ثبت نام دوره‌های دکتری تخصصی پژوهشی محور آغاز شد

ثبت نام دوره‌های دکتری تخصصی پژوهش محور دانشگاه آزاد اسلامی ازساعت ۱۶ روز سه شنبه مورخ ۹۳/۷/۸ آغاز شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت سنجش وپذیرش، علوی فاضل معاون سنجش دانشگاه آزاد گفت: ثبت نام دوره‌های دکتری تخصصی پژوهش محور دانشگاه آزاد اسلامی ازساعت ۱۶ روز سه شنبه مورخ ۹۳/۷/۸ آغاز و تا روزیکشنبه ۲۷مهرماه دامه خواهد داشت. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت www. azmon. org نسبت به ثبت نام خود اقدام کند. 

علوی فاضل در مورد شرایط ثبت نام گفت: متقاضیان دوره دکتری پژوهش محور باید در گروه علوم انسانی حداقل درای معدل ۱۸ و در گروه غیرانسانی حداقل درای معدل ۱۷ در مقطع کار‌شناسی ارشد باشند. 

وی در مورد ویژگی‌های این متد تحصیل گفت: این متد تحصیلی بیشتر متکی بر پژوهش و کار تحیقی دانشجو زیرنظر استاد راهنما می‌باشد. لذا با توجه به اینکه یکی از نیازهای کشور ارتباط بین آموزش و صنعت و تجارت است، در این دوره نیز پیان نامه‌ها می‌بایست بتواند به نیازهای بازار کار پاسخ مناسبی دهد و در این راستا به رشته تحریر درآید. 

وی در مورد تفاوت دوره‌های پژوهش محور با دوره‌های دیگر گفت: به لحاظ مدرک، استخدام و. هیچ تفاوتی بین مدارک پژوهش محور و دوره‌های آموزشی و پژوهشی وجود ندارد. فقط در دوره دکتری پژوهش محور تأکید بر این است که دانشجویان، به تحیقات در زمینه‌های کاربردی‌تر موردنیاز کشور رو آورند. 

وی در مورد نحوه گزینش گفت: پس از پیان ثبت نام اینترنتی، افراد واجد شرایط در کلیه رشته‌ها به معاونت پژوهشی معرفی خواهند شد تا مصاحبه علمی از آن‌ها صورت گیردو طرحهای تحیقاتی پیشنهادی آن‌ها مورد بررسی قرارگیرد در ‌‌نهایت نیز نتیجه آزمون مصاحبه، از طریق معاونت سنجش و پژوهش اعلام خواهد شد. 

وی در پیان گفت: بخشی از هزینه‌های دوره تحصیل پژوهش محور از محل اعتبارات طرح‌های تحیقاتی اساتید راهنما پرداخت می‌شود و بخشی از آن را خود دانشگاه متقبل خواهد شد. اما چنانچه به هر دلیل هزینه‌های دوره توسط استاد راهنما پرداخت نشود، هزینه‌ها مستقیماً از خود دانشجو اخذ خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار