تمام سلام در گفتگو با السفیر؛

ظریف به‌زودی به عربستان سفر می‌کند/ بهبود کامل روابط دو کشور زمان‌بر است

نخست وزیر لبنان در اظهاراتی گفت که پیشرفت‌هایی در مناسبات ایران و عربستان به دست آمده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از " تمام سلام" نخست وزیر لبنان در گفتگو با روزنامه السفیر  گفت که ما پیشرفت‌هایی را در مناسبات بین ایران و عربستان سعودی درک کرده‌ایم و "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران به زودی به عربستان خواهد رفت. اما این مسئله به زمان نیاز دارد تا مسایل بین دو کشور مرتب شود.

وی افزود دولت‌های موثر منطقه‌ای باید با هم همگرایی داشته باشند و به خصوص عربستان  و دولت های حاشیه خلیج فارس و مصر و ایران و ترکیه باید برای بررسی بحران‌های منطقه‌ای با هم هکاری کنند، چرا که دولت‌های دیگر هزینه اختلافاتشان سنگین است.

سلام در ادامه در مورد وجود تفاهم بین المللی برای از بین بردن تروریست گفت : البته اینکه از چه راهی این تفاهم محقق شود و به چه نتیجه‌ای برسد، هنوز  مشخص نیست.

وی گفت  آمریکا هنوز تصور نهایی از نحوه از بین بردن تروریسم در عراق و سوریه ندارد. آنها می خواهند تروریست ها را نابود کند، اما جایگزینی ندارند، آیا آنها می‌خواهند دولت‌های عربی را از بین ببرند تا اسرائیل نفس راحتی بکشد؟

در ادامه این گفتگو وی نگرانی‌های موجود برای سوریه را ناشی از ابهام در جنگ بر ضد تروریسم خواند و در خصوص روند تشکیل دولت در عراق گفت که تشکیل دولت "حیدرالعبادی" با حمایت ایران و عربستان روند وحدت عراق را تسهیل کرد، اما در سوریه همچنان تفکر مرحله انتقالی وجود دارد، اما مسایل منوط به توافق آمریکا و روسیه است.

وی با اشاره به سردرگمی جهانی در مقابله با داعش گفت که این نشان از طولانی بودن این روند دارد، در حالی که روند سازش در منطقه عربی نیز ادامه نخواهد داشت، به همین علت تمام شاخص‌ها به نفع اسرائیل در جریان است و این رژیم تنها برنده از شکست روند سازش است، بویژه در شرایطی که دولت‌های عربی با یکدیگر دچار اختلاف هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار