برخورداری: تمام توجه فدراسیون تیراندازی تنها در بخش تفنگ است

ملی‌پوش تیرانداز کشورمان گفت: زمانی که فدراسیون تیراندازی برای تمامی بخش‌های این رشته امکانات وارد و لازم گذاشت از ما هم می‌توان توقع داشت در تپانچه عملکرد خوبی داشته باشیم و جایگاه خوب کسب کنیم.

ابراهیم برخورداری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: متأسفانه رشته تیراندازی مانند رشته بدمینتون و پینگ پنگ رشته آسیایی است و قهرمانان المپیک و جهان در آسیا هستند و همین کار را برای ما سخت می‌کند مثل رشته‌های وزنه‌برداری و کشتی که کار راحت‌تری در آسیا دارند مدال‌آوری ما با همچین رشته‌هایی تفاوت دارد و از این حیث توقعات هم از رشته‌های ورزشی مثل تیراندازی نباید همچون وزنه‌برداری و کشتی باشد.

وی ادامه داد: قهرمان المپیک لندن از کره حریف ما در تپانچه بود که واقعا رقابت با قهرمان المپیک برای ما دشوار بود اما با این حال در تپانچه 50 متر رکورد قابل توجهی داشتیم که حتی کارشناسان تیراندازی پیش‌بینی نمی‌کردند ما بتوانیم چنین رکوردی ثبت کنیم.

برخورداری تصریح کرد: مشکل فنی ما در تپانچه بادی به دلیل برنامه‌ریزی نامناسب کره‌ای‌ها بود که زمانی که ما مسابقه تپانچه 50 متر را داریم فردای آن روز در تپانچه بادی بازی داشتیم و ما تنها یک بعدازظهر فرصت ریکاوری داشتیم در صورتی که در مسابقات آسیایی گوانگژو بین دو مسابقه سه روز فاصله بود و ما فرصت هماهنگ شدن را داشتیم.

ملی‌پوش تیراندازی کشورمان بیان کرد: به دلیل آنکه در رشته 50 متر مسافت 50 متر است و ماشه لمسی است با تپانچه بادی که وزنه 50 گرم است فرق دارد و هماهنگ شدن این دو نوع مسابقه زمان می‌برد که متأسفانه در این مسابقات به آن توجهی نشد و ما هم نتوانستیم خودمان را تطبیق دهیم و باعث شد در تپانچه بادی عملکرد ضعیف‌تری داشتیم.

وی افزود: در مجموع از عملکرد خودم راضی‌ام اما اگر رکورد هشتاد و دویی که در مونیخ زدم و هشتم شدم را در اینچئون تکرار می‌کردم حتما مدال می‌آوردم اما شرایط بازی آسیایی فرق می‌کردم.

وی اظهار کرد: در بازی‌های آسیایی مسئولان تازه یادشان می‌افتد که به تیم‌ها سر بزنند تا انگیزه ورزشکاران بالا رود اما این موضوع در رشته‌هایی مثل تیراندازی که به تمرکز و آرامش نیاز دارد صدق نمی‌کند. حضور مسئولان در محل برگزاری مسابقات تیراندازی باعث شد استرس من بالا رود ضربان قلب عاملی است که باعث نتیجه بد در این رشته می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که رئیس جمهور چین خواست وارد محل برگزاری مسابقات تیراندازی شود سرمربی تیراندازی چین به او به دلیل اینکه تیراندازان چین رقابت نزدیکی داشتند و رکورد خوبی ثبت کردند اجازه‌ی ورود نداد تا کار آنها تمام شود اما در مسابقه‌ای که داشتم معاون وزارت ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک و خیلی از مسئولان پشت سر من نشسته بودند که من یک لحظه که برگشتم مسئولان را پشت سرم دیدم استرس گرفتم و نتوانستم با تمرکز تیر بزنم اما با این حال با توجه به همه امکانات خوب ظاهر شدیم.

وی عنوان کرد: هر زمانی که امکانات کره و چین را در اختیار ما گذاشتند آن وقت می توانند انتظار مدال را از ما داشته باشند.

وی در خصوص تیم تفنگ‌ که در این رقابت‌‌ها مدال هم گرفت گفت: تیم تفنگ با بهترین نفرات به مسابقات برون مرزی اعزام می‌شود و همیشه در بین رشته‌های تیراندازی الویت با تفنگ است  و فدراسیون تیراندازی برای تیم تفنگ هیچ کم و کاستی نداشته است و بهترین امکانات و اردوهای برون مرزی مختلف را از همه مهمتر یکی از بهترین مربیان تفنگ را برای این تیم گرفته است پس نباید توقعی که از تیم تفنگ دارند را از ما داشته باشند.

وی اضافه کرد: قبل از مسابقات اینچئون تیم ملی تفنگ چهار، پنج تا مسابقه برون مرزی رفته در صورتی که ما تنها دو مسابقه داشتیم امیدوارم مسئولان به فکر  رشته‌های دیگر تیراندازی هم باشند و تنها به یک رشته اهمیت ندهند.

برخورداری اظهار  داشت: تمامی مسابقات ما کنسل می‌شد و شانس‌ها به تفنگ داده می‌شود و زمانی که این تیم مربی‌ می‌گیرد که سالی سه میلیون از فدراسیون می‌گیرد باید انتظارات آن را هم فراهم کند اما برای ما مربی خارجی که نتوانستند بیاورند هیچ امکانات را از ما هم گرفتند این مسائل شرایط را برای تیم تپانچه سخت کرده است.

تیرانداز ملی پوش کشورمان در خصوص رکورد خود به نسبت رکورد گوانگ ژو بیان کرد: در 50 متر تپانچه در گوانگ ژو 544 زدم و در این مسابقات 550 زدم و 6 نمره رکورد خود را افزایش دادم اما در بادی افت داشتیم و دلیل هم فاصله بین مسابقات بود و تمام انرژی ام را در روز اول گذاشتم و برای ریکاوری زمان کمی داشتم.

انتهای پیام/
برچسب ها: فدراسیون ، امکانات ، رکورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.