"عبدالله عبدالله" بعنوان رئیس اجرایی افغانستان سوگند یاد کرد/ عبدالله: قانون انتخابات باید اصلاح شود

مراسم تحلیف عبدالله عبدالله رئیس اجرایی افغانستان همراه با معاونانش آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، اشرف غنی احمدزی فرمان تعیین عبدالله عبدالله را به عنوان رئیس اجرایی امضا کرد.

عبدالله عبدالله گفت: از مردم افغانستان به خاطر اشتراک گسترده در انتخابات با وجود خطرات جدی سپاسگزاری می کنم. امروز آغاز فصل جدیدی در تاریخ افغانستان است. ما به عنوان یک تیم واحد پس از انتخابات، با تشکیل حکومت وحدت ملی متعهد هستیم و بر اساس همکاری و صداقت باید گام های اساسی برای آینده افغانستان برداریم.

عبدالله عبدالله مدیر اجرایی ارشد افغانستان بر لزوم اصلاح قانون انتخابات این کشور تاکید کرد. 

عبدالله در مراسم تحلیف رئیس جمهور این کشور گفت: باید دولتی تشکیل شود که فساد را ریشه کن کند و به حقوق بشر، قوانین ملی و بین المللی احترام بگذارد. قانون اساسی و قانون انتخابات در افغانستان باید اصلاح شود. 

وی افزود: صلح، تامین امنیت، حاکمیت قانون، اصلاحات اداری، اصلاحاتی در قانون اساسی از تعهدات من و احمدزی است که برای آن مساعی مشترک به خرج خواهیم داد.

وی همچنین از حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان به خاطر انتقال مسالمت آمیز قدرت، سپاسگزاری کرد و افزود: سیزده سال قبل نخستین انتقال مسالمت آمیز قدرت از استاد ربانی به کرزی صورت گرفت. در سیزده سال گذشته کرزی زمام قدرت را به دست داشت باید سپاسگزار او باشیم. از جامعه جهانی نیز باید به خاطر کمک های شان سپاسگزاری کنیم. از نیروهای امنیتی نیز باید برای دفاع حاکمیت افغانستان و مردم این کشور نیز قدردانی می کنم.

وی همچنین برای موفقیت حکومت وحدت ملی تحت ریاست اشرف غنی احمدزی ابراز امیدواری کرد.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار