جدیدی در پاسخ به وضعیت زمین موسوم به بوستان مادر:

تقصیری در این پرونده متوجه شهرداری تهران نیست/حقایق را وارونه جلوه ندهند

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هیاهوی به راه افتاده درخصوص تغییر پهنه زمینی موسوم به بوستان مادر گفت: واگذاری این زمین به شهرداری در دوره مدیریت شهردار فعلی پایتخت نبوده است. بنابراین کسانی که مجوز این واگذاری را داده اند باید پاسخگو باشند.

 به گزرش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌ عباس جدیدی  در این باره اظهار کرد: آنهایی که یک روز پای این کار ایستادند باید امروز بازخواست شوند و پاسخگوی امضاهایی باشند که برای تغییر در کاربری زمین مذکور داده اند. به عنوان یک حقوقدان با صراحت می گویم تقصیری در این پرونده متوجه شهردار و شهرداری تهران نیست. البته ما نمی خواهیم اسم شخص خاصی را بیاوریم اما نباید مسائل مربوط به این اتفاق وارونه جلوه داده شود.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:ماجرای این زمین به کمیسیون ماده 5 بازمی گردد. این در حالی است که چند کارشناس در سطح معاونان وزرا در این کمیسیون عضویت داشته اند و نماینده شهرداری تهران تنها یک رای در این کمیسیون داشته است.پس چگونه ممکن است که بعد از گذشت 17 سال از این پرونده ، ناگهان طرح موضوع به گونه ای باشد که انگشت اتهام به سوی شهرداری تهران و شخص شهردار گرفته شود، حال آنکه این پرونده اصلا مربوط به دوره مدیریت ایشان نیست.

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در حالی شاهد طرح این موضوعات هستیم که آمارها حاکی از افزایش سرانه فضای سبز تهران در چند سال گذشته بوده است و اقدامات صورت گرفته به ایجاد زیر ساختی مهمی در جهت توسعه فضای سبز منجر شده است.

وی تاکید کرد: مساله ای که نباید در بررسی موضوع زمین مذکور و تغییر کاربری آن از یاد برد، بحث اهدافی است که در کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی در آن زمان درباره این موضوع طرح شده است. باید به دنبال چرایی این تصمیم بود نه آنکه انگشت بر روی شخص خاصی گذاشته شود؛چرا که عملکرد مدیریت شهری در ده ساله گذشته حکایت از آن دارد که تخریب فضای سبز به هیچ عنوان در رویکرد شهرداری تهران نبوده است .


انتهای پیام /

برچسب ها: بوستان ، پرونده ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار