معاون سازمان امور مالیاتی:

مالیات بر مصرف جایگزین مالیات بر درآمد می‌‌شود / بیمه‌ها باید ارزش افزوده بدهند

طاری‌بخش با اعلام اینکه مالیات بر مصرف جایگزین مالیات بر درآمد می‌شود، اظهار داشت: بیمه‌ها به خاطر ارائه خدمات باید ارزش افزوده بدهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا طاری بخش معاون سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات بر درآمد را به سمت مالیات و مصرف هدایت خواهیم کرد به صورتی که هر کس بیشتر مصرف می‌کند مالیات پرداخت کند.

طاری بخش تصریح کرد:شفا‌ف‌سازی صورتحساب و الزام تهیه دفاتر مؤدیان از دیگر اهداف این مالیات بوده که البته اکثر دفاتر مؤدیان سالانه تنظیم می‌شود.

وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای واردات، توزیع و خرده فروشی بنا نهاده شده است که برای کالاهای تولیدی و وارداتی مردم تفاوت و ارزش افزوده اضافه شده را پرداخت می کنند و همچنین 30 درصد ارزش بنزین، مالیات و عوارض است.


معاون سرمایه گذاری اعلام کرد: تا امروز 452 هزار مورد ثبت نام کرده‌اند که 180 هزار اشخاص حقوقی و 272 هزار اشخاص حقیقی را شامل می‌شود.

طاری‌بخش معاون سازمان امور مالیاتی در نشست خبری امروز اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها برای درآمدهای شش ماهه اول سال 95 درصد وصول شده که 80 درصد نسبت به دوره مشابه افزایش پیدا کرده که علت این امر به دلیل افزایش 2 درصدی مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: در ابتدای سال 94، 10 گروه برای نصب صندوق فروش فراخوان شده‌اند و مهلت شش ماهه برای آنها وجود دارد تا نصب آن را اعلام کنند، که در غیر این صورت هزینه‌های آنها قابل قبول نیست و از معافیت 12 میلیونی سال جاری نمی‌توانند استفاده کنند.

معاون سارمان مالیاتی کشور در خصوص مالیات ارزش افزوده رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها اظهار داشت: در مرحله‌ای رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی برای مالیات ارزش افزوده فراخوان شدند،که چلوکبابی‌ها مشمول این فراخوان نبودند اما در مرحله بعدی، بند ج فراخوان می‌شوند، البته افراد در این فراخوان‌ها منوط به ثبت‌نام و دریافت گواهی ثبت هستند،همچنین چلوکبابی‌هایی که هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند، اما ارزش افزوده می‌گیرند، به دستگاه‌های نظارتی اطلاع داده شده تا با گرانفروشی‌ آنها برخورد شود.

طاری‌بخش اعلام کرد: تمکین اصناف مانند طلا فروشان نسبت به اشخاص حقوقی کمتر و میانگین ابراز هر دوره 750 هزار تومان است.  

وی با اشاره به اینکه از 20 روز پیش جلسه‌ای با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی و تشکل‌های صنفی برای اصلاحیه مالیات بر ارزش افزوده تشکیل شد، افزود: در این جلسه دستورات و نظراتی ارائه شد و تا یک ماه آینده این اصلاحیه به مجلس می‌‌رود و همچنین پنج سال مهلت آزمایشی این قانون بود که 31 شهریور گذشته به پایان رسید.

معاون سازمان امور مالیاتی در ادامه تصریح کرد: موارد اصلاحی شامل مالیات بر واگذاری حقوق، افزایش ضمانت‌های اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت، ایجاد چارچوب قانونی مبتنی بر حسابرسی ریسکی و تک نرخی شدن مالیات و گرفتن نرخ مقطوع بعضی اصناف، همچنین متوازن کردن توزیع عوارض شهرداری بر اساس شاخص‌های جمعیت و محرومیت استان‌ها می‌باشد.

طاری‌بخش در رابطه با پرداخت و ایجاد چارچوب قانونی مبتنی بر حسابرسی ریسکی بیان کرد: از اصناف نمونه‌هایی انتخاب می‌شود تا فاکتورهای فروششان را بیاورند و در صورتی که قیمت‌ها مطابقت نداشت به مراحل بالاتر معرفی تا پیگیری شود.

وی در خصوص معافیت مالیات برای مطبوعات و کتاب افزود: در قانون جدید این موضوع حل و فصل شده و طبق بند 7 ماده 14 اصلاحیه، خدمات، تبلیغات و آگهی‌های آنها معاف خواهد بود، درصورتیکه در حال حاضر نیز طبق بخشنامه سازمان مشمول معافیت هستند.

معاون سازمان مالیاتی کشور در رابطه با ارزش افزوده بیمه‌ها اظهار داشت: بیمه‌ها باید ارزش افزوده بدهند زیرا خدماتی به مشتریانشان ارائه می‌دهند که این خدمت مشمول مالیات بر ارزش افزوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
فرق ما با آنهایی که نفت ندارند چیست آیا نیاید یک ریال تفاوت وجود داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
پس پول نفت کجا می رود همه هزینه ها که از مالیات تامین می کنید که البته از جیب بدبخت ها وفقیرهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
این که همه مالیات از جیب مردم بدبخت بیرون آید و ثروتمند غنی تر و فقیر فقیر شود چه عدالتی است
آخرین اخبار