"شرلوک هولمز" صد ساله در فرانسه

فیلم صد ساله‌ای از "شرلوک هولمز" در فرانسه پیدا شد.

به گزارش خبرنگارسینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از اینساید مووی؛شرلوک هولز را بارها روی صحنه‌ی تئاتر و روی پرده‌ی سینما با بازی بازیگرهای مختلف دیده‌ایم و حالا بنابر آخرین اکتشافات، طرفداران بزرگترین کارآگاه جهان می‌توانند فیلم گمشده‌ای از او را ببینند.

 بر اساس این گزارش؛ موسسه بایگانی فیلم فرانسه "سینماتک فرانسه" اعلام کرد که چند هفته‌ی گذشته در میان کلکسیونِ فیلم‌هایشان، نسخه‌ی صامتی از شرلوک هولمز که در سال 1916 ساخته شده، پیدا کرده‌اند. این فیلم توسط استودیوی "اسانای" تولید شده و عنوان فیلم "شرلوک هولمز" است و بازیگر این شخصیت "ویلیام ژیلت" است که برای بازی در این نقش معروف شد.

بنابراین گزارش؛ نگاتیوی از فیلم در آرشیو این موسسه نگهداری می‌شد اما حالا قرار است جشنواره فیلم صامت سن‌فرانسیسکو با همکاری سینماتک فرانسه این نگاتیو را بازسازی کنند.این فیلم به کارگردانی "آرتور بثلت" نه تنها آخرین بازی "ژیلت" در نقش سرلوک است بلکه فقط این فیلم از "ژیلت" در نقش شرلوک به فیلم تبدیل شده است.

براساس این گزارش؛ کسانی که مایل به دیدن قسمتی از سری فیلم‌های شرلوک هولمز و تاریخ سینما هستند،این فیلم درجشنواره بازسازی فیلم سینماتک فرانسه در ژانویه به نمایش در می‌آید. همچنین این فیلم در آمریکا و در جشنواره فیلم صامت سن‌فرانسیسکو هم به نمایش در خواهدآمد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فیلم ، سینما ، موسسه ، صد ، ساله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.