موسسه ران پل:

"گروه خراسان" ساخته و پرداخته دولت آمریکا برای خزیدن به داخل سوریه بود

یک اندیشکده آمریکایی اعلام کرد آمریکا برای راه انداختن جنگ علیه سوریه یک تهدید ساختگی درست کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی اندیشکده "موسسه ران پل" در مقاله ای به قلم "دانیل مک آدامز" نوشت: به یمن گزارش ها و تجزیه و تحلیل های عالی گلن گرینوالد و جاستین ریموندو کاملا روشن شده است که تهدید «گروه خراسان» که بهانه ای برای حملات هوایی آمریکا در سوریه شده است اساسا ساخته و پرداخته دولت آمریکاست. هدف از جعل این تهدید مشروعیت بخشیدن به اقدامی است که در غیر این صورت کاملا غیرقانونی جلوه می‌کرد. 

در روزهای منتهی به حملات هوایی آمریکا در سوریه ، منابع ناشناس در دولت آمریکا شروع به درز برخی گزارش ها درباره گروه جدیدی از تروریست ها در مطبوعات فرمانبردار آمریکا کردند که روز به روز خیالبافانه تر بود و این گروه را از داعش نیز بسیار خطرناک تر جلوه می داد (یعنی از همان گروهی که اخیرا گفته شده بود از القاعده بسیار خطرناک تر است). این گروه جدید ، که دولت آمریکا آن را گروه خراسان نامیده است ، به ادعای مقامات آمریکایی «تهدیدی مستقیم و قریب الوقوع علیه آمریکاست». 

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی اعلام کرد دولت آمریکا مدعی شد حملات هوایی این کشور در سوریه «خطر قریب الوقوع» گروه خراسان علیه خاک آمریکا را خنثی کرد.

فعلا ، در حالی که آمریکا به حملات هوایی در سوریه مشغول بود ، ما تقریبا چیزی درباره داعش نمی شنیدیم ، یعنی همان گروهی که دلیل اعلام شده اصلی برای حملات آمریکا در سوریه بود. سناتور لیندسی گراهام در آن زمان گفته بود دولت آمریکا بایستی «قبل از اینکه ما همگی اینجا در خانه کشته شویم» بی درنگ به داعش حمله کند.اما یکباره خراسان به تهدید واقعی تبدیل شد ، نه داعش . چرا؟ 

روشن است که وکلای کاخ سفید شبانه روز در جستجوی راهی برای مشروعیت بخشیدن به اقدامی بودند که ممکن بود بر اساس قوانین آمریکا و قوانین بین المللی اقدامی غیرقانونی تلقی شود. رئیس جمهور آمریکا اجازه ندارد بدون موافقت کنگره به حمله نظامی مبادرت کند مگر برای دفاع در برابر یک حمله «قریب الوقوع» به آمریکا. این شامل داعش ، که در فاصله 6000 مایلی واشنگتن دی سی بود ، نمی شد.
چه باید می کردند؟ راه انداختن یک حمله. و این همان کاری است که دولت آمریکا کرد. اما به محض فرود آمدن بمب ها ، قصه باید بار دیگر به سرعت عوض می شد. و شد.

گرینوالد می نویسد: اما به محض اینکه هدف توجیه شروع بمباران در سوریه محقق گشت ، روایت خراسان به همان سرعت که شکل گرفته بود محو شد ...
چیزی که بیشتر جلب توجه می کند این است که موجودیت واقعی گروه خراسان تا حدودی مجعول دولت آمریکا بوده است. ریچارد انگل از شبکه ان بی سی یک روز پس از آنکه  ادعاهای دولت آمریکا را درباره این گروه اعلام کرد ظاهرا درباره موجودیت این گروه به تردید افتاد. وی در توییتر نوشت فعالان سوری هرگز چیزی درباره خراسان یا رهبر آن نشنیده اند.»

اوباما و دولت وی به همان اندازه که دولت بوش با دروغگویی ما را وارد جنگ عرا ق کرد ، با دروغ پردازی خود آمریکا را وارد جنگ در سوریه کرده اند. 

نویسنده در پایان این سوال را مطرح کرد که چه تعداد از مردم بار دیگر برای حمایت از اقدام نظامی آمریکا بر اساس دروغ هایی که دولت با استفاده از رسانه های اصلی کشور به خورد آنها داده است ، فریب خورده اند؟ این بار به ما گفته شد که باید حرف دولت را باور کنیم. ما باید اقدام می کردیم! و آنها بار دیگر دروغ گفتند.
این تصور که ما رسانه های مستقلی در آمریکا داریم که نقش دیده بان را برای خیر و مصلحت عمومی ما ایفا می کنند یکی از بزرگترین افسانه های عصر ماست.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار