اخبار برگزیده فضای مجازی؛

قاسم سلیمانی محور بحث کاربران / نمایی از یک خوابگاه دانشجویی دخترانه / جزئیات یک رانت

نماز پیش‌ از کسب مدال طلا، سرنوشت سیاه زنان ایزدی عراق، پشت صحنه "کلاه قرمزی و پسرخانه"، گرانفروشی بلیت هواپیما به بهانه متنوع‌سازی، دست‌و‌پا زدن بانکها برای ماندن کارتخوان‌ها و ... از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

دست‌و‌پا زدن بانکها برای ماندن کارتخوان‌ها
به گزارش فرارو، از حدود دو هفته پیش که قادری -مدیر عامل شاپرک- از تصمیم بانک مرکزی برای محول کردن هزینه کارمزد دستگاه های کارتخوان به صاحبان آنها خبر داد در کوتاه ترین زمان، واکنش اصناف به این موضوع شروع شد و اعتراضات خود را آغاز کردند.از رییس اتاق اصناف گرفته تا روسای تک تک صنوف و فروشندگان معتقد بودند که دریافت کارمزد از صاحبان کارتخوانها خلاف قانون است و استقبالی از این موضوع نکردند.در عین حال برخی بررسی ها در بین مغازه داران نشان می دهد که جمع زیادی از آنها آماده بازگرداندن دستگاه‌های کارتخوان بوده و اعلام می کنند که حاضر به پرداختن این کارمزد که طبق آخرین اعلام بانک مرکزی در حدود 110 تومان خواهد بود نیستند.اما در حالی هم اکنون نه خریداران و نه فروشندگان بابت پرداخت وجه از طریق دستگاه کارتخوان کارمزدی نمی پردازند که این کارمزد از طریق شبکه بانکی به شرکتهای psp پرداخت می شود از این رو مقامات بانک مرکزی معتقدند که این اصلا عادلانه نبوده و باید هر کسی در برابر دریافت خدمات هزینه آن را نیز تعهد کند نه اینکه حدود دو میلیون فروشنده از این خدمت الکترونیک استفاده کرده و هزینه‌ای سنگین به شبکه بانکی تحمیل شود.بر این اساس به نظر نمی‌رسد که تاکید بانک مرکزی برای پرداخت کارمزد از سوی صاحبان کارتخوان ها در عین حال که از لحاظی منطقی به نظر می رسد از تمامی جوانب سنجیده باشد. به طوری که حتی هیات دولت نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و تصمیم بانک مرکزی در این رابطه را نیازمند کارشناسی و بررسی بیشتر تا قبل از طرح در شورای پول و اعتبار دانسته است.

جزییات رانت هفت هزار میلیاری در دولت قبلی
به گزارش ایسکانیوز، ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از رانت 7هزار میلیارد تومانی سه صراف با همکاری بانک مرکزی خبر داد و گفت: سه صراف در سال 90 با همکاری بانک مرکزی 7 هزار میلیارد تومان سود کرده اند که اکنون این رانت نسبت به پرونده سواستفاده مالی سه هزار میلیارد تومانی اهمیت بیشتری دارد.وی گفت: کمیسیون اقتصادی با بررسی های صورت گرفته تمام اسناد و مدارک مربوط به این پرونده را تهیه کرده و گزارش آن در جلسه غیر علنی مجلس به نمایندگان ارائه شد و هم اکنون نیز این پرونده به قوه قضائیه ارسال شده است.فتحی پور با بیان اینکه این رانت در دولت دهم انجام شده است، گفت: مسئولان دولت در زمان وقوع این رانت باید پاسخگو باشند.

نماز پیش‌ از کسب مدال طلا
نماینده وزن ۹۸ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی پیش از بازی فینال مدتی را برای راز و نیاز با خداوند اختصاص داد. مهدی علیاری نماینده وزن 98 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی با پیروزی در دیدار ‌نهایی بازی‌های آسیایی مقابل کشتی‌گیر چینی به مدال طلا دست یافت.



نمایی از یک خوابگاه دانشجویی دخترانه +عکس



سرنوشت سیاه زنان ایزدی عراق
به گزارش فارس، «ایمن» جوان ایزدی در شهر «زاخو» در منطقه کردستان عراق درباره نحوه سوء استفاده جنسی داعش از خواهر 21 ساله‌اش می‌گوید که یکی از سرکرده‌های داعش خواهر او را به اجبار به عقد نکاح خود در آورده و او را در یک اتاق کوچک حبس کرده که تنها غذا وارد آن می‌شود  و در طول روز نیز بارها برای استفاده جنسی نزد او می‌رود.وی گفت که 3 خواهر او در بند تکفیری‌ها هستند و به عنوان برده جنسی از آنها سوء استفاده می‌شود. ضمن اینکه سرنوشت صدها دختر ایزدی دیگر که به اجبار مسلمان شده‌اند و مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند  هنوز مشخص نیست.ایمن تصریح کرد که یکی از خواهرانش با او تماس تلفنی برقرار کرده و به او اطلاع داده که پس از تجاوز برخی عناصر داعش به او، به زور مسلمان شده و به عقد ازدواج یکی از سرکرده‌های داعش درآمده و از سرنوشت 2 خواهر دیگرش که آنها نیز مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند خبر ندارد.این دختر به همراه 2 دختر  دیگر از دست تکفیری‌ها فرار کرده بود و به خانه یکی از اهالی موصل پناه برده بود که همسایه‌ها به تکفیری‌ها گزارش داده‌اند که یک دختر ایزدی در این منزل است لذا وی بار دیگر به اسارت گرفته شده است و به او تنها اجازه داده‌اند برای چند دقیقه با کسی تلفنی صحبت کند.ایمن می‌گوید که دو خواهر دیگرش یکی 22 ساله و دیگری تقریبا 14 ساله است.

پشت صحنه "کلاه قرمزی و پسرخانه"
پشت صحنه فیلم عروسکی "کلاه قرمزی و پسرخانه"؛ پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران در دهه هفتاد



ژنرال قاسم سلیمانی محور بحث کاربران شبکه های اجتماعی ترکیه
به گزارش "روز نو" تیتر اغلب رسانه های ترکیه بعد از شکست حصر آمرلی عراق که مدتها در محاصره تروریست های داعش بوده و نگرانی های زیادی در خصوص سرنوشت مردم آن وجود داشت این بود."جعبه سیاه ایران رخ نمود".این رسانه ها با استناد به عکس توئیتر،گزارش رویترز و اطلاعات خبرنگاران ترکیه ای مستقر در عراق از نقش سردار ایرانی در عملیات آزادسازی آمرلی نوشته و به بازنشر عکس سردار سلیمانی پرداختند.عکس سردار ایرانی در متن اخبار قرار گرفت و دیگر وقایع آمرلی و عراق و داعش را به حاشیه برد.سردار ایرانی تا چند روز سوژه رسانه های ترکیه بود. اغلب با این تیتر که "جعبه سیاه ایران رخ نمود".برخی از کاربران ترکیه ای از نبوغ ایرانی ها در زمینه های مختلف نوشتند و از اینکه راهکار سردار ایرانی به شکست حصر مردم بی گناه آمرلی منجر شده و آنها از کشتار وحشیانه داعشی ها جان سالم به در بردند،ابراز خوشحالی کردند. چون مردم ترکیه بیش از مردمان دیگر کشورها در جریان دردها و رنج های پناهجویان عراقی که همان روزها گرسنه و تشنه با پای پیاده خود را به مرزهای کشورشان رسانده بودند،قرار داشتند و می دانستند تداوم محاصره چه بلایی سر آنها خواهد آورد و در شهرهای مرزی از نزدیک رنج پناهجویان عراقی را می دیدند.

قلعه‌نویی به علی کریمی چه گفت؟
به گزارش مشرق، علی کریمی مربی تیم ملی فوتبال ایران به همراه مارکار آقاجانیان، اوسیانو و میکو در تمرین تیم فوتبال استقلال حضور یافت و مورد استقبال امیر قلعه نویی و اعضای کادر فنی این تیم قرار گرفت. قلعه نویی پس از تبریک به کریمی بابت انتخابش به عنوان دستیار کارلوس کی روش به وی گفت: حالا بگذار یک مدت بگذرد کم کم متوجه می شوی که ما در فوتبال ایران چه می کشیم.سرمربی استقلال همچنین به کریمی گفت: دو روز پیش با علی فلاح تمرین می کردیم که ذکر خیرت بود.وی همچنین در ادامه گفتگویش با مربی تیم ملی به او اطمینان خاطر داد که استقلال در روزهای آینده شرایط فنی بهتری پیدا خواهد کرد تا بازیکنانش با آمادگی کامل در خدمت تیم ملی باشند.

گرانفروشی بلیت هواپیما به بهانه متنوع‌سازی
به گزارش جام جم، تعدادی از آژانس های هواپیمایی این روزها با عرضه بلیت، خارج از آستانه قیمتی مصوب باعث نارضایتی مسافران شده اند.با اجرای طرح متنوع سازی قیمت بلیت هواپیما که به عنوان مقدمه آزادسازی قیمت بلیت هواپیما از خردادماه امسال اجرا شد، سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت های هواپیمایی اجازه داد با کنار گذاشتن قیمت های یکسان قبلی، قیمت های جدید برای هر مسیر را براساس مولفه هایی چون ایام کم تقاضا یا پرتقاضا و ساعت های پیک، با 30 درصد کاهش تا 30 درصد افزایش به نسبت نرخ های قبلی به فروش برسانند.به عبارت دیگر شرکت ها مجاز شدند حداکثر 30 درصد قیمت بلیت را در ایام پرتقاضا افزایش دهند. به این ترتیب مثلا قیمت بلیت یکسره تهران ـ مشهد که قبلا حدود 130 هزار تومان بود در بهترین و پرتقاضاترین ایام باید به 170 هزار تومان افزایش یابد.در همین حال قیمت بلیت هواپیما در این مسیر برای ایام کم تقاضا نباید از 90 هزار تومان کمتر شود تا تمام شرکت های هوایی بتوانند با یک نرخ تقریبی و با ارائه خدمات بهتر به مسافر، رقابت کنند.با این حال بررسی های میدانی از چند دفتر آژانس هواپیمایی در سطح شهر تهران نشان می‌دهد که قاعده 30 درصدی تنظیم قیمت ها در چارچوب متنوع سازی در بیشتر موارد رعایت نمی شود و آژانس ها به هر قیمتی که می توانند بلیت ها را به فروش می رسانند.به عبارت بهتر وقتی مشتری در ایام پیک و پرتقاضا به دفاتر فروش بلیت مراجعه می کند، آژانس بسته به موقعیت و مثلا فوریت کار شخص قیمت دلخواهی را روی بلیت گذاشته و آن را می فروشد.

بی رحمی...


وصیت مداح معروف به هم هیاتی هایش
به گزارش جهان نیوز، از قول آقای نریمان پناهی (مداح) نقل شده است: کسی حق ندارد در هئیت من بدون پیراهن سینه بزند، من خودم قبلا قمه زن بودم، زنجیززن و تیغ زن بودم در مراسم عزاداری ها، اما بالاخره ما بزرگانی داریم، وقتی می گویند این کار را نکنید، نباید انجام بدهیم.

هدیه پوتین به رئیس جمهور به کدام موزه می رود؟
به گزارش خبرنگار مهر، مهناز گرجی رئیس موزه ملی ایران درباره دریافت این هدیه و انتقال آن به موزه در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: سال گذشته، شیردالی که رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی از نیویورک هدیه گرفته بود، به خواسته وی به موزه ملی ایران اهدا شد. ولی ریاست جمهوری موزه ای مخصوص به هدایای نهاد خود را دارد و تا جایی که می دانم این موزه در کاخ سعدآباد واقع شده و هر هدیه ای که مقامات دریافت کنند، به این موزه انتقال داده می شود.

گوشی موبایل امیر قلعه‌نویی+ عکس



رای آلزایمری‌ها برای احمدی‌نژاد/کاریکاتور
چهلمین شماره ماهنامه طنز «خط‌خطی» منتشر شد.



انتهای پیام/
برچسب ها: اخبار ، برگزیده ، مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۳
درود بر حاج قاسم سليماني و تمامي پاسداران نظام مقدس اسلامي
Iran (Islamic Republic of)
آریوبرزن
۲۳:۰۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۳
زنده باد. حاج قاسم سلیمانی سردار غیور ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
محسن حسینی
۲۳:۵۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۳
سردار سلیمانی رو عشقه.ما کرمانی ها به داشتن همچین همشهری افتخار میکنیم.کل ایران باید به حاج قاسم افتخار کنن
Iran (Islamic Republic of)
عملیات
۱۸:۳۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۳
مسخره ترین بخش همین درج کاریکاتور بود. جای تاسف داره به اسم آزادی رسانه ای و جنبه و ... هر کاری که دلتون میخواد میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۳
این ماهنامه طنز است که دوست دارد مردم آلزایمر بگیرند و احمدی نژاد را فراموش کنند نه مردم . زهی خیال باطل
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۲۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۳
گوشی آقای قلعه نوعی برای استفاده سر زمین هست البته که او هم اس ۶پلاس اپل استفاده میکند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
يه سوال اگر اين كارتخوان ها هيچ درامدي براي بانك ها ندارند اين همه جوايز و تبليغات براي استفاده از كارتخوان هاي بانك ها براي چيه
Iran (Islamic Republic of)
جانباز هشت سال دفاع مقدس
۲۱:۴۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
اينقدر نام اين كلاه بردارو نياوريد
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
بانک مرکزی این پول (کارمزدی که به شرکتهای pos میده) را بذاره به حساب کلی پول کاغذی که با هزینه گزاف درصورت نبود این کارتخوانها باید چاپ میکرد .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۱۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
کاری کاتور بی انصافی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
جقدرکارزشتی کردین این کاریکاتوررودرج کردین کسی که هشت سال برای این کشورزحمت کشید حتی حالاهم درقلب ایرانیان محبوب هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۳
بله واقعا باعث زحمت بودن !!!!1
چقد بدبختین!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۲۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۳
چقد بدبختین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
قلب 75000000 میلیون ایرانی با علی کریمی عزیز است.علی اقا دوست داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
انشاء ا... ديگر مورد آخري تكرار نخواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۳
بشین بینیم با !!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۰۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
زنده باد حاج قاسم سلیمانی سردار بزرگ و خستگی ناپذیر سپاه اسلام و مرگ بر امریکا و اسراییل تروریست.
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه صابري
۱۸:۴۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
با سلام
كارتون عاليه خسته نباشيد
آخرین اخبار