مرتضوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تصویب لایحه خروج از رکود اقتصاد کشور را پایدار می‌کند / پایان سال تورم 16 درصد می‌شود

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه رشد اقتصادی بهار امسال در واقع "علائم خروج از رکود و نه خروج قطعی از آن" است گفت: لایحه خروج غیرتورمی از رکود باید هرچه سریع‌تر به تصویب مجلس برسد تا این علائم تبدیل به ثبات اقتصادی شوند.

سید محمد رضا مرتضوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از نظر اعداد علائم خروج از رکود نمایان شده است اظهار داشت: رشد اقتصادی در بهار امسال، علائم خروج از رکود است و به معنای خروج کامل نیست.
 
دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: ادامه پروسه برداشتن موانع از پیش روی کسب و کار بزرگ و صنعتی و همکاری بانک ها با تولید می‌تواند در بهبود وضعیت بنگاه‌های تولیدی یک "پایداری و ثبات" ایجاد کند .
 
وی تصریح کرد: طبق آمار در بهار امسال وضعیت ثبات بنگاه‌های تولیدی رو به بهبود بوده است ولی نمی‌توانیم یک جمع بندی قطعی را برای خروج از رکود اعلام کنیم.
 
مرتضوی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود نرخ تورم تا پایان سال به 16 درصد برسد که البته این عدد، عدد ایده‌آل دولت نیست گفت: اگر قوانین بالادستی مناسبی برای خروج از رکود تصویب شود و حمایت مداوم از تولید شود می‌توانیم امید داشته باشیم که در سال آینده علائم خروج از رکود تبدیل به پایداری در اقتصاد کشور شود.
 
دبیر کل خانه صنعت، معدن تجارت ایران اظهار داشت: متاسفانه با گذشت یک ماه هنوز" لایحه خروج غیر تورمی از رکود" در مجلس تصویب نشده است.
 
وی افزود: تصویب هرچه سریع‌تر این لایحه، حل مناقشات بین‌المللی، باز بودن بازارهای روسیه به روی کالاهای ایرانی و افزایش قدرت خرید طبقه متوسط کشور می‌تواند در به ثبات رسیدن نرخ رشد اقتصادی کشور نقش بسزایی ایفا کند.
 
مرتضوی با تاکید مجدد بر اینکه لایحه خروج از رکود باید با سرعت به تصویب رسد گفت: تصویب این لایحه می‌تواند به دولت کمک کند تا تکلیف خود را برای اجرای طرح‌ها  و حمایت از تولید بداند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار