رقابت هاي کشتی فرنگی بازی های آسیایی اينچئون؛

باباجانزداه به مدال برنز سنگین وزن رسید/دو مدال طلا و 5 برنز سهم فرنگی کاران ایران

بشیر باباجانزاده به مدال طلای وزن 130 کیلو گرم مسابقات کشتی فرنگی بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، در وزن 130 کیلوگرم بشیر باباجان زده در دور نخست داهارمندر دلال از هند نفر سوم آسيا را با اجراي چهار بارانداز زيبا با نتيجه 8 بر صفر شكست داد. وي در دور دوم مقابل نورماخان تینالیف از قزاقستان نفر سوم جهان، دارنده مدال طلاي بازي هاي آسيايي گوانگجو و قهرمان آسيا با نتيجه يك بر صفر شكست خورد. در اين مبارزه با دادن اخطار دوم به باباجان زاده يك امتياز به حريف رسيد و داوران در يك دقيقه پاياني مبارزه اخطاري به تناليف ندادند و وي نيز هيچ فني را اجراء نكرد.

با توجه به حضور تناليف در ديدار پاياني بشيرباباجان زاده به گروه شانس مجدد راه يافت. وي در اين مرحله مقابل ابرار بيك ماماسوليف از ازبكستان با نتيجه 3 بر صفر به پيروزي رسيد. بابجانزداه با شکست  مراد رامونوف از قرقيزستان در دیدار رده بندی به مدال برنز رسید. 

در وزن 75 کیلوگرم پیام بویری نايب قهرمان جوانان جهان در نخستين تجربه حضور در چنين رقابت هاي سطح بالايي در رده اي سني بزرگسالان، در دور اول مقابل نوربک خاشیمبیکوف از ازبکستان در يك كشتي زيبا و ديدني با نتيجه 9 بر 5 به برتري دست يافت. وي در دور دوم مقابل سینگ گورپرت از هند نفر هفتم رقابت هاي جهاني ازبكستان با نتيجه 7 بر 2 به برتري دست يافت و راهي مرحله نيمه نهايي شد.

بويري در اين مرحله مقابل تاكاهيرو كاناكوبو از ژاپن دارنده دو مدال نقره آسيا در سال هاي 2012 و 2014 در حالي كه مبارزه پاياپايي را با حريف خود داشت به دليل اخطار دوم يك امتياز از دست داد و با نتيجه يك بر يك نتيجه را واگذار كرد. داوران در يك دقيقه پاياني با قطع كردن مداوم كشتي به حريف ژاپني اخطار ندادند تا اين جوان شايسته خوزستاني راهي ديدار رده بندي شود.

بويري در ديدار رده بندي مقابل امانلي آتايف از تركمنستان در كمتر از 3 دقيقه با اجراي باراندازهاي بي نقص با نتيجه 11 بر صفر به برتري دست يافت و صاحب مدال برنز شد.

در اين وزن كيم هيو وون از كره جنوبي قهرمان المپيك و كاناكوبو از ژاپن اول و دوم شدند.

 در وزن 66 کیلوگرم افشین بیابانگرد در دور نخست مقابل روسلان تساریف از قرقیزستان قهرمان آسيا با اقتدار با نتيجه 8 بر صفر در كمتر از 5 دقيقه به پيروزي رسيد. وي دور بعد مقابل هان سو ریو قهرمان جهان از کره جنوبی در يك مبارزه نزديك كه با چاشني داوري يك طرفه نيز همراه بود با نتيجه 3 بر صفر شكست خورد و با توجه به حضور حريفش در ديدار فينال راهي گروه شانس مجدد شد.

بيابانگرد در اين مرحله ابتدا مقابل پان ژنگ از چين قهرمان آسيا با نتيجه 5 بر 3 به برتري دست يافت. وي براي كسب مدال برنز مقابل المراد تسمراداف از ازبكستان نفر سوم جهان در سال 2014 ميلادي با اقتدار و اجراي يك فن كمر ديدني با نتيجه 7 بر يك به برتري دست يافت و صاحب مدال برنز شد. وي پس از كسب مدال برنز رقابت هاي جهاني در وزن71 كيلوگرم در آخرين روزها جايگزين اميد نوروزي شد و براي حضور در اين رقابت ها كيلوهاي زيادي را كم كرد.

در اين وزن هان سو ريو از كره جنوبي و ريو تو ماتسوموتو از ژاپن به ترتيب اول و دوم شدند.

در وزن 85 کیلوگرم مجتبی کریم فر در دور نخست مقابل آمی شاهین از اردن با نتيجه 8 بر صفر به برتري رسيد، اما در دور بعد مقابل سی یئول لی از کره جنوبی نفر دوم بازي هاي آسيايي گوانگجو و قهرمان آسيا در حالي كه تا در دقيقه 5:20 از حريف با نتيجه 5 بر يك پيش بود با ناداوري سه اخطاره شد.

با توجه به حضور اين حريف كره اي در ديدار فينال كريم فر راهي گروه شانس مجدد شد. وي در اين مرحله ابتدا مقابل اوكا تايچي از ژاپن با نتيجه 2 بر صفر به برتري دست يافت. وي در ديدار رده بندي مقابل آزات بيشي بيكوف از قرقيزستان با نتيجه 3 بر صفر به برتري دست يافت و صاحب مدال برنز شد.
بر این اساس با دو مدال طلای حبیب اله اخلاقی و مهدی علیاری به همراه مدال برنز سعید عبدولی در روز نخست در پایان مسابقات کشتی فرنگی  هفت مدال سهم نمایندگان کشورمان بود.
انتهای پیام/

 

برچسب ها: کشتی ، فرنگی ، تیم ملی ، اینچئون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار