تبریز؛

گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب درتبریز

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب درتبریز امروز گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز مشاور رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت:ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی،اخلاقی و اقتصادی ، فرهنگ نا صحیح است و باید برای حل این معضل،توسعه فرهنگی و گسترش کتاب و کتابخوانی را جدی بگیریم.

صالحی امیری افزود:نمایشگاه کتاب یکی از بسترهای توسعه فرهنگی است.

وی همچنین با اشاره به جایگاه تبریز و آذربایجان شرقی در توسعه فرهنگی ایران گفت: این استان ظرفیت های لازم را برای تبدیل شدن به قطب فرهنگی کشور دارد و در این میان مسئولان فرهنگی و اجرایی وظیفه سنگینی برعهده دارند .

مشاور رییس جمهور افزایش مصرف فرهنگی مردم با برنامه ریزی مناسب ، زیست فرهنگی و زندگی با کتاب و توجه به فرهنگ اسلامی را سه عامل مهم توسعه فرهنگی دانست .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیزدر این مراسم بر ضرورت نظارت مسئولان بر محتوای کتابها و مطبوعات در جامعه تاکید کرد و گفت:همانطور که انسان به محتوای غذای جسم و سلامت تن توجه می کند تا مسموم نشود، باید به محتوای کتاب هم به عنوان غذای روح توجه کند.

آیت الله مجتهد شبستری بااشاره به تهاجم فرهنگی غرب افزود:باید تعداد کتاب های مفید و آگاهی بخش در جامعه افزایش یافته و با قیمت مناسب در دسترس همگان قرار گیرد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت:نمایشگاه کتاب تبریز دومین نمایشگاه کتاب ایران محسوب شده و تبریز هم آغازگر بسیاری از تحولات فرهنگی،دینی و تاریخی در کشور است.

عباس صالحی افزود : مذهب تشیع از مسجد جامع تبریز آغاز شد و این شهر همواره دژ مستحکم ایران در مقابل تجاوز بیگانگان بوده است . .

وی گفت : جنبش تنباکو و مشروطیت ، مقاومت یازده ماهه مردم غیور تبریز برای حفاظت از مشروطه ، قیام 29 بمهن مردم تبریز و هشت سال دفاع مقدس از جمله برگ هایی زرین تاریخ آذربایجان است .

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : سهمی که آذربایجان در پاسداشت ادبیات فارسی نیز داشته بی بدیل است و شاعران بزرگ آذربایجانی در توسعه ادبیات فارسی نقش مهمی داشته اند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت : بیش از 900 ناشر داخلی و خارجی با بیش از 200 هزار عنوان و دو میلیون جلد کتاب در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تبریز حضور دارند .

صفی پور افزود: 120 ناشر خارجی هم از 42 کشور جهان با 60 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه شرکت کرده اند .

وی گفت:امسال 12 میلیارد ریال بن کتاب در محل نمایشگاه توزیع و 70 برنامه فرهنگی و هنری نیز در مدت یک هفته برگزاری نمایشگاه اجرا خواهد شد.

ماهوتی مدیر نمایشگاه های بین المللی تبریز نیز در این مراسم گفت:سالانه 63 نمایشگاه به صورت رسمی در این نمایشگاه برگزار می شود که در ایران بی نظیر است.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از هفتم تا سیزدهم مهر همه روزه از ساعت 10 صبح تا 20 عصر در نمایشگاه بین‎المللی تبریز برپاست.
انتهای پیام/ز

منبع:ايسنا
برچسب ها: نمایشگاه ، کتاب ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.