نقوی‌حسینی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه امارات:

جزایر سه‌گانه جزء لاینفک ایران است/ موضع‌گیری از تریبون جهانی هیچ مشکلی را حل نمی‌کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جزائر سه گانه ابوموسی،‌ تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک جمهوری اسلامی ایران است و اگر پرچم ایران در آن جا به اهتزاز در نیاید، جای تعجب دارد.

"سید حسین نقوی‌حسینی" نماینده مردم ورامین در گفتگو  با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه امارات در سازمان ملل مبنی بر این که "ایران باید پرچم خود را در جزیره ابوموسی بردارد"، گفت: جزایر سه گانه ابوموسی،‌ تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک جمهوری اسلامی ایران است و  اگر پرچم ایران در آن جا به اهتزاز در نیاید، جای تعجب است.

وی افزود: این گونه موضع‌گیری از تریبون‌های عمومی هیچ مشکلی را حل نکرده و حق مسلم جمهوری اسلامی ایران در بخشی از خاک خودش را نقض نمی‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از مسئولان امارات درخواست داریم تا با پرهیز از اینگونه اظهار نظرها، اجازه دهند تا مناقشات بین دو کشور از طریق گفتگو حل شود.

گفتنی است، "شیخ عبدالله بن زاید" وزیر خارجه امارات در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به جزایر سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران نسبت به برافراشتن پرچم کشورمان در جزیره ابوموسی اعتراض کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مختار
۲۱:۰۸ ۰۳ آبان ۱۳۹۳
سرمان برودبهتراست وجبی ازخاکمان بربادرود.حق همواره پیروزاست.
Germany
یک شهروند
۲۰:۲۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
باسلام چرا توی دهن این یاوه گویان اماراتی نمی زنید تا کی میخواهید به این ها فرصت بدید پوزه شان را بخاک بمالید
Iran (Islamic Republic of)
رادمهر
۱۸:۰۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
امارات کاری نکند که پرچم مقدس کشورمان را در دبی به اهتزاز در بیاوریم
آخرین اخبار