیبرمن" وزیر امور خارجه رژیم صهیونسیتی، "محمود عباس را " تروریست دیپلمات توصیف کرد و گفت عباس مشغول اتهام زنی به رژیم صهیونیستی است.

 لیبرمن گفت اظهارات محمود عباس نشان داد وی جانشین "یاسر عرفات" به شکل دیگری است. این اظهارات نشان داد محمود عباس نه می خواهد و نه می تواند شریکی برای راهکار دیپلماتیک باشد. این موضوع یکی از علل ورود محمود عباس به دولت مشترک فلسطین با حضور حماس است. همراهی و سازگاری محمود عباس با حماس باعث شده است وی به یک تروریست دیپلمات تبدیل شود و اتهامات زیادی را علیه اسرائیل مطرح کند. تا زمانی که محمود عباس ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین را برعهده دارد به تنش ادامه خواهد داد. ابوزمان بار دیگر اثبات کرد که وی مرد صلح نیست بلکه جایگزین یاسر عرفات به شیوه ای دیگر است. 

"دانی دانون" عضو حزب لیکود در واکنش به اظهارات محمود عباس که گفته بود ممکن است بطور یکجانبه حمایت شورای امنیت را برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی کسب کند، گفت اسرائیل باید شهرک‌های یهودی در جودیا و ساماریا را به مناطق تحت کنترل اسرائیل ملحق کند. وی گفت هر اقدام یکجانبه فلسطین باید با اقدام یکجانبه اسرائیل همراه شود. 

روزنامه جروزالم پست در ادامه نوشت محمود عباس در سخنان خود در مجمع عمومی که کاملا خشمگینانه بیان می کرد اسرائیل را به اتهامات مختلف از جمله نسل کشی در نوار غزه متهم کرد و گفت اسرائیل هیچ فرصتی را برای تضعیف صلح از دست نمی دهد.

محمود عباس گفت: اسرائیل با جنگ علیه غزه تصمیم گرفته است به تمام جهان بی اعتنایی کند. در این جنگ جنگنده ها و تانک های اسرائیلی وحشیانه مردم را قتل عام و خانه هایشان و مدارس منطقه را ویران کردند و رویای هزاران کودک فلسطینی را بر باد دادند. این اقدامات اسرائیل باعث می شود در عمل امیدها به صلح از بین برود.

جروزالم پست در پایان نوشت محمود عباس گفت در جنگ اخیر علیه غزه جنایات جنگی زیادی در برابر چشم جامعه جهانی به وقوع پیوست.

 وی افزود جنایات جنگی در غزه چنان وحشتناک بود که امروز کسی نمی تواند مدعی شود که گستردگی این جنایات را در زمان وقوع آنها متوجه نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار