اصفهان؛

پروانه های جشنواره به مناطق محروم نصف جهان می روند

مدیر برنامه‌های جنبی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: کارناوال شادی جدای از اجرای برنامه های شاد در سطح شهر برای بچه های مناطق محروم اصفهان نیز برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، هادی نباتی پیرامون برنامه‌های جنبی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان اظهار کرد: پیش از آغاز جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار داده شده تا قبل از اینکه جشنواره فرا برسد، فضای شهر آماده برگزاری این رویداد باشد.

وی افزود: در حال حاضر برنامهای ویژه و جشن بزرگ پروانهها با حضور گروه فتیله در 4 نوبت صبح و 4 نوبت بعدازظهر برگزار می‌شود و صبحها ویژه دانش‌آموزان با نیم ساعت پخش زنده از شبکه 2 سیما و بعدازظهرها ویژه خانوادهها با پخش 2 ساعت از ساعت 15:30 الی 17:30 پخش برنامه زنده از شبکه 2 سیما اجرا میشود.

مدیر برنامه‌های جنبی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان بیان کرد: 2 روز ابتدایی این برنامه به دختران اختصاص داشته و 2 روز دوم نیز ویژه پسران بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با این تا 9 مهر برنامه فیلمهای خاطره انگیز و قدیمی در تالار هنر، مهتاب و کوثر از ساعت 15 تا 21 اکران میشود.

نباتی گفت: گروههای هنری در 100 مدرسه حضور دارند که هر روز به مدت یک ساعت به مدارس رفته و با اجرای نمایش گروههای سرود و برنامههای شاد بچهها را آماده اجرا می‌کنند.

مدیر برنامه‌های جنبی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با اشاره به کارناوال شادی در سطح شهر اظهار کرد: جمعه در نخستین روز جشنواره، برنامه کارناوال شادی در سطح شهر اجرا میشود و در 4 روز جشنواره، 4 کارناوال در شهر اجرا می‌شود که 2 کارناوال در مرکز شهر و 2 کارناوال نیز در مناطق محروم به مدت 2 ساعت شادی را به نصف جهان میآورند.

وی تصریح کرد: روز شنبه کودکان و خانوادهها به گلستان شهدا میروند و با شهدا میثاق میبندند و گروه فتیله در آنجا میثاق‌نامه‌ای را قرائت کرده و عهد و پیمان می‌بندند.

نباتی افزود: در روزهای جشنواره 3 جشن برای مناطق محروم پیش‌بینی شده و این 3 جشن ویژه مناطق خوراسگان، زینبیه و رهنان بوده زیرا احساس کردیم شاید این مناطق در جشنواره کمتر دیده شده‌اند و جشن ویژه آنها شب‌ها بعد از نماز تا ساعت 22 پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در کنار سینماها در روزهای جشنواره، عکس یادگاری گرفته میشود و خانوادهها میتوانند بعد از دیدن فیلم با هنرمندان و دکوری که نصب شده، عکس یادگاری بگیرند.

نباتی به ایستگاه پرده صلح اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ایستگاه پرده صلح روبروی هتل عباسی نصب شده و بچهها بر اساس سناریویی که تعریف شده در 4 روز جشنواره نقاشی تکمیلی را میکشند و در روز آخر این نقاشی در اختتامیه به امضای هنرمندان میرسد.

وی از برنامه‌های جنبی جشنواره خبرداد و گفت: در کنار این برنامهها، پویا نمایی و عروسک سازی و فیلمسازی در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان آموزش داده می‌شود



انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، مناطق ، محروم ، نصف ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.