روزنامه الوطن:

سناریوهای پی درپی آمریکا، تداوم چپاول ثروت‌های منطقه را در هدف دارد

سناریوهای پی درپی آمریکایی که تحت بهانه ها و دستاویز های مختلف در خاورمیانه اجرا می شود، مداومت در چپاول ثروت های منطقه و استمرار بقای رژیم صهیونیستی بدون وجود هرگونه تهدید برای موجودیت آن را در هدف دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه "الوطن" عمان نوشت؛ سناریوهای پی درپی آمریکایی که تحت بهانه‌های و دستاویزهای مختلف در منطقه اجرا می‌شود، مداومت در چپاول ثروت های منطقه و استمرار بقای رژیم صهیونیستی بدون وجود هرگونه تهدید برای موجودیت آن را در هدف دارد.

این روزنامه در سرمقاله ی خود تحت عنوان "اوباما، پس از بوش"، اضافه کرد: روش هایی که آمریکا با فریبکاری و دروغ پردازی در پیش گرفته، رویدادهای منطقه را به هدف غارت نفتی که برای مردم منطقه، گاهی نعمت بوده و گاهی نقمت، و نیز به هدف استمرار بقای رژیم صهیونیستی، طبق امیال سیاسی، فردیت و یکجانبه گرایی خود پیش می راند.

این روزنامه گفته طرح آمریکایی به بهانه جنگ با داعش، تنها، سناریویی است که طراح آن، سعی در تولید افکار جدید و صحنه های وحشتناک متمادی دارد و اشاره کرد، اینکه شخص خود اوباما به زودی بگوید، دستگاه های اطلاعاتی ما در ارزیابی و تشخیص میزان قدرت گروه تروریستی داعش اشتباه کردهند، شگفت آور نخواهد بود.


این روزنامه گفت، این اقدام تبلیغاتی آمریکا در درجه اول، به منظور رفع هرگونه تردید مردم آمریکا پیرامون این سناریو و یا یکی از فصل های الحاقی آن، متوجه افکار عمومی آمریکاست، جز آنکه اوباما با این تبلیغات، به دنبال آرام کردن متعجبان از سناریوی جنگ علیه داعش و تضمین آموالی است که بدست آورده و بدست خواهد آورد.

الوطن ادامه داد که این تبلیغات اوباما، تبلیغات رئیس جمهور سابق این کشور، جورج بوش را به یاد ما می آورد که او پس از آنکه عراق را کاملا ویران کرد و بسیاری را قتل عام کرد، گفت دستگاه اطلاعاتی کشورش در جمع آوری اطلاعات در خصوص  وجود سلاح کشتار جمعی در عراق، اشتباه کرده است؛ بنابراین پس از آنکه اوباما ریاست جنگ های ویرانگر و تجزیه طلبانه در منطقه را برعهده گرفت، حالا ادعا دارد که دستگاه اطلاعات آمریکا در تخمین حجم فعالیت داعش، اشتباه کرده تا از این طریق دولت های منطقه متشنج سازد.

این روزنامه در پایان به این موضوع اشاره کرد که بی‌تردید این تبلیغات و ادعاها، در سایه ی حمایت مستقیم آمریکا از تروریسم، از طریق آموزش، تسلیح، سرمایه گذاری و گشودن مرزهای خود برای انتشار آنان در کشورهای منطقه و هجوم به مردم آن، تبلیغاتی نامتعادل و مغالطاتی احمقانه است.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار