در چهارمین نشست سران کشورهای حوزه خزر؛

پوتین: قرارداد چندین پروژه بین ایران، روسیه و آذربایجان امضا خواهد شد/روحانی از همکاری بین کشورهای حوزه خزر استقبال کرد

رئیس جمهوری روسیه در سخنانی در نشست سران کشورهای حوزه خزر گفت قرارداد چندین پروژه بین ایران، روسیه و آذربایجان امضا خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه المیادین:  "ولادیمیر پوتین" طی سخنانی در چهارمین نشست سران کشورهای حوزه خزر گفت: قرارداد چندین پروژه در دست است که بزودی بین ایران، روسیه و آذربایجان امضا خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه گفت: همکاری بین کشورهای ( روسیه، قزاقستان، ایران، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان ) در تقویت امنیت منطقه‌ای نقش خواهد داشت و همچنین مبارزه با تروریسم را تاثیر گذارتر خواهد کرد .

وی خاطر نشان کرد؛ این همکاری به علاوه به توسعه اقتصادی کشورهای ما تحرک می‌بخشد و رقابت را در بازارهای جهانی تقویت خواهد کرد .
 
به گفته رئیس جمهور روسیه، نشست دریای خزر محورهای زیادی دارد چون ما علاوه بر مسائل مرتبط با رژیم حقوقی، امنیتی و اقتصادی قصد داریم تدابیری را با هدف توسعه حمل و نقل و محافظت از محیط زیست بررسی کنیم .  

پوتین گفت:  ما همچنین درباره مسائل امروز جهان تبادل نظر خواهیم کرد .

وی افزود:  مسئله مهم این است که همه این کشورها مصمم و علاقمند هستند به تفاهم دو جانبه مورد قبول برای فراهم کردن زمینه همکاری بیشتر بین پنج کشور ساحلی دریای خزر دست یابند.


پوتین همچنین گفته است در نشست کشورهای ساحل دریای خزر درباره آغاز طرح‌های توسعه حمل و نقل و ارتباط اسکله‌ها با یکدیگر در دریای خزر توافق کرده‌ایم.

وی در جریان نشست کشورهای دریای خزر تصریح کرد که به عنوان نخستین گام ما پیشنهاد سازماندهی یک مانور اضطراری خدماتی با حضور هر 5 کشور دریای خزر را در سال 2016 میلادی مطرح می‌کنیم که این مانور کمک زیادی به هماهنگی واحدهای نجات کشورهای حاشیه دریای خزر خواهد کرد.

همچنین "حسن روحانی"، رئیس جمهوری اسلامی ایران هم در ادامه این نشست با استقبال از همکاری بین کشورهای حوزه خزر، ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها بیشتر شود.


"الهام علی اف"؛ رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در نشست آستراخان درباره دریای خزر تاکید کرد گام‌های زیادی برداشته شده است که نشان می‌دهد همه مشکلات مربوط به دریای خزر را حل خواهیم کرد.







انتهای پیام/
برچسب ها: خزر ، روسیه ، ایران ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار