مشاور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

رشد بهره‌وری در ایران 1.2 درصد است/فاصله چشم‌گیر با اهداف سند چشم‌انداز

خانی گفت: بر اساس مطالعات انجام شده رشد بهره وری در ایران 1.2 درصد است که نشان می‌دهد نرخ کنونی بهره وری با آنچه که در افق اهداف دیده شده است فاصله زیادی دارد.

مسلم خانی مشاور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه باید به رشد اقتصادی 8 درصدی برسیم که طبق این قانون یک سوم این رشد باید از محل بهره وری حاصل شود.
 
وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده رشد بهره وری در ایران 1.2 درصد است که نشان می‌دهد نرخ کنونی بهره وری با آنچه که در افق اهداف دیده شده است فاصله زیادی دارد.
 
خانی با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده در حوزه بهره وری جایگاه قابل دفاعی در جهان نداریم گفت: باید تلاش کنیم در قیاس با کشورهایی که در سند چشم انداز رقیب ما می‌شوند، به یک سطح عالی از بهره وری برسیم.
 
مشاور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص نرخ بهره وری در بخش دولتی و غیر دولتی اظهار داشت: در کشور ما بهره وری در بخش غیردولتی بیشتر از بخش دولتی است و در همین بخش حوزه میزان بهره وری در حوزه خدمات بیشتر از حوزه‌هایی همچون صنعت است.
 
وی تصریح کرد: شاید یکی از اصلی ترین دلایل این موضوع مربوط به تالیف این دو بخش از اهداف،‌ منافع و روشهای دست‌یابی به سود باشد چرا که نتیجه‌گرایی در بخش خصوصی برخلاف بخش دولتی بر فرآیندگرایی ارجحیت دارد.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: در بخش دولتی فرآیندها خیلی طولانی هستند درحالی که در مدلهای بهره وری فرآیند اهمیت ندارد بلکه نتیجه مورد تاکید قرار گرفته است.
 
مشاور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بنابراین رابطه معناداری بین اینکه ما جامعه را بر اساس الگوهای حاکمیت دولتی مدیریت کنیم و یا با مدل‌هایی که بخش غیر دولتی چابک و با انگیزه ارائه می‌کنند اداره کنیم، در رشد بهره وری وجود دارد.   
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار