باشگاه خبرنگاران منتشر کرد

حضور غول‌پیکرترین هواپیمای مسافربری دنیا در فرودگاه امام خمینی (ره) + گزارش تصویری

سرانجام ایرباس 380 بدون کوچکترین مشکلی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) فرود آمد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، روز گذشته نام فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به عنوان چهل و دومین فرودگاه که توانایی پذیرش غول پیکرترین هواپیمای مسافربری دنیا را پیدا کرده ثبت شد.


ساعت شانزده هشتم مهرماه ایرباس 380 که عنوان غول پیکرترین هواپیمای مسافربری جهان را یدک می‌کشد روی باند فرودگاه امام خمینی (ره) فرود آمد تا بخشی جدید از پیشرفت های کشورمان در حوزه فرودگاهی را به تصویر بکشد.

این هواپیما برای نشست و برخاست به فرودگاه های ویژه با باند پروازی مخصوص و مسیرهای خزش با عرض بالا نیاز دارد.


نکته جالب در فرود هواپیما این بود که هدایت آن بر عهده "کاپیتان کامبیز پورقناد" که اولین خلبان ایرانی غول‌پیکرترین هواپیمای مسافربری دنیاست گذاشته شده بود و ایشان بدون مشکل هواپیما را روی باند فرود آورد و پس از توقف هواپیما برای تخلیه مسافران در اقدامی تحسین‌برانگیز پرچم کشورمان را به نشانه افتخار از پنجره هواپیما بیرون آورد.


مسولین فرودگاه نیز به افتخار حضور این هواپیما مراسم ویژه آبفشانی را انجام دادند.


"چلندری" رییس فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در این مراسم گفت: بیش از 50 هزار فرودگاه در دنیا ساخته شده که تنها 41 عدد از آن توانایی پذیرش ایرباس 380 را دارند و امروز فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان چهل و دومین فرودگاه در سطح جهان توانست این هواپیما را پذیرش کند.

وی افزود: در پروژه فرودگاه امام خمینی (ره) پذیرش چنین هواپیمایی پیش بینی شده بود و پس از درخواست شرکت اماراتی برای راه اندازی خط پروازی با ایرباس 380 اصلاحاتی در باند، مسیرهای خزش و پارکینگ هواپیما صورت گرفت تا نشست و برخاست هواپیمای ایرباس 380 بدون مشکل انجام شد.


چلندری اضافه کرد: با توجه به عبور روزانه تعداد قابل توجهی ایرباس 380 از فراز کشورمان، فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) آماده است تا در صورت لزوم به این هواپیماها نیز خدمت رسانی کند.

آقای "ماجد المعلا" نایب‌رئیس شرکت هواپیمای امارات‌ نیز که با این هواپیما به تهران سفر کرده بود در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در صنعت حمل و نقل هوایی و بخش های فرودگاهی را کم نظیر خواند و یادآور شد که ایران یکی از مقاصد مهم و حائز اهمیت ما در دنیاست.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تعداد بالای درخواست ها برای مسافرت به ایران و به دلیل حجم بالای حمل بار در این مسیر تصمیم گرفتیم تا مسیر پروازی جدیدی با هواپیمای ایرباس 380 به ایران راه اندازی کنیم.


نایب‌رئیس شرکت هواپیمای امارات‌ در پایان گفت که با پرواز ایرباس 380 به ایران فصل جدیدی از همکاری های این شرکت با ایران آغاز خواهد شد و بیش از پیش در زمینه هوانوردی با جمهوری اسلامی ایران همکاری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۳
خنده داره هواپيما را كشور ديگه ميسازه دوتا كشور ديگه به خاطر نشستن تو كشورشون به خودشون ميبالن
United States of America
ناشناس
۰۴:۵۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
با هواپيمايي امارات كه دنبال خليج عربى و جزاير هستند فقط در امريكا ٥٢ فرودگاه هست كه هر نوع هواپيمايي مى تواند در ان بنشيند چه شده به هواپيماى امارات افتخار مى كنيد
-
سادات
۰۹:۴۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۳
نمی دانم که باید خوشحال باشم یا ناراحت چرا که خلبان ایرانی پرچم را از هواپیمای اماراتی نشان داد که این درد اور است چرا این خلبان باید پرچم را از هواپیمایی نشان باید می داد که ارم هما و پرجم ایران برروی ان هواپیما می بود اه اه به کجا رسیدهایم که امارات شترچرا هواپیمایش در فرودگاه ایران جولان می دهد
آخرین اخبار