یک توصیه پاییزی به مبتلایان به آسم

کسانیکه از مشکلات تنفسی نظیر آسم و برونشیت رنج می‌برند در فصل پاییز از بخور سرد برای حفظ رطوبت محیط استفاده نمایند.

سید مسعود داوودی، متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: فصل پاییز با کاهش تدریجی دمای محیط مصادف می‌شود در نتیجه وزش بادهای پاییزی هوا روبه سردی می‌رود این مسئله تشدید خشکی پوست را به همراه دارد. 

 وی افزود: برخی افراد به طور ذاتی پوست خشکی دارند همچنین کسانیکه در گروه سنی اطفال، پیری و میانسالی پوست خشک تری را تجربه می‌کنند باید الگوی زندگی خود را در فصلهای تابستان و پاییز تغییر دهند، همچنین دفعات استحمام افراد در فصل پاییز کاهش یابد. 

 این متخصص پوست ادامه داد: در فصل پاییز هنگام استحمام از شوینده‌هایی که خیلی پوست را خشک نمی‌کنند، استفاده نمایند همچنین تا حدودی پوست را با کرم چرب کند تا پوست به خشکی در این فصل دچار نشود. 

 
داوودی با اشاره به استفاده نکردن از آب داغ هنگام استحمام در فصل پاییز بیان کرد: چربی روی پوست در گرمای آب حل می‌شود و خشکی پوست را در فصل پاییز تشدید می‌کند پس از استحمام نیز مقداری از نمناکی پوست را با کرم‌های چرب کننده محبوس کنند. 

 وی با اشاره به گمان افراد پیرامون استفاده نکردن از ضدآفتاب در فصل پاییز عنوان کرد: شاید برخی افراد گمان کنند در فصل پاییز ضدآفتاب را با شدت فصل تابستان استفاده نکنند، افراد مسن و کسانیکه در محیط باز فعالیت می‌نمایند در این فصل می‌توانند کرم‌های ضد آفتاب را به کار نبرند. 

 این متخصص پوست اظهار داشت: افراد نوجوان و جوان همچنان به استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در فصل پاییز ادامه دهند افرادی به دلیل هوای مطلوب‌تر پاییز نسبت به تابستان از استفاده ضد آفتاب فراری هستند در صورتیکه مدت زمان حضور در زیر نور آفتاب در فصل پاییز افزایش می‌یابد. 

 داوودی با اشاره به پوشیدن لباس‌های گرم در فصل پاییز تصریح کرد: افرادیکه پوست حساس تری نسبت به سایرین دارند لباس‌هایی با الیاف زبر و خشن را مورد استفاده قرار ندهند. افرادیکه پوست آن‌ها مستعد خارش و اگزما است لباس‌هایی با الیاف لطیف و جنس نخ بپوشند. 

 وی ادامه داد: از دستگاه بخور در شهرهای تهران، قم، اصفهان و شهرهای حاشیه کویر به منظور افزایش رطوبت محیط استفاده نمایند با این روش رطوبت پوست کمتر از بدن خارج می‌شود. 

 این متخصص پوست عنوان کرد: استفاده از بخور سرد و گرم برای افراد یکسان است، کسانیکه از مشکلات تنفسی نظیر آسم، برونشیت رنج می‌برند از بخور سرد برای حفظ رطوبت محیط استفاده نمایند. 

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار