در نشست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اهالی سینما مطرح شد

باید تعامل و ارتباط بین سینما و حوزه‌ی سلامت را عملیاتی کنیم / خاطره‌ی "هنگامه قاضیانی" از روز پرستار

محمدمهدی عسگرپور گفت: ارتباط مقامات بلند پایه دولت جمهوری اسلامی با صنوف سینما اتفاق خوبی است که در برخی موارد منجر به فعالیتهای سینمایی نیز شده است.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ نشست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اهالی سینما در خانه سینما امروز عصر با حضور سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما و جمعی از هنرمندان برگزار شد

بنابراین گزارش پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از قران کریم کامران ملکی مجری برنامه به جایگاه آمد. وی پس از خوش آمدگویی‌ به حضار بیان کرد: مفتخر‌یم که پس از حضور وزیر کشور ، وزیر کار و وزیر علم و فناوری در خدمت یکی از محبوب‌ترین‌های دولت جمهوری اسلامی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم .

ملکی اظهار داشت: پس از جلسه با وزیر کشور امنیت ما برقرار شد بعد از حضور وزیر کار کارمان مهیا‌ شد و حالا با حضور وزیر بهداشت کاملا بهداشتی خواهیم شد.

در ادامه مراسم محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما عنوان کرد: ارتباط مقامات بلند پایه دولت جمهوری اسلامی با صنوف سینما اتفاق خوبی است که در برخی موارد منجر به فعالیتهای سینمایی نیز شده است.
 
وی  گفت: در مواجهه با وزرای‌ دولت عمده‌ترین مشکل سینماگران اگر بخواهند آن را بیان کنند به استرتژی‌ های دولت بر می‌گردد.
 
مدیر عامل خانه سینما با انتقاد از استراتژی‌های وزارتخانه‌های دولت اظهار داشت: همه ما دلمان لک زده از وزیر یک وزارتخانه استراتژی یک دهه آن وزارتخانه را بشنویم این اتفاق خیلی کم می‌افتد.

وی با بیان اینکه موضوعاتی که ممکن است برای سینما جذاب باشد تاریخ مصرف دارد عنوان کرد: ممکن است در مورد موضوعی صحبت کنیم که پس از یک دوره زمانی موضوعیت خود را از دست بدهد و ما به علت زمان بر بودن ساخت فیلم آن را از دست بدهیم.

عسگرپور ادامه داد: باید بگویم که ما دلمان برای اینکه یک وزارتخانه در دولت پیش‌بینی کند که چه مشکلی در چند سال آینده اتفاق می‌افتد که ما بتوانیم در خصوص آن به فیلم سازی و تولید اثر بپردازیم، تنگ شده است.

وی با ابراز امیدواری از ادامه جلسات در این خصوص و نتیجه بخش بودن این جلسات گفت: امیدواریم یکسری برنامه پیشنهادی عملیاتی شود و سال آینده بتوانیم در اینجا گزارشی را ارائه دهیم.

امیر اثباتی یکی از اعضای خانه سینما در این مراسم گفت: ما به عنوان خانه سینما سال‌های گذشته با اجزایی از دولت تعامل و همکاری داشتیم اما متاسفانه نتایج مورد نظر تا به حال به دست نیامده و امیدواریم در این دوره ارتباط نتیجه‌بخشی با دولت داشته باشیم.

وی افزود: در حوزه‌ی سینما به عنوان تاثیرگذارترین بخش هنر باید دیدکه این ارتباط به کجا خواهد رسید و چه نتیجه‌ای می‌دهد.

اثباتی بیان کرد: در سال‌های گذشته "رخشان بنی‌اعتماد" یک فیلم مستند در خصوص بیماری‌های چشمی ساخت که باعث استقبال وسیع و آگاهی‌ها در این زمینه شد چه بسا گه یک فیلم چند دقیقه‌ای از چند سمینار پزشکی نتیجه‌بخشتر باشد.

وی اظهار داشت: از سینما و تلویزیون به عنوان رسانه‌ای که مورد استقبال مخاطبان وسیعی است می‌توانیم پیامها را منتقل کنیم و با مشارکت وزارت بهداشت اینگونه پیام‌ها را به زبان هنر و به وسیله‌ی هنرمندان ارائه دهیم.

اثباتی با اشاره به سخنان مدیر عامل خانه سینما در خصوص زمان‌بر بودن ساخت فیلم سینمایی گفت: می‌توانیم مستندهای علمی با زمان کوتاهتر و نتیجه‌ی بهتر ارائه بدهیم؛ همچنین ساخت تیزر می‌تواند پیام را برساند.

وی در خصوص تعیین اولویت‌ها در زمینه‌ی سلامت عنوان کرد: در کنار اطلاعات پزشکی می‌توانیم از نیروهای متخصص در زمینه‌ی فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی، مستندسازی و تهیه‌کنندگی کمک بگیریم.

اثباتی بیان کرد: برای اینکه تعامل بین حوزه‌ی سینما و پزشکی و سلامت اتفاق بیفتد باید این تعامل و ارتباط را عملیاتی و واقعی کنیم چون با تئوری کار پیش نمی‌رود.

وی خاطرنشان کرد: من نمی‌خواهم پیش‌بینی داشته باشم امیدوارم با حضور دکتر ایازی که سوابق کاری‌اش شناخته شده است و همچنین سرمایه‌گذاری در این بخش که از بخش درمان کمتر است آگاهی‌سازی را برای سلامت جامعه انجام دهیم.

هنگامه قاضیانی بازیگر سینما در این مراسم با اشاره به خاطره‌ای بیان کرد: در اسفند 92 و روز پرستار وزیر بهداشت مرا به دانشکده علوم پزشکی دعوت کرد و پس از تقدیر از و با نمایش تصاویری از فیلم "روزهای زندگی" از من به عنوان پرستاری مهربان تقدیر شد، پرستارها به من لباس پرستاری دادند و توصیه کردند که حواسم به این لباسی که به هیچکسی داده نمی‌شود، باشد.

بنابراین گزارش در انتهای مراسم از "کیانوش عیاری" به خاطر ساخت فیلم "بودن یا نبودن" تقدیر شد.

22:24 وزیر بهداشت در نشست خود با اهالی سینما:
پیام‌های سلامتی از طریق هنر منتقل شود / باید در عمل به مردم نشان دهیم که به فکر آن‌ها هستیم

انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار