در گفتگو با شبکه الميادين؛

ولید المعلم: آمریکا و همپیمانانش نمی‌خواهند با داعش بجنگند، بلکه قصد دارند آنرا با داعش دیگری عوض کنند

وزیرامورخارجه سوریه در اظهاراتی بیان کرد که ائتلاف بین‌المللی نمی خواهد با داعش بجنگند بلکه می‌خواهد ، آنرا با داعش دیگری عوض کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه المیادین،  ولید المعلم وزیرامورخارجه سوریه در مصاحبه با این شبکه در نیویورک گفت: آمریکا و همپیمانانش نمی خواهند با داعش بجنگند بلکه می خواهند داعش را  با داعش دیگری عوض کنند و این خنده دار است. 

وی افزود: همین کشورها در طول بحران سوریه گروه‌های تروریستی را که تفکرات افراطی داشتند، آموزش می دادند، مسلح می کردند و پول در اختیار آنان قرار می دادند.  مردم و ارتش سوریه در برابر این گروه‌ها ایستادند و همچنان در برابر آنها خواهند ایستاد و اگر این کشورها به همین شیوه ادامه دهند در ریختن خون مردم سوریه سهیم خواهند بود و راه حل سیاسی را از بین خواهند برد و داعش دیگری خواهند ساخت. 

وزیر خارجه سوریه در عین حال گفت: "می توان راه حلی سیاسی با مخالفان داخلی پیدا کرد، مخالفانی که اعتقاد دارند که اولویت، مبارزه با تروریسم است نه آن دسته از مخالفان که در خارج کنفرانس تشکیل می دهند. باید به اراده مردم سوریه احترام گذاشت زیرا در سوریه مخالفانی حضور دارند که اعتقاد به مبارزه با تروریسم دارند و معتقدند باید در ساختن آینده سوریه با هم همکاری و مشارکت کرد، با این مخالفان می توان راه حلی سیاسی بنا کرد اما آن دسته از مخالفانی که سلاح در دست دارند و به فرمان خارج عمل می کنند در هتلهای پنج ستاره در خارج می نشینند، ما با آنان گفتگویی نداریم. "

المعلم گفت : درنیویورک  با افراد مختلفی دیدار و گفتگو داشته است که  نشان می دهد که سوریه دوستان بسیاری دارد و این موضوع اطمینان بخش است و همه آنان از حاکمیت ملی سوریه و پیمان نامه سازمان ملل حمایت می کنند و  معتقدند تلاشها باید مقابله با تروریسم بین المللی باشد. 

وی افزود : من در دیدار با بیان کیمون بر احترام به پیمان نامه سازمان ملل تاکید کردیم و او نیز  اعتقاد داشت این پیمان نامه باید اجرا شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار