به مناسب بزرگداشت روز آتش‌نشان ف

تفاهم نامه همکاری سازمان آتش‌نشانی تهران با سازمان فنی حرفه‌ای امضا شد

در ایام بزرگداشت روز ایمنی و آتش‌نشانی تفاهمنامه همکاری آموزشی مشترک سازمان آتش‌نشانی تهران با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان با حضور مدیران ارشد هر دو سازمان امضا شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در جلسه‌ای که در محل اداره کل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد، نخستین تفاهمنامه همکاری آموزشی مشترک سازمان آتش‌نشانی تهران با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به مدت دو سال و به صورت آزمایشی امضا شد.

محمد دهمندی، معاون آموزش و تربیت بدنی سازمان‌آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره انعقاد این تفاهمنامه اظهار داشت: با توجه به رویکرد سازمان آتش نشانی و همچنین اهمیت و ضرورت خود امدادی و ارتقای دانش ایمنی، این تفاهمنامه مشترک میان سازمان آتش‌نشانی و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان تهران به امضا رسیده و قرار است بر اساس آن در امر تدوین سرفصل‌های تخصصی آتش‌نشانی در مقاطع مختلف اقداماتی صورت گیرد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت و پتانسیل بالای مراکز فنی و حرفه‌ای افزود: از این راه می‌توان به علاقمندان حرفه آتش‌نشانی کمک زیادی کرد و بنا داریم در این دوره دو ساله قرارداد پایلوت آموزش‌های مشترک پایه از مقدماتی تا پیشرفته را ارائه دهیم.

معاون آموزش و تربیت بدنی سازمان‌آتش‌نشانی با اشاره به تعهدات این تفاهمنامه خاطر‌نشان کرد‌: نیروهای بازنشسته سازمان آتش‌نشانی که کوله باری از تجربه را به دنبال خود دارند، بر اساس این تفاهمنامه مشترک می‌توانند در سازمان فنی و حرفه‌ای تدریس کنند زیرا ما معتقدیم باید از توانایی‌ها و تجربیات فرماندهان آتش نشانی و بازنشستگان این سازمان به نحو احسن استفاده شود.

در این نشست همچنین حمید خانپور، مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران نیز با استقبال از انعقاد این تفاهمنامه اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای کار تربیت نیروی ماهر، متخصص و کارآمد را دنبال می‌کند و برای ما بسیار ارزشمند است که در حوزه آتش‌نشانی نیز گوشه‌ای از تربیت این نیروهای خدوم را بر عهده بگیریم.

وی با بیان این‌که در سازمان فنی و حرفه‌ای 5000 استاندارد شغل و شایستگی تعریف شده است، گفت: با همت دوستان آتش‌نشانی این تفاهمنامه به مدت دو سال امضا شد و بنایمان را بر توسعه آموزش‌های مهارتی برای آتش‌نشانی قرار دادیم.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران با اشاره به شعار این سازمان در خصوص «هر ایرانی یک مهارت علمی» تصریح کرد: باید بتوانیم آتش‌نشانی را قدرتمند هدایت کنیم.

خانپور با اشاره به اجرای دو ساله و پایلوت این تفاهمنامه تصریح کرد: در حال حاضر به مدت دو سال این تفاهم نامه به صورت پایلوت اجرا شده و پس از آسیب شناسی و رفع نواقص احتمالی، قرار است در سراسر کشور توسعه دهیم تا بر اساس آن توان، تجهیزات، نیروی انسانی و فضاهای آموزشی این سازمان در اختیار آتش نشانی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به عضویت ایران در سازمان بین المللی کار، گواهینامه ارائه شده قابلیت بین المللی داشته و دارندگان این گواهینامه می‌توانند در 62 کشور جهان آن را ارائه کنند.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران درباره ضرورت آموزش سرفصل‌های آتش نشانی در کشور و جای خالی ارائه آن تصریح کرد: این حرکت می‌تواند تلنگری باشد تا مسئولان جای خالی رشته‌ای به نام آتش نشانی در نظام آموزشی کشور را متوجه شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار