سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد

انتقال تسلیحات ایران به لبنان می‌تواند نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل باشد

جن ساکی گفت: انتقال تسلیحات ایران به لبنان می تواند نقض الزامات ایران براساس قطعنامه های موجود شورای امنیت سازمان ملل متحد باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، خبرنگاری در نشست خبری "جن ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از وی پرسید دبیرشورای امنیت ملی ایران در بیروت گفته است ایران بدون هیچ هزینه ای برای ارتش لبنان تسلیحات فراهم خواهد کرد.آیا شما هیچ حرفی در این زمینه دارید؟

جنیفر ساکی گفت: ما این گزارش‌ها را دیده ایم.من نمی توانم آنها را تایید کنم.ما در حال حاضر از جزییات آگاه نیستیم و مسلما به زیر نظر داشتن اوضاع ادامه خواهیم داد.ما با وجود حمایت ایران از حزب الله لبنان را غیر قابل قبول می دانیم.ما به کار با شرکای خود در منطقه برای مقابله با این نیروهای برهم زننده ثبات ادامه می دهیم.

جنیفر ساکی در ادامه گفت: ما  وخامت اوضاع امنیتی در لبنان را درک می کنیم اما انتقال تسلیحات ایران می تواند نقض الزامات ایران براساس قطعنامه های موجود شورای امنیت سازمان ملل متحد باشد.ما به نظارت ادامه می دهیم اما بار دیگر بگویم من جزییات دیگری به غیر از این گزارش ها ندارم.

جنیفر ساکی درباره نشست سران کشورهای حوزه دریای خزر گفت:من فکر می کنم مطلبی در این زمینه دارم. شما بیانیه مشترک صادر شده پنج کشور حوزه دریای خزر را شاهد بودید.یکی از مطالب گفته شده در این بیانیه درخواست برای حضور نیافتن نیروهای مسلح غیر از نیروهای متعلق به یکی از پنج کشور حوزه دریای خزر در این منطقه بود. ما با آذربایجان با محوریت امنیت مرزی ،مبارزه با تروریسم ،ایجاد قابلیت همکاری با ناتو و ظرفیت این کشور برای فراهم کردن صلح بانان در ماموریت های بین المللی همکاری امنیتی قوی داریم اما گمان نمی کنیم بیانیه مشترک پنج کشور حوزه دریای خزر این همکاری را تغییر دهد.  

خبرنگار پرسید: آیا شما در نظر ندارید کارخانه کشتی سازی در آنجا بسازید؟ ساکی گفت:خیر. ما حضور نظامی در دریای خزر نداریم.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار