رییس کمیته ایمنی و پیشگیری از بحران شهر تهران

روزانه 200 عملیات آتش نشانی در تهران انجام می شود/زمان رسیدن به حادثه سریع تر از نرم جهانی است

رییس کمیته ایمنی و پیشگیری از بحران شهر تهران همزمان با روز آتش نشان گفت: امید است روز آتش نشان بهانه ای برای تجلیل از کسانی باشد که در میان شعله های آتش پیام آوران ایستادن و سرخ زیستن هستند. به پاس فداکاری های امید عباسی ها ، سمیعی ها و آنها که آتش عشق خدمت به خلق در وجودشان زبانه کشیده، این روز را گرامی می داریم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،معصومه آباد با اشاره به اینکه روزانه 4هزار و 500 تماس با آتش نشانی گرفته می شود که 15 تا 10 درصد آن مزاحمت یا اشتباه است، گفت: براساس گزارش ها روزانه 200 عملیات آتش نشانی در تهران انجام می شود که حداقل زمان رسیدن به محل حادثه 4 دقیقه و 25 ثانیه است که این میزان زیر استاندارد بین المللی بوده که قابل تقدیر و تشکر است.

آباد با اشاره به نام گذاری 7مهرماه به نام روز ایمنی و آتش نشانی افزود: این روز بهانه است تا مساله ایمنی به فرهنگ ایمنی تبدیل شود و افکار عمومی نسبت به امر پیشگیری و ورود به حوادث انسان ساز و ارتقای ایمنی جلب شود .

وی اظهارداشت: براساس آمارهای رسمی که از سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است ایران به ازای هرچند هزارنفر جمعیت در جایگاه پنجم دنیا از لحاظ مرگ و میر و تلفات رانندگی قرار دارد و در این رابطه جایگاه اول را در مدیترانه شرقی دارد، اما اگر آمار مرگ و میر حوادث ترافیکی کشور را با تلفات زلزله های 100 سال گذشته یا کشته شدگان 8 سال جنگ دفاع مقدس و کشته های حوادث هواپیمایی کشوری مقایسه کنیم متوجه می شویم نا ایمنی در معابر و خودروهای غیراستاندارد همچنان بیشترین قربانی را دارد و افراد را به کام مرگ گرفتار می کند. از این رو ایمنی در معابر شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

رییس کمیته ایمنی و پیشگیری از بحران شورای شهر تهران عنوان کرد : براورد سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد اگر اقدامات موثری برای ارتقای سطح ایمنی سطح راهها صورت نگیرد، خدمات راه از رتبه 9 مرگ و میر در جهان در سال 1390 به رتبه سوم در سال 2020 صعود می کند. در این میان ایران در سال 92 از میان 190 کشور جهان از نظر ایمنی و تصادفات رانندگی در جایگاه 189 قرار گرفته است و تنها سیرالئون از این نظر وضعیتی نامناسب تری از ایران دارد .

آباد گفت: از منظر حریق های تجاری در تهران منطقه 12 با تعداد 100 حریق در 9 ماهه اول سال گذشته در رتبه نخست قرار دارد. این در حالی است که روزانه سه تا چهار مورد آتش سوزی ناشی از سیم کشی برق غیراستاندارد و غیر مجاز در بازار اتفاق می افتد و این موضوع مساله ایمن سازی بازار را یادآور می شود.

وی همچنین از بالاترین آمار حوادث آوار و گودبرداری در نه ماهه سال گذشته منطقه 1 خبرداد و ادامه داد: متاسفانه در همین منطقه با تعدد گودبرداری های ناایمن مواجه هستیم .

وی با تاکید بر تدوین قانون جامع ایمنی کشور افزود: متاسفانه شهر تهران با چالش های ایمنی بسیاری دست و پنجه نرم می کند و مشکلاتی ناشی از ترافیک، مسائل زیست محیطی در کنار فرسودگی در برخی از شریان های حیاتی شهر این وضع را به شرایط بحرانی بدل کرده است .

انتهای پیام/
برچسب ها: آتش نشانی ، تهران ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار