وزیرخارجه انگلیس :اولین انتقال دمکراتیک قدرت در تاریخ "افغانستان" رقم خورد

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه ضمن تبریک به "اشرف غنی احمدی زی" رییس جمهوری جدید افغانستان، گفت امروز اولین انتقال دمکراتیک قدرت در تاریخ این کشور صورت گرفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، وزیر خارجه انگلیس با اشاره به مراسم تحلیف اشرف غنی احمدی زی رییس جمهوری و عبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان در روز دوشنبه گفت: این واقعا یک لحظه تاریخی در افغانستان است.

وی اضافه کرد: این لحظه تاریخی به دلیل حضور میلیون ها افغانی در پای صندوق های رای در ماه های آوریل و ژوئن گذشته تحقق یافته است.

وزیر خارجه انگیس افزود: حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان نیز موفق شد که با مهارت این کشور را از یک دوران آشفته تاریخی عبور دهد .

هاموند اضافه کرد: ما همچنان از اشرف غنی احمدی زی به عنوان جانشین کرزی و عبدالله عبدالله به عنوان رییس اجرایی و دولت وحدت ملی افغانستان با هدف کمک به بهبود وضعیت زندگی مردم این کشور ادامه خواهیم داد.

روز دوشنبه ،"محمد اشرف غنی احمد زی" به عنوان رییس جمهوری جدید و عبدالله عبدالله به عنوان رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با حضور 'حامد کرزی' رییس جمهوری پیشین و یک هزار و400 تن از میهمانان داخلی و خارجی سوگند خورد.

انگلیس در حال حاضر حدود چهار هزار نظامی در افغانستان دارد اما با توجه به اینکه نیروهای امنیتی افغانستان تا پایان سال 2014 میلادی مسوولیت برقراری کامل امنیت در سراسر این کشور را برعهده می گیرند، دیگر هیچ یک از نیروهای انگلیسی در افغانستان، نقش جنگی برعهده نخواهند شد.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس تاکید کرده است که همه نیروهای رزمی این کشور تا پایان سال جاری میلادی افغانستان را ترک خواهند کرد و پس از آن فقط تعدادی از مستشاران و مربیان نظامی انگلیسی ( کمتر یک هزار نفر) در کابل مستقر می شوند تا به نیروهای ارتش ملی افغانستان آموزش دهند.

ارتش انگلیس از سال 2001 میلادی در افغانستان حضور دارد و تاکنون 453 نظامی انگلیسی دراین کشور کشته شده اند.

تعداد نیروهای انگلیسی در افغانستان تا حدود دو سال پیش بیش از ده هزار نفر بود که در 137 پایگاه نظامی کوچک و بزرگ مستقر بودند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار