سانا گزارش داد

تروریست‌های داعش به شهروندان ترک حمله می‌کنند، مسوولان ترک چشم پوشی می‌کنند

شکی نیست که آرشیو سوریه پر است از دلایل مستند و شاهدان عینی مبنی بر حمایت محورهای شرارت در جهان از تروریسم که به زودی از آن رونمایی خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه "سانا"؛ آخرین اطلاعات در خصوص نقش آل سعود و ترکیه در حمایت از داعش که شبکه ی "الجدید" منتشر کرده، نشان از آن دارد که رئیس تروریستی سابق اطلاعات عربستان، بندر بن سلطان، مسوولیت خرید سلاح و انتقال آن به ترکیه را به عهده دارد و در مقابل، همتای ترک آن، اردوغان، این سلاح را میان گروه های تروریستی در عراق و سوریه، از طریق دیاربکر و فرودگاهی در منطقه "فان" ترکیه به فرودگاه "ایلات" در فلسطین اشغالی، پخش می کند تا اسرائیل به گروه های تروریستی در سینا تحویل دهد. 

این اطلاعات بسیار اندکی از آن چیزی است که دولت های حامی تروریسم در سوریه و عراق انجام میدهند و اصرار آنها بر عدم حمایت از  تروریسم، اعترافی صریح و آشکار به این جنایت است.

شکی نیست که آرشیو سوریه پر است از دلایل مستند و شاهدان عینی مبنی بر حمایت محورهای شرارت در جهان از تروریسم که به زودی از آن رونمایی خواهد کرد.

جنب و جوش آمریکایی-غربی علیه گروه داعش، شبیه اقدامات آنها علیه سازمان "القاعده"، پس از 11 سپتامبر است.

یک دانشجوی ترک دیروز، در پی تجاوز گروهی از حامیان گروه تروریستی داعش به دانشجویان دانشگاه استانبول در دانشکده ی ادبیات، مجروح شد.

پلیس ترکیه، تنها به بازداشت سه تن از این افراد اکتفا کرد؛ در حالیکه نیروهای امنیتی ترکیه تظاهرات مردمی در منطقه ی "سور" استان دیاربکر در جنوب شرق کشور در اعتراض به تجاوز مسلحانه به گروهی از کودکان که در خیابان بازی می کردند و در پی آن، یک دختر بچه ی 12 ساله زخمی شد را سرکوب کردند.

در همین اثناء مدیریت امنیتی منطقه ی "کیا بینار" استان دیاربکر، به یگان های خود از احتمال هجوم نیروهای مسلح به شهر هشدار داد.

علاوه براین، روزنامه "جمهوریت" ترکیه گفت: اقامه نماز وحشت بر تروریست های داعش که در سوریه و عراق کشته شدند، در مسجد فاتح استانبول برپاشد؛ صحنه ای که بر استمرار چشم پوشی دست اندرکاران اردوغان بر جنایت های این گروه ترروریستی که تجاوزاتشان به تازگی شهروندان ترک را در برگرفته، تاکید می کند و اشاره کرد که طرفداران این گروه تروریستی اقامه ی این نماز را از طریق سایت های ارتباط اجتماعی از چند روز پیش هماهنگ کردند و با حمل پرچم های داعش، پس از نماز جمعه در مسجد مذکو تجمع کردند.

این روزنامه توضیح داد که نیروهای پلیس ترکیه، با طرفداران این گروه ترویستی، با ملایمت رفتار کرد و تدابیر امنیتی محدودی را اتخاذ کرده است و همچنین، از تظاهراتی که این افراد ترتیب داده بودند، چشم پوشی کرد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار