در نشست خبری هفتمین جشنواره فناوری نانو‌ مطرح شد

غرفه "نانو مچ" جدید‌ترین دستاورد ستاد نانو

دکتر سرکار گفت: در تمام حوزه‌ها دستاوردهای فناوری داریم که امسال نیز مانند سالهای گذشته در نمایشگاه نانو به ارائه آن‌ها می‌پردازیم

دکتر سعید سرکار رئیس ستاد نانو‌ کشور در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: طبقه اول نمایشگاه شرکتهایی که وارد تجاری سازی صنعت نانو‌ شده است به ارائه محصولات خود می‌پردازد. یک بخش دیگر شامل تجهیزات آزمایشگاهی، حوزه‌های سلامت و بهداشت داروهای فناوری نانو‌ و سایر دستاوردهای نانو‌ در عرصه کشاورزی و ساختمانی در این نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت.

 دکتر سرکار گفت: بخشی که امسال مورد توجه خاص ما بوده نمونه‌های فب‌(fab)یا نمونه‌هایی است که بین آزمایش‌ها و حوزهٔ تولید انبوه می‌باشد.
 
وی افزود: امسال ۲۴ طرح متقاضی به ورود به غرفه "پروتو تایپ" شده و بنابر ارزیابی مختلف و معیارهای گوناگون تنها ۲۲تای آن‌ها انتخاب گردید که در غرفه‌ای به نام نانو مچ ارائه خواهد شد.
 
وی افزود: هر نمونه ۵ دقیقه فرصت خواهد داشت تا بیزینس‌پلن یا طرح اختصاصی خود را ارائه دهند و ما نیز به عنوان ستاد نانو تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان از طرحهایی که وارد تجاری سازی گردد و به تولید انبوه برسد به فناور نانو به عنوان تشویقی اهدا خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: ما باید به عنوان ستاد نانو از محققان و فناوران حمایت کنیم و در بحث تجاری سازی با فناور مشارکت داشته باشیم تا آنها خیالشان راحت باشد و بدانند که سرمایه‌ای به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. 
 
دکتر سرکار در انتهای این نشست گفت: ما دعوت می‌کنیم تا مسئولین تشریف بیاورند و نسبت به دستاوردهای حوزه نانو واقف شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار