در شانزدهمین نشست کمیسیون تامین و توزیع تعاونی های مصرف تاکید شد

مالیات مشکل اصلی تعاونی‌های تولیدی / تاکید مسئولین بخش تعاون بر تقویت آموزش در تعاونی‌ها

در این نشست بر این موضوع تاکید شد تا کمیته‌ای برای پیگیری مشکلات بخش تعاون در مجلس تشکیل شود و نمایندگان ملت اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ شانزدهمین نشست کمیسیون تآمین و توزیع تعاونی های مصرف برگزار شد .

در این نشست ماشااله عظیمی رییس هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی ایران  گفت: برای کنترل تورم و تقویت تولید، مصرف باید کنترل شود و باید توجه داشته باشیم که با در نظر گرفتن کارهای انجام نشده مربوط به تعاون در برنامه پنجم، آنها را در برنامه ششم لحاظ کنیم.

وی با اشاره به تجمیع سه اتاق تعاون، اصناف و بازرگانی در آینده نزدیک ادامه داد: با توجه به تجمیع این سه اتاق باید به جای رقابت، با یکدیگر رفاقت کنیم.

مالیات مشکل پایه تعاونگران

در این نشست که نمایندگانی از تعاونی های برتر هم در آن حضور داشتند بر حل مشکل مالیات تعاونگران که مشکل بزرگی است و سبب تعطیلی تعاونی ها شده است تآکید شد. تعاونگران و مسئولین بخش تعاون بر این نکته تآکید داشتند که نظام مالیاتی تعاونی ها باید اصلاح شود.

نقش تعاونی ها در تولید فراورده های دامی

درادامه این نشست به این موضوع اشاره شد که تعاونی ها در بخش تولید فراورده های دامی و جابجایی مسافر نقش مهمی ایفا می کنند.

ضرورت یادآوری اهمیت بانک توسعه تعاون

هم چنین دراین جلسه اینکه بانک توسعه تعاون پشتوانه اهداف تعاون باشد، مورد توجه قرار گرفت.

تاکید تعاونگران برتر بر تقویت جایگاه آموزش در تعاونی ها

ایجاد آموزش و آگاهی و محوری بودن نقش اتاق تعاون برای حمایت از تعاونی ها برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و رفع تبعیض و اینکه کمک های دولت به تعاون از طریق خود تعاونی ها باشد، از دیگر موضوعات مورد تاکید در این نشست بود.

در پایان این نشست بر این موضوع تاکید شد تا کمیته ای برای پیگیری مشکلات بخش تعاون در مجلس تشکیل شود تا مایندگان ملت اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند .

انتهای پیام/
برچسب ها: اتاق ، تعاون ، اقتصادی ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار