کنترل کردن مداوم همسر؛ آری یا خیر؟

برخی افراد چک کردن مداوم کارهای همسر را نوعی محبت و ابراز توجه به او می دانند شما فکر می کنید این اخلاق در زندگی مشترک خوب است یا خیر؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ شاید در شروع یک رابطه حساس بودن همسر به کارها و روابط طرف مقابل نوعی عشق تلقی شود اما آیا ادامه این روند در زندگی مشترک خوب است؟

به اعتقاد روانشناسان اعتماد از ضروریات یک زندگی آرام است و بد‌بینی از جمله ویژگی‌هایی‌ است که از بی‌اعتمادی ناشی می‌شود. گاهی شدت این ویژگی آنقدر زیاد است که حالت بیمارگونه پیدا کرده و نیاز به درمان تخصصی دارد. اگر شدت رفتارهای بد‌بینانه همسرتان آنقدر زیاد است که توان تحمل آن را ندارید، بهتر است حضوری به مشاور مراجعه کنید، اما تا زمان مراجعه حضوری یا اگر شدت این بد‌بینی خیلی زیاد نیست.

چند پیشنهاد برای اعتماد سازی:

قبل از هر چیز شما با رفتارتان اعتماد‌سازی کنید. در رفتارهای اجتماعی بخصوص وقتی طرف مقابل‌تان از جنس مخالف است، خیلی دقت کنید که به بدبینی او دامن نزنید. بدانید که هر حرکت شما را زیر نظر دارد. می‌دانم سخت است، اما اگر بخواهید بدون توجه به حساسیت‌های او رفتار کنید، وضع از این بدتر خواهد شد.

سعی کنید کارهایی انجام دهید که خیال او راحت شود، مثلا موبایل‌تان را در دسترس او بگذارید. یکبار بدون موبایل از خانه خارج شوید تا او بتواند تمام حس کنجکاوی‌اش را تخلیه کند، البته به وقتش و زمانی که بد‌بینی او درمان شد، در مورد حریم شخصی هم آموزش‌های لازم را به او بدهید، اما فعلا باید تمام تلاش‌تان را برای اعتماد‌سازی انجام دهید.

فکر پنهانکاری را از ذهن‌تان خارج کنید، حتی اگر می‌خواهید برای او هدیه بگیرید بهتر است در جریان باشد. هر گونه رفتاری که باعث شود او احساس کند چیزی را مخفی می‌کنید، فراموش کنید.

تمام تلاش ما این است که با ایجاد یک جو آرام در خانه، کاری کنیم که همسر شما با مشاوره حضوری موافقت کرده و بتوانید با هم نزد روان‌شناس بروید.

یادتان باشد ممکن است بد‌بینی او یک بیماری روحی باشد یا معلول رفتارها و مشکلاتی که قبلا در زندگی‌اش دیده است. او قصد آزار شما را ندارد، پس با این نگاه پیش بروید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار