رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد

بهبود وضعیت گردشگری با تحرک جدید دولت یازدهم/ کاهش 8 درصدی نرخ ارز/ میانگین تورم شهریور 21.1 درصد

سیف با بیان اینکه فضا برای ایجاد کسب و کار در عرصه گردشگری فراوان است، اظهار داشت: با تحرک جدیدی که در دولت یازدهم ایجاد شده می‌توانیم شاهد بهبود وضعیت گردشگری باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سیف رئیس کل بانک مرکزی در مراسم تجلیل از 200 سرمایه گذار در عرصه گردشگری در ابتدای مراسم بیان کرد: رئیس جمهور با حضور در استان‌های کشور در رابطه با ظرفیت‌های بخش گردشگری معتقد بودند که ایران ظرفیت‌ و رتبه بالایی درخصوص جاذبه‌های گردشگری دارد ولی درآمد کشور از این بخش بسیار پایین است.

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: آماری در رابطه با ایجاد اشتغال از طریق صنعت گردشگری در سطح بین‌الملل منتشر شده که فعالین بخش گردشگری در سطح بین‌الملل 2.8 درصد و در ایران2.7 درصد  به صورت مستقیم، اما در بخش غیر مستقیم در سطح بین‌الملل 11 درصد و در ایران 7 الی 8 درصد اشتغال ایجاد شده است که می‌توانیم با تلاش به رشد بالایی برسیم.  

سیف در ادامه افزود: فضا برای ایجاد کسب و کار در عرصه گردشگری فراوان است که با تحرک جدیدی که در دولت یازدهم ایجاد شده می‌توانیم شاهد بهبود وضعیت گردشگری باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: جذب هر گردشگر خارجی به ایران یک اشتغال ایجاد می‌کند که همین آمار اشتغال توسط 25 گردشگر داخلی بدست می‌آید و بیانگر این است که هر بخش گردشگری می‌تواند نقش موثری در توسعه این صنعت داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: در عرصه گردشگری درآمدهای متنوع و ارزآوری فراوانی وجود دارد که با توجه به تک محصولی بودن و شرایط وابستگی به ارز نفت، بخش گردشگری می‌تواند شرایط مثبتی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

سیف در رابطه با وضعیت اقتصادی کشور گفت: آمارها نشان می‌دهد اقتصاد کشور در حال حاضر قابل پیش بینی شده است که برای یک سرمایه گذار مهمترین گزینه به حساب می‌آید تا جرات به سرمایه گذاری پیدا کند.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: مقایسه بین شرایط امروز با سال گذشته نشان دهنده این است که در گذشته نوساناتی که در بازارها به ویژه بازار ارز وجود داشت در حال حاضر به تثبیت رسیده و فضای مناسبی برای سرمایه گذاران به وجود آمده است.

عرصه گردشگری نقش موثری در توسعه اقتصادی کشور دارد

وی با اعلام اینکه رشد اقتصادی سه ماهه اول 93 ،4.6 درصد است که نسبت به سال 92 رشد داشته‌ایم، افزود: در رشد اقتصادی کشور 1 درصد بخش گردشگری، بازرگانی و هتلداری و همچنین 1.5 درصد بخش صنعت و معدن نقش داشته‌اند که این نشان‌ می‌دهد وزن بخش گردشگری در توسعه اقتصادی کشور زیاد است.

سیف بیان کرد: در پایان شهریور نرخ تورم متوسط سالیانه 21.1 و تورم نقطه به نقطه 14.4 بود، در یکسال گذشته نرخ متوسط تورم ماهیانه 1.1 درصد و در سال قبلش 3.5 درصد بوده، که طبق آمار 20 سال گذشته متوسط نرخ تورم ماهیانه 1.5 درصد بوده است که این آمار نشان دهنده مسیر درست اقتصاد کشور است.

وی تاکید کرد: متوسط نرخ ارز نسبت به مشابه دوره گذشته 8 درصد ارزان شده و دامنه نوسانات قیمتش 67 درصد پایین آمده که نشان از ثبات اقتصادی کشور دارد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نظام اقتصادی ما بانک محور است و در حال حاضر بانک توسعه‌ای وجود ندارد که بخواهد از محل منابع دولتی با نرخ‌های ارزان که به صورت پیشران برای توسعه استفاده شود اما صندوق توسعه ملی جایگزین شده است.

سیف در ادامه گفت: در بسته خروج از رکود هدف‌هایی را برای بانک‌ها در نظر گرفته‌ایم که اولویت اصلی‌شان تامین سرمایه در گردش است که با وجود تامین این نیاز اولویت‌های بعدی ضرورت رسیدگی ندارند.

وی در ادامه افزود: حجم تسهیلاتی برای نظام بانکی در طول سال 93 برای نظام بانکی را حدود 280 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کردیم البته حدود 50 درصد برای نگه‌داشتن وضع موجود است که 140 هزار میلیارد تومان تزریق جدید است و می‌تواند سرمایه در گردش بانک‌ها را تامین کند.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان اظهار داشت: تسهیلات سال 93 برای پروژه‌هایی است که نزدیک به اتمام هستند و می‌توانند به خروج از رکود کمک زیادی کنند، در سال 93 تسهیلاتی برای پروژه‌های جدید نخواهیم داشت و همچنین اولویت اصلی نظام بانکی کشور رفع مشکلات و معضلات بخش گردشگری است که آنها با مراجعه به بانک مربوطه و بانک مرکزی می‌توانند مشکلات خودشان را رفع نمایند.

انتهای پیام/  
برچسب ها: سیف ، وابسگی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۳:۱۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
ما که هرچه میبینیم گرانی است و چیزی ارزان نشده شاید مسئولین تنهاآمار چیزهایی را میگیرند که مصرفی ندارد و گمان میکنند که مثلا خودرو مسکن لبنیات شهریه مدارس و دانشگاههاو.......ارزان شده اگر جایی را سراغ دارید به مردم بگویید
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۱۲:۱۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
طى يك سال گذشته حقيقتن نرخ ارزخارجى تلاطم نداشت وپس اندازريال صرفه داشت ولى قيمت حاملهاى انرژی افزايش يافت وكالاهاافزايش قيمت داشتندبرق٢٥درصدوآب٢٠درصدافزايش قيمت داشتندكه پس اندازريال رادرموسسات بدون مجوزتوجيه پذيركردوقتى هم موسسات دايم باتهدیدبانك مركزى مواجه شدن امنيت پس اندازريال درموسسات ازبين رفت ودوباره ريال به ارزخارجى تبديل شدچون سابقه افت ارزش ارزخارجى ازريال كمتراست_اين يك بخش ازاقتصادباعث بنگاه دارى بانك هاشديعنى بانك هابايدثروت آفرینى كنندوكارفرماباشندمانند:هتل سازى بانك هاكه موجب شدوام ازدواج ازگردونه خارج شود_بخش دوم بخشودگى جرايم ديركردبودكه پس ازكاهش دستورى نرخ سودبانكى صورت گرفت وباتحريم خارجى بانك هاعملن كمرنظام بانكى شكست بخش سوم عدم استفاده كشاورزهاوتوليدكنندگان ازبيمه بودكه به محض حوادث طبيعى مانندزلزله_سيل وغيره ازبانك وام بلاعوض مساعده ميشدبخش چهارم اختلاس بودكه موجب افزايش تلاطم دراقتصاديك كشوراسلامى است وموجب بالارفتن نرخ بيكارى واوج گرفتن فساداست_نميتوان باوجوداين دلايل تدبيربانك هارابراى بقازيرگيوتين برد_تاكنون عملكردبانك مركزى براى اجراى مصوبات دوگانه مجلس ودولت رانميتوان زيرسوال برد_فقط بيمه راتقويت كنيدتادست بانك هانيزبازشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
با ورود چند دوچرخه سوار خانه به دوش توريسم در امد نمي اورد اگر آنها قصد خرج پول داشتند يا اصلا"پول درست و حسابي داشتند با هواپيما يا با اتوبوس و قطار ميآمدند
آخرین اخبار