حافظی:

تا سه هفته آینده آب پشت سدهای تهران تمام می‌شود/ نیترات موجود در آب تهران موجب مرگ نوزادان زیر سه ماه

رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا سه هفته آینده آب پشت سدهای تهران رو به اتمام است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود که با کمی تاخیر و در ساعت 10:45 دقیقه ارائه شد با بیان اینکه سازمانهای جهانی پیش بینی سی سال خشکسالی در تهران را کرده بودند اما متاسفانه کسی به این موضوع توجه نکرد، اظهار داشت: باید گفت هرچند که این موضوع یک موضوع جهانی است اما چرا کشورهایی که میزان بارندگی آنان کمتر از ایران است هیچ گاه اعلام نکرده‌اند که آب سدهای آنها یک ماه دیگر رو به اتمام است که بیان این موضوع در کشور ما به معنای سوء مدیریت و مدیریت بهینه مصارف است.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ 20 خرداد ماه در صحن شورا و در زمان ارائه تذکراتی در خصوص بحران طوفان تذکراتی نیز در خصوص بحران کم آبی بیان شد، افزود: چرا مسئولان در خصوص این بحرانها پشت دربهای بسته حرف می زنند در حالی که باید از همراهی مردم کمک بگیریم.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اتمام ذخیره آب پشت سدها در سه هفته دیگر افزود: در سال‌های گذشته 75 درصد ذخیره آبها از طریق سدها و 25 درصد از طریق چاه‌های عمیق بوده که امسال این میزان به 58 درصد از طریق سدها و 42 درصد از چاههای عمیق تغییر یافته که تداوم این روند به معنای استفاده 40 درصدی از آب سدها و 60 درصدی از  چاه‌ها تا دو سال آینده است.

حافظی با اشاره به اینکه استفاده از آب چاه بد نیست اما موضوع مهم در رابطه با کیفیت آب است، افزود: متاسفانه نیترات آب کشور در مقایسه با استاندارد نیترات جهانی بسیار بالاتر بوده به طوری که استاندارد نیترات آب ایران در حدود 50 میلی گرم و استاندارد جهانی 50 است.

*نیترات موجود در آب تهران باعث مرگ کودکان و نوزادان زیر سه ماه می شود

وی با عنوان اینکه میزان نیترات آب مصرفی هم اکنون در حدود 30 است، اظهار داشت: این درحالی است که سازمان جهانی نیترات استاندارد آب برای کودکان زیر ده سال را پایینتر از این می‌داند و این میزان برای نوزادان زیر سه ماه باعث مرگ می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه روزانه سه میلیون برای تصفیه آب شهر تهران هزینه می‌شود،‌ افزود: پیشنهاد تأمین آب مصرفی شهروندان با در اختیار قرار دادن آب معدنی ارزان قیمت و به کارگیری آب لوله‌کشی برای سایر مصارف از مواردی است که می‌تواند از هدررفت آب ممانعت به عمل آورد چرا که 99 درصد از آبی که روزی سه میلیارد تومان برای آن هزینه می شود صرف مصارفی دیگر می‌گردد.

حافظی با تأکید بر اینکه شبکه آبرسانی هم باید مثل شبکه برق متصل گردد، افزود: متاسفانه رسیدگی به بسیاری از این مسائل علی رغم تشکیل شوراها ،‌ کمیسیونها ونیز تعیین مسئولان مربوطه به روزمرگی تبدیل شده است و هر چند مدیران شهری بین 18 تا 20 ساعت از وقت خود را صرف رسیدگی به امورات شهروندان می‌نمایند و این قابل تقدیر است اما باید پرسید آبا مردم از وضعیت خدمات شهری راضی هستند و ایده آلها به درستی تعریف شده است؟

*صرف روزانه سه دهم میلیارد تومان برای جمع‌آوری زباله در تهران

وی با عنوان اینکه باید مشخص نماییم که با چه سرعت و در چه مقطع زمانی باید به این ایده‌آل‌ها دست یافت، اظهار داشت: روزانه 3 دهم میلیارد تومان که برابر با 400 میلیارد تومان در سال است صرف جمع‌آوری زباله می شود و من پیشنهاد دارم فراکسیونی تحت عنوان توسعه و تحول مدیریت شهری و به دور از هر روکش سیاسی ایجاد کنیم.

*بحث مشارکت مردمی به معنای آن نیست که هزینه‌های دولت را بر دوش مردم بگذاریم

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بحث مشارکت مردمی به این معنا نیست که هزینه‌های دولت را بر دوش مردم بگذاریم، خاطر نشان کرد: منظور من این است که از همراهی، همفکری و استفاده از ایده‌های آنان برای افزایش رفاه و ارتقای کیفیت ، خدمات استفاده نماییم.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، رئیسی ، موضوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار