اصفهان؛

انتقاد از همپوشانی فعالیت های بهزیستی و کمیته امداد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان از همپوشانی فعالیت های بهزیستی و کمیته امداد امام خمین(ره) انتقاد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار همایون هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور بر لزوم تفکیک وظایف میان سازمان های همسو تأکید کرد و گفت: وظیفه سازمان بهزیستی رسیدگی به خانواده و افراد معلولِ نیازمند است، لذا باید این افراد از پوشش کمیته امداد خارج شوند.

وی افزود: رسیدگی به افراد بی بضاعتی که از نظر جسمی و روحی در سلامت به سر می برند، باید زیر نظر کمیته امداد صورت پذیرد چرا که امکانات رسیدگی به افراد معلول در اختیار بهزیستی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر مناسب سازی فضاهای عمومی برای تردد معلولین تأکید کرد و گفت: سازمان بهزیستی باید بر مناسب سازی اماکن عمومی نظارت داشته باشد.

وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده در سال حدود 25 هزار نفر در تصادفات کشته می شوند که قطعاً آمار معلولان چند برابر این تعداد است، لذا برنامه ریزی برای زندگی و تردد آنها در شهرها و رسیدگی به حال افراد بی بضاعت معلول باید با دقت بیشتری پیگیری شود.

وی بر لزوم فرهنگ سازی برای کاهش تصادفات تأکید کرد و گفت: اگر آمار تصادفات جاده ای را برای 8 سال متوالی محاسبه کنیم، به آماری نزدیک به آمار شهدای دفاع مقدس خواهیم رسید که عدم توجه به آنان آسیب های بسیاری برای کشور به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: رسیدگی به امور معلولان نه تنها به عنوان یک مسلمان بلکه به عنوان یک انسان بر همه ما واجب است، لذا دولت باید در این زمینه مساعدت بیشتری داشته باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد مسؤولان را در کمک به فقرا به گشاده دستی توصیه کرد و گفت: در زمان امام صادق(ع) نیازمندی از عیسی بن اعین طلب کمک کرد و عیسی بن اعین در جواب گفت: به تو کمک نمی کنم چرا که دیروز گوشت و خرما خریدی، اگر نیازمند بودی از کجا توان خرید داشتی؟ ابابصیر ماجرا را برای امام صادق(ع) تعریف کرد و چنین جواب شنید:خدا اموال اغنیا و فقرا را تا قیامت محاسبه کرده و در اموال اغنیا آنقدر قرار داده که فقرا را کفایت می کند، آنقدر به آنها بدهید، که بخورند، لباس بپوشند، ازدواج کنند، صدقه دهند و به حج بروند.

در ابتدای این دیدار همایون هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور، بهزیستی نوین را مولود انقلاب اسلامی دانست و گفت: ما در بهزیستی با قسمتی از جامعه در ارتباط هستیم که این عزیزان علاوه نیاز های اساسی و ضروری که همه مردم به آنها نیازمند هستند با توجه به شرایط ویژه این گروه نیازمند امکانات خاص خود می باشند.

وی از افتتاح 270 واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی این استان در شاهین شهر خبر داد و ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس گفت: کار در بهزیستی امری جهاد گونه است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.