فرشچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

امضای سند همکاری برای حفاظت از محیط زیست دریای خزر

معاون محیط زیست دریایی گفت: امضای سند همکاری محیط زیستی بین 5 کشور حوزه دریای خزر طی سال‌های اخیر گامی مؤثر در جهت حفظ محیط زیست دریای خزر بوده است.

 پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، درباره سند امضا شده 5 کشور حوزه خزر جهت حفاظت از محیط زیست دریا گفت: سندهای امضا شده در اجلاس سران 5کشور مربوط به سال‌های گذشته است و امسال سند جدیدی برای حفاظت از محیط زیست دریای خزر نوشته شده بود.

وی در ادامه اظهار داشت: طی سال‌های اخیر فعالیت‌های 5کشور حوزه دریای خزر برای حفاظت و مدیریت آبزیان دریایی و کاهش آلودگی آب و هوا موفقیت آمیز بوده است.

فرشچی در ادامه درباره سندهای امضا شده در جهت حفاظت محیط زیست دریا خزر بین 10 کشور بیان داشت: سند کنواسیون تهران درباره مسائل مربوط به محیط زیست دریای خزر در سال 2003 امضا و در سال 2006 لازم الاجرا شد و کمیته حفاظت از آبزیان دریای خزر از سال 1991 میلادی مشغول به کار هستند.

معاون محیط زیست دریایی در ادامه تصریح کرد:سازمان آب و هواشناسی مشترک بین این 5 منطقه که شامل ایران، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان است و از سال 1992 میلادی مشغول به فعالیت است.

وی در پایان درباره اهمیت ویژه دریا برای این 5 کشور گفت: تلاش‌های این 5 کشور برای حفاظت از محیط زیست دریای خزر نشان دهنده اهمیت ویژه این دریا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار