گرایش به گروه های دوستی نتیجه اختلال سنی زیاد والدین

یک روانشناس گفت: عدم درک متقابل و گرایش به گروههای دوستی از اصلی ترین معضلات اختلاف سنی زیاد است.

 زارع روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با فاصله سنی مناسب میان والدین و فرزندان گفت: نخستین ثمره اختلاف سنی مناسب، افزایش تفاهم و عدم مواجه با معضلاتی چون شکاف نسلی است.
 
وی افزود: هر چه ازدواج دیرتر صورت پذیرد و به تبع آن فاصله سنی میان والدین و فرزندان بیشتر شود معمولا فرزندان در سنین نوجوانی و یا جوانی که هنوز نیاز به بهره‌مندی از پدر و مادر خود را دارند، آنها را از دست می دهند که حتما این مسئله تاثیر بسزایی در آینده آنان خواهد گذاشت.
 
این کارشناس با اشاره به عدم درک متقابل والدین و فرزندان افزود: زمانی که اختلاف سنی به 3 الی 4 دهه می رسد طبیعتا طرفین سخت تر می توانند یکدیگر را درک کنند که نتیجه آن گرایش جوان به گروه دوستی و کسانی است  که با او هم عقیده هستند و ممکن است این مسئله بطور کامل زندگی جوان را تحت تاثیر قرار دهد و او را از مسیر دست خارج کند.
 
زارع تصریح کرد: گاهی اوقات مشاهده می شود که والدین به علت کهولت سن و مواجه با انواع بیماری ها حتی توانایی همراهی با نوجوان خود در پارک یا خرید را ندارند که نتیجه آن بروز انواع گره های روحی و شخصیتی در جوان می شود.
 
 
وی با تاکید براینکه بهتر است والدین سعی در درک فرهنگ نسل جوان داشته باشند، خاطر نشان کرد: والدین باید به مسائل مشترک میان خود و جوانشان بیشتر بپردازند، همچنین با حفظ روحیه شادابی در خود هم پای فرزندشان حرکت کنند تا او نیز در کنار بهره‌مندی از تجربیات پدر و مادرش، به آنها به عنوان یک دوست نگاه کند.
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: گرایش ، گروه ، دوستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار