نعمتی در جمع خبرنگاران:

دولت 100 هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه و بازنشستگی بدهکار است/ جلسه سوال نمایندگان از وزرا هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی هیئت‌رئیسه مجلس هر 15 روز یکبار سه‌شنبه جلسه سوال نمایندگان از وزرا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "بهروز نعمتی" عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور "علی ربیعی" وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در نشست غیر علنی  امروز سه‌شنبه( 8 مهر ماه) گفت:  طبق مصوبه‌ای که ما در گذشته در خصوص دعوت وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در هیئت رئیسه داشتیم، ربیعی برای ارائه  گزارشی از نحوه اداره  و مشکلات صندوق‌های بازنشستگی و بیمه  و همچنین توضیحاتی در خصوص وضعیت اشتغال و بیکاری در مجلس حاضر شد.
 
وی همچنین با اشاره به اظهارات ربیعی در صحن غیر علنی افزود: طبق اظهارت وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی مشخص شد در حال حاضر صندوق‌های بازنشستگی و بیمه با مشکلات متعددی از جمله دیون معوقی که صندوق‌ها دارند یعنی در واقع مطالباتی که این صندوق‌ها از دولت داشته و تاکنون پرداخت نشده است.
 
نعمتی گفت: در حال حاضر بدهی دولت به صندوق‌ها حدود صد هزار میلیارد تومان است و این موضوع از سال 75 تاکنون تلمبار شده است، لذا دولت باید فکر اساسی در خصوص پرداخت معوقات صندوق‌ها کرده و در راستای رفع مشکلات آنها قدم بردارد.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه بدهی‌های دولت به صندوق‌ها مشکلات بسیاری را به مجموعه صندوق‌ها ایجاد کرده است، تصریح کرد: اگر تدبیر مناسبی در این راستا برای ساماندهی مجموعه صندوق‌ها  صورت نگیرد، به طور حتم آنها در آینده نزدیک دچار مشکلات اساسی خواهند شد.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه ادامه روند کنونی در خصوص صندوق‌ها به ناتوانی در پرداخت حقوق بازنشستگان این صندوق‌ها منجر خواهد شد ادامه داد: در خلال جلسه امروز راهکارهای مختلفی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  برای رفع مشکل صندوق‌ها مطرح شد، که البته اجرایی شدن آن مستلزم آن است که ما نیز به عنوان مجلس کمک حال باشیم.
 
وی همچنین با تاکید بر اینکه دولت،‌ مجلس و مجموعه صندوق‌ها با تعامل با یکدیگر باید به رفع مشکلات موجود در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و بیمه کمک کنند، گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات صندوق‌های ما مشکلات مدیریتی است و متاسفانه تبدیل به یک حیاط خلوت برای دولت‌های مختلف شده‌اند که از اصلی‌ترین معضلات صندوق‌ها همین مشکل است.
 
نعمتی در رابطه با اختصاص یک روز از جلسه علنی مجلس به سوال نمایندگان از وزرا تصریح کرد: قرار ما بر این است که هر دو هفته یکبار تا جایی که سوال‌ها جواب می‌دهد، جلسه‌ای را با هدف مطرح شدن سوال نمایندگان از وزرا برگزار کنیم.
 
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی هیئت‌رئیسه مجلس هر 15 روز یکبار سه‌شنبه جلسه سوال نمایندگان از وزرا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار